Den får inte mindre soppa för att man tar bort instasten eller locket.Den får inte heller mer luft för att man sätter dit ett öppet sportfilter. Den får om möjligt luften lite lättare. Motor behöver inte jobba så hårt för att suga i sig luften. vilket kan leda till nån liten sjättlandsponny nån stans =)Angående instasen så på en 4 takts motor när avgaserna har passerat cylindern och ut i grenröret fyller de ingen funktion. nästan. det kan i vissa fall behövas ett mottyck för att få lite bättre effekt på låga och mellanvarv. men räknar man full effekt på högvarv vill man ha så lite motstånd som möjligt.Tror inte att instasen och luftfilterboxen har något med att göra med mitt spruckna grenrör.
vet inte riktigt vad du pratar om men 8O ... du menar alltså att alla i usa + även motorbyggare/trimfirmor mm har fel ? kan säga att redan helt standard går den magert p.g.a att dom har hårdare avgaskrav osv i usa ... det är ju därför motorn går bättre om man monterar en box på en helt STANDARD hoj.. om man granskar bränsle kurvorna från dynojet skiljer det MKT mellan en helt std till en med tex borttaget lock- finns kanske en anledning :roll: ta bort insatsen är max vad man kan göra utan mer sopp men tar du bort locket/annat filter eller i värsta fall båda så går den riktigt magert ... det är bara att gå in på bluetraxx.com el raptorforum.com lägg ner lite tid och sök på ämnet så får du se själv..antar att du tagit bort locket,nytt filter å borttagen insats :wink: :wink: kanske inte är pga av detta som rören spricker men det KAN va så .sen visst materialet är tunnt men det ska inte spricka för det..
Citat från: "iroc"vet inte riktigt vad du pratar om men 8O ... du menar alltså att alla i usa + även motorbyggare/trimfirmor mm har fel ? kan säga att redan helt standard går den magert p.g.a att dom har hårdare avgaskrav osv i usa ... det är ju därför motorn går bättre om man monterar en box på en helt STANDARD hoj.. om man granskar bränsle kurvorna från dynojet skiljer det MKT mellan en helt std till en med tex borttaget lock- finns kanske en anledning :roll: ta bort insatsen är max vad man kan göra utan mer sopp men tar du bort locket/annat filter eller i värsta fall båda så går den riktigt magert ... det är bara att gå in på bluetraxx.com el raptorforum.com lägg ner lite tid och sök på ämnet så får du se själv..antar att du tagit bort locket,nytt filter å borttagen insats :wink: :wink: kanske inte är pga av detta som rören spricker men det KAN va så .sen visst materialet är tunnt men det ska inte spricka för det..Vilken box ska man ha? Vill ha plug and play...
Citat från: "Crusty"Vilken box ska man ha? Vill ha plug and play...PCIII = Power Commander..... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-Yamaha-700-Raptor-ATV-Power-Commander-Free-Mapping_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35597QQihZ009QQitemZ190007009201QQrdZ1QQsspagenameZWD2V
Vilken box ska man ha? Vill ha plug and play...
Citat från: "shivaxl"Citat från: "Crusty"Vilken box ska man ha? Vill ha plug and play...PCIII = Power Commander..... http://cgi.ebay.com/ebaymotors/06-Yamaha-700-Raptor-ATV-Power-Commander-Free-Mapping_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35597QQihZ009QQitemZ190007009201QQrdZ1QQsspagenameZWD2VDuger den som minhoj säljer, TFI med hmf system?Måste man inte ställa in Power Commandern?
Citat från: "Jonathan"Ja precis..Vad ska man göra åt det då?köpa helsystem :wink: mysko -har inte läst om en enda i usa som grenrören spruckit på.. 8O
Ja precis..Vad ska man göra åt det då?