Har lite funderingar då maskinen snart måste infinna sig på besiktning. Enda huvudbryt jag har egentligen är den jädra parkeringsbromsen som inte riktigt vill ta sen jag drog av vägen. Jag misstänker att det kan vara så lätt att beläggen bak helt enkelt är för slut. Men kan det var något annat ? Kan man spänna eländet och i så fall hur. Jag har iaf kollat så att vajern är hel för spännarmen bak rör sig när man sätter den i brake läge men maskinen rullar ändå.
Tackar . Hade inte hittat manualen än efter jag gjorde dator byte. Men det såg ju relativt enkelt ut beroende på hur hårt det vill sitta. Ska ändå se över beläggen är ju ingen stor kostnad att byta så likaväl att ta det med.
Nej det kan väl vara klokt inte för att jag bromsar så mycket och när jag gör det så är det mest med frambromsen ändå. Provkörde en Raptor 700 Special Edition igår som en kompis köpt i helgen måste erkänna att man blev lite sugen. Men tyvärr är den ju ännu mer off än min att dra bana med känns det som. Får helt enkelt överväga byte mot 450cc lite mer.
Körde i helgen på banan i Hol (nära alingsås) tillsammans med ulricehamn med omnejds gänget. Man hade inte mycket till suck att hänga på dels för att man själv är lite mesig på gasen ibland kanske men sen är ju 450 och 505 maskinerna våldsamt mycket bättre anpassade för den sortens körning. Frågan är ju bara om man helt vill släppa asfalt bus. För jag har ingen lust att ha 2 maskiner dels ekonomiskt men även logistik mässigt sett.