Skall man köpa driftsäkra bilar så kanske inte just Italien är det mest lämpliga ursprungslandet... Nä, men du förstod nog lite vad jag menade.Självklart skall maskiner utan seriöst dokumenterad service vara lägre värderade än de med fullstämplad servicebok, men även de senare kan mycket väl rasa precis när som helst, om man har otur....och de maskiner som servats av kunniga ägare som även skött om maskinen i övrigt minutiöst kan nog vara det allra bästa köpet, även om servicebok saknas.Som tur är, är dock dessa maskiner rätt billiga i delar så även om ett ras kommer så går det inte att jämföra med ett bilras...Men generellt är ras minst sagt ovanliga!Visst, crossmaskiner i 450-klassen har väl en lite högre frekvens i detta ärende, men någon sådan var ju knappast aktuell här.Sen tycker jag att du skall läsa Pv544:as inlägg en gång till, där står många förståndiga och förnuftiga saker.Och alla är nybörjare i början, alla lär sig i början!...men kraften regleras med tummen, så även en 700 kan man köra lugnt med, om man vill.Och oavsett vad alla säger så är det INTE några extrema muskelmaskiner i denna värld, ligger du i 50 tex och gasar MAX med en fyrhjuling så blir man liksom inte rädd.Provkör!...och köp hellre ett snäpp större motor än ett snäpp för lite... om du vet med dig att du kommer gilla lite bus...Är det ren pendling till Ica och jobbet, ja då duger vad som.