Heej, ska få en kazuma 250 med manuellåda av en kompis imorn eller, på söndang .Den har stått ute hela vintern pga platsbrist. Den har inte varit körd sedan oktober ungefär pga defekt backaxel (axeln som sitter en bit fram som backväxeln sitter i är av).Räcker det med stargas eller ska man göra nåt annat för att få igång den lättare?Ska man byta bensin och stift innan man testar att starta den?Tack i förhand/ Jan
Citat från: cbw skrivet 5 mars 2010 kl. 20:49:01Heej, ska få en kazuma 250 med manuellåda av en kompis imorn eller, på söndang .Den har stått ute hela vintern pga platsbrist. Den har inte varit körd sedan oktober ungefär pga defekt backaxel (axeln som sitter en bit fram som backväxeln sitter i är av).Räcker det med stargas eller ska man göra nåt annat för att få igång den lättare?Ska man byta bensin och stift innan man testar att starta den?Tack i förhand/ JanBensin och stift är väl inte dumt att byta, men behövs det inte bytas så finns det ingen mening Dock kostar det ju inte mycket. Ett stift 40-60 spänn, bensin typ samma? Alltid skönt att ha "fräscha" stuff i maskinen tycker jag iaf.
okay tack för svaren:)Men då byter jag v-olja och motorolja då också i säkerhets skull Har 2 frågor till angående bygget sen:Jag kommer stoppa motorn i 110hjulingen sen, men håller en 420 kedja isåfall?När man ska göra motorfästerna, kan man svetsa i ramen utan att nåt elektriskt i motorn pajjar? vad ska man ha för v olja?motor olja är väll bara vanlig 10-40w eller?
svetsa i kablaget? är inte kablag samma som kabelstam?