Våran gamla 400 var det halvautomat på och då var det bara att trampa i växeln med foten, det är inbyggd koppling så det är bara att släppa gasen och trycka i nästa växel
Många äldre maskiner använder detta system, och honda gör det än idag Så ja det skulle jag säga är driftsäkert. Är ju ingen rem som kan brännas av. och de flesta halvautomater har även en "super"-lågväxel som ger extrem krypförmåga och styrka
låter suveränt. pelle, du som hårddissade gamla polaris tvåtakt, när gick de över till 4-takt? kollar nu på en workman 500 från -96, två eller fyrakt i den? det framgår icke av annonsen och jag har inte lyckats googla mig till något matnyttigt.
Tror övergången va 95, då kom 425 4takt. 500 är 4-takt den största 2taktaren va 400 (jag kan ha fel)2 takt kan ha sina fördelar. Tex. mer lättstartade i extrem kyla och de är lättmekade. Men jag anser inte det överväger driftsäkerheten i en effektsvag enstånka 4takt
ja det tycker jag också att det är och det blir lite roligare att köra när man får växla Låg växel var bra på den mellan 3-5 km/h på 1:an var perfekt att köra med ved bakom så det går att köra sakta.Vi hade ganska stora problem med att få i 2:an ibland så vi bytte in den.Den hade varit bättre att dra avestavagnen med den men 400 hade nog varit lite klent i vissa lägen och så var inte växel lådan helt ok
Artic cat 400 tror det va en 07