ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dinli 270 - missöde efter missöde
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1]   Gå ned

Författare Ämne: Dinli 270 - missöde efter missöde  (läst 3711 gånger)

Utloggad tcwhite

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
tcwhite
Dinli 270 - missöde efter missöde
« skrivet: 8 november 2005 kl. 21:59:46 »
Efter att ha köpt och försökt använda en Dinli 270 för vardagsbruk kan jag konstatera att den första hojens motor gav upp, den hoj jag fick i utbyte sprutade olja ur växellådan, hade trasig bakdämpare och en rad (fler än tio!!!) punkter på vilka hela maskinen falerade. Det handlar om allt från skramlande CVT till kedja som kuggar över och felkonstruerad (OK, det är min åsikt, jovisst!) bakre stötdämpare.

Dinlin som verkade mycket lovande vid första anblicken framstår slutligen som det sämsta alternativet på marknaden när allt elände är inräknat. Jag vet att även 450:n haft en del barnsjukdomar men inte alls i närheten av vad 270:n har visat upp. Trist, eftersom hojen i grunden är rätt tänkt och snygg (inte helt oviktigt!). Dessutom är den i vettig storlek (läs: passar vuxna), något som inte är helt vanligt med den motorstorleken. Det är möjligt att Dinli kan komma tillbaka med en förbättrad version, den nuvarande är helt enkelt för dålig.

All heder åt De Nada Offroad som agerat föredömligt genom hela historien och slutligen ordnade en maskin av annat märke.

"Da Bear"
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad donliam

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 180
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
donliam
Dinli 270 - missöde efter missöde
« Svar #1 skrivet: 8 november 2005 kl. 22:33:29 »
tur då att du hade med en bra åf som stälde upp
Anmäl till moderator   Loggat
ombardier 800 max med reggad dragkrok

Utloggad sunfire

  • SKARA
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2385
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • HMF helsystem till salu, skicka pm.
    • Visa profil
sunfire
Dinli 270 - missöde efter missöde
« Svar #2 skrivet: 8 november 2005 kl. 23:01:04 »
Det är alltid tråkigt när det krånglar, men det är ju tur att du har (som donilam sa) en bra åf.

Jag är själv nöjd med min Dinli och tror nog att dom kommer att "kvalitetssäkra" 270:in så den kommer vara ett bra köp framöver.
Anmäl till moderator   Loggat
...men jag kan ha fel...


Utloggad daffan

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1263
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
daffan
Dinli 270 - missöde efter missöde
« Svar #3 skrivet: 8 november 2005 kl. 23:26:02 »
Åfan ! Att det är sån skillnad på 450 & 270 ?? De fel med 450 verkar ju småskit jämfört med allt det där.
Anmäl till moderator   Loggat
Har en Dinli450
           *Im a Quadoholic, the only true religion*

Utloggad tcwhite

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
tcwhite
Dinli 270 - missöde efter missöde
« Svar #4 skrivet: 9 november 2005 kl. 00:15:31 »
Citat från: "donliam"
tur då att du hade med en bra åf som stälde upp


Jo ... du känner dem ju rätt väl ... de verkar vara ett bra val av ÅF.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad tcwhite

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
tcwhite
Dinli 270 - missöde efter missöde
« Svar #5 skrivet: 9 november 2005 kl. 00:19:49 »
Citat från: "daffan"
Åfan ! Att det är sån skillnad på 450 & 270 ?? De fel med 450 verkar ju småskit jämfört med allt det där.


Man kan ju hoppas. Men det kommer att kräva rätt omfattande omkonstruktioner. Den bakre stötdämparen är t ex lagd i en sådan vinkel att det krävs en mycket kraftigare fjäder än vad som är monterat. Det är kanske ett tankefel i konstruktionen, men känns mest av allt som att snålheten bedragit visheten på något vis. Maskinen ska vara godk. för 160 kg. Men jag - som visserligen är tyngre än genomsnittsmänniskan - kunde inte starta snabbt utan att kedjan kuggade över därför att fjäderns mjukhet gjorde att kedjan blev så slapp att den helt enkelt inte kunde hålla kvar vid kuggen.

Jag har som sagt en lång lista över alla fel som uppstod ...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad MMB Racing

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 136
  • Total likes: 0
    • Visa profil
MMB Racing
Dinli 270 DMX
« Svar #6 skrivet: 10 november 2005 kl. 21:33:24 »
Tråkigt att du fick problem med din maskin,du har helt enkelt haft en jädrans otur.
Jag har själv sålt flera maskiner med mycket nöjda kunder.
Dinli är en stor industriell tillverkare med högt kvalités tänkande och kommer att kontinuerligt utveckla sina nya ATV maskiner.
Generalagenten Sarner Trading AB har lagt stor kraft i att ge Dinli feedback från svenska marknaden.

Dinli Handlarn!
Anmäl till moderator   Loggat
MMB Racing
ATV & Quadspecialisten Göteborg.
Importör Ricochet Hasplåtar
Importör Duncan Racing

www.mmbracing.se
www.mmbatv.se
T: 031-912121

Utloggad tcwhite

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
tcwhite
Dinli DMX 270--- Stoppa försäljningen!
« Svar #7 skrivet: 11 november 2005 kl. 10:06:24 »
Rille!
En maskin med ett problem är möjligen otur. Två maskiner med otaliga problem är mer än otur, det är dålig kvalitet från tillverkaren. När alla dessa problem uppstår inom några dagar efter köpet framstår kvaliteten till och med som riktigt usel. Vad gäller stötdämparen och baksvingen har jag nu fått veta att det ska komma en ny sving från Dinli. M a o var problemet känt, vilket gör det hela än mer intressant. Dinli säljer alltså en maskin som man vet inte är klar, med undermålig konstruktion av baksvingen. Tycker du att det vittnar om kvalitet?

För att du ska förstå att problemet inte ligger i misshandel, klantighet eller okunnighet kan jag berätta att den maskin av annat märke (Adly) jag fick i utbyte har gått utan minsta tillstymmelse till problem i flera dagar nu. Det låter ju inte alldeles orimligt men det är något som Dinli 270:n inte kunde göra. Allt skakade loss, strålkastaren fungerade aldrig så väl att den hade någon praktisk funktion, kedjan kuggade över (svingens konstruktion) och växellådan sprutade ur sig olja .... känns jättefint när man investerat nästan 50 000 kronor. Och då har jag inte tagit upp det faktum att motorn i den första maskin jag fick faktiskt släppte ur sig all olja och gav upp hopp allt om liv. (För att ytterligare strö salt i såren befann jag mig en god bit hemifrån och fick tillkalla folk med släp för att få hem Quaden)

Jag vet att även Dinli 450:n haft sina barnsjukdomar ... även om jag också, för att vara rättvis, har fått vet att många är mycket nöjda. T ex ska ju baksvingen bytas ut på garanti på denna modell. Felkonstruktion alltså. Och hur är det med de ej gummiupphängda körriktningsvisarna i bak, som enligt uppgift skramlar sönder? Du skriver att Dinli är en stor industriell tillverkare med högt kvalitetstänkande. Må så vara, kanske är det dags att omsätta det tänkandet i praktiska handlingar.

Allt detta kände jag naturligtvis inte till när jag efter att ha provat 450:n valde Dinli som märke. Jag valde 270:n därför att den hade ett attraktivt pris, en storlek som passade mig och för att den hade bra fart och kändes stabil på vägen. Dessutom är modellen snygg, åtminstone i mina ögon. Att Nerfbars och lastrack ingick var också tunga parametrar. Jag var mindre attraherad av den läskigt illaljudande CVT:n (skramlar som en mindre mekanisk verkstad vid gasavdrag) men beslöt mig för att acceptera den nackdelen tack vare övriga fördelar. Jag ville ha en maskin för att kunna använda den till vardags som ett transportmedel. Mitt intresse ligger inte i att köpa ett rekreationsfordon (det gjorde inte det då i alla fall) utan att kunna ersätta min bil som pendlarfordon. Något som det också påpekades i marknadsföringen att Dinli 270 var mycket lämpad för.

Detta val har jag nu fått ångra. Jag har som sagt mycket svårt att tro att alla mina problem beror på otur. Ett brev med alla punkter som falerat har vidarebefordrats till återförsäljaren och förhoppningsvis har Sarner fått ta del av problemen.

Personligen är jag faktiskt ganska ointresserad av om Sarner Trading AB lagt ned en massa kraft. Det som är intressant för mig som konsument är resultatet av dessa eventuella insatser. Och det har ju visat sig med önskvärd tydlighet. Jag förstår också att du som handlare vill värna om den tid och de pengar som du lagt ned på märke. Jag är emellertid som konsument inte beredd att acceptera undermåliga produkter utan vill med det jag skrivit varna andra för att köpa Dinli 270 som den nu är konstruerad och hanterad. Det är dock inte mitt syfte att försöka sänka någon enskild återförsäljare. Vad som nu händer ska bli intressant att se. Tar Sarner sitt ansvar och stoppar försäljningen av Dinli 270? Det vore en rimlig åtgärd. Åtminstone tills en ny, omkonstruerad 270 kan presenteras.

/Da Bear

Citat från: "Rille"
Tråkigt att du fick problem med din maskin,du har helt enkelt haft en jädrans otur.
Jag har själv sålt flera maskiner med mycket nöjda kunder.
Dinli är en stor industriell tillverkare med högt kvalités tänkande och kommer att kontinuerligt utveckla sina nya ATV maskiner.
Generalagenten Sarner Trading AB har lagt stor kraft i att ge Dinli feedback från svenska marknaden.

Dinli Handlarn!
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Dinli 270 - missöde efter missöde
 


Online just nu.

583 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info