Man ska inte behöva ta i hårt vid växelskifte om man gör rätt...fotpedalen ska trampas ner, precis som på en automatväxlad bil, när man skiftar växel. Det finns nämligen en spärr som ska hindra föraren från att växla hursomhelst. För att förhindra att man växlar under rull, vilket enl. manualen endast får ske vid stillastående, så har det byggts dit en spärr, kopplad till fotpedalen via en wire, som spärrar växelspaken tills man trycker ner fotpedalen. Detta står i manualen till fyrhjulingen när man köper den ny...har i detta nu en Allroad 500 ED på lyften i verkstaden där växelspaksfästet gått åt skogen för att ägaren följt ett annat felaktigt tips på detta forum om att ta bort den wiren. Den sitter där av ett syfte..
Opps, ja det är ju Klantigt om folk har sönder prylarna pga Mitt tips, (till en Betydligt mer lättkörd fyrhjuling) Ledsen Vilken tur att personen köpt en CF o inte en Can Am eller nå annat märke då, nu kan man ju skylla på okunnande av forumtips eller nåt sånt. Can Am eller nå annat märkesmärke Har ju inget som hindrar föraren till att Inte kunna växla på ett normalt sätt.....