Ni missförstår mig när det gäller vajrar och tumgas.Mig veterligen så finns det ingen skoter som har mer än en vajer vid gasreglaget. Däremot finns det massor med skotrar som har förgrening på gasvajern till 2, 3 eller 4 förgasare.En R1-motor har en förgasarbrygga där trottlarna/spjällen styrs av två vajrar, båda vajrarna går till rullgasen. Den ena vajern öppnar den andra stänger. (för att förhindra gashäng).Jag vill alltså ha tag på ett tumgasreglage avsett för två vajrar.Någon som sett ett sånt?
Borde de inte gå med en helt vanlig tumgas, och en liten drag-fjäder på "retur"-vajern? som alltid drar tillbaka gas-spjället när du släpper tummen?Risken för gashäng måste ju då ses som minimal
Oj, kom precis på att jag helt glömt av att berömma detta underbara bygge!!Är riktigt avundsjuk!! Hoppas kunna åstakomma nått liknande i framtiden Keep up the good work!
Är det förgasare eller insprutning? Sålde precis min warrior med r1 03 motor. (insprutning) Saknar den redan:-(