ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för fanatic_of_quads »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - fanatic_of_quads

Sidor: [1]
1
Dinli / Vet fan inte vad jag ska säga (men jag vet vad jag ska göra
« skrivet: 15 november 2006 kl. 22:45:52 »
Hej Igen allihop.
Helt ärligt är inte det här helt sjukt?
Nu ska jag sätta igång på allvar med detta fall det var nämligen jag som voltade med min Dinli innan sommaren för att styrlåset gick i under färd.
Vi kanske kan göra ngt tillsammans du och jag EDHOLM?
SKRIV TILL MIG OM DU ÄR INTRESSERAD

2
Köpa en ATV / Har inte jag kontaktat försäkringsbolaget??????
« skrivet: 1 september 2006 kl. 17:28:19 »
--------------------------------------------------------------------------------
Hallå jag vet inte vem det är som spårar men försäkringsbolaget har varit inkopplade hela tiden något annat är skitsnack.
Redan från början utav händelsen var dom inblandade det fattar ni väl själva personskadorna ersätter dom ju, dom hade även tänkt att ersätta fyrhjulingen genom att laga den eller att jag skulle skicka in ett hävandeköpsbrev MEN PROBLEMET ÄR FORTFARANDE VARFÖR DOM SKICKADE DEN TILL TAIWAN SÅ FORT,KANSKE ÄR DOM RÄDDA FÖR ATT DETTA KUNDE LEDA TILL NGT STORT SOM SKULLE HA EN GANSKA STOR PÅVERKAN PÅ DERAS VERKSAMHET WORLDWIDE (Hade en dialog med försäkringsbolaget idag)Det värsta med den här historien har varit att Denada och Dealy har skyllt på varandra vad det gäller allt.
När man ringt för att höra hur det går sa dom, prata med (Thomas Dealy) ,Och Dealy säger prata med Denada.
Att vi har kommit överens stämmer INTE det enda dom sagt är att vi ska lösa det här så du får dina pengar.
Om man har varit med om en olycka på en atv där styrlåset gått i under färd , kan ni då förstå att man kanske ALDRIG MER VILL SITTA PÅ EN IGEN.
De,både försäkringsbolaget och konsumenverket sa var att i mitt fall var goodwill att lämna tillbaka pengarna (felet är av väsentlig betydelse för mig När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.)Dom sa också att i detta faktum borde mänskligheten tala för sig själv.
Man kan också se att problemet med Dinlis styrlås finns med i tidigare inlägg på denna site utav andra personer som varit med om att låskolvar hoppat ur samt att det för någon har låst sig under färd.
Om ni inte tror på mig ang föräkringsbolaget o dylikt ska ni få mitt skadenr för den som vill ha

3
Dinli / Har inte jag använt mig av försäkringsbolaget????
« skrivet: 1 september 2006 kl. 17:24:20 »
Hallå jag vet inte vem det är som spårar men försäkringsbolaget har varit inkopplade hela tiden något annat är skitsnack.
Redan från början utav händelsen var dom inblandade det fattar ni väl själva personskadorna ersätter dom ju, dom hade även tänkt att ersätta fyrhjulingen genom att laga den eller att jag skulle skicka in ett hävandeköpsbrev MEN PROBLEMET ÄR FORTFARANDE VARFÖR DOM SKICKADE DEN TILL TAIWAN SÅ FORT,KANSKE ÄR DOM RÄDDA FÖR ATT DETTA KUNDE LEDA TILL NGT STORT SOM SKULLE HA EN GANSKA STOR PÅVERKAN PÅ DERAS VERKSAMHET WORLDWIDE  (Hade en dialog med försäkringsbolaget idag)Det värsta med den här historien har varit att Denada och Dealy har skyllt på varandra vad det gäller allt.
När man ringt för att höra hur det går sa dom, prata med (Thomas Dealy) ,Och Dealy säger prata med Denada.
Att vi har kommit överens stämmer INTE det enda dom sagt är att vi ska lösa det här så du får dina pengar.
Om man har varit med om en olycka på en atv där styrlåset gått i under färd , kan ni då förstå att man kanske ALDRIG MER VILL SITTA PÅ EN IGEN.
De,både försäkringsbolaget och konsumenverket sa var att i mitt fall var goodwill att lämna tillbaka pengarna (felet är av väsentlig betydelse för mig När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.)Dom sa också att i detta faktum borde mänskligheten tala för sig själv.
Man kan också se att problemet med Dinlis styrlås finns med i tidigare inlägg på denna site utav andra personer som varit med om att låskolvar hoppat ur samt att det för någon har låst sig under färd.
Om ni inte tror på mig ang föräkringsbolaget o dylikt ska ni få mitt skadenr för den som vill ha

4
Köpa en ATV / Ta betalt är lätt Men de verkar svårare att gör rätt ELLER?
« skrivet: 31 augusti 2006 kl. 23:29:49 »
Till åf och Dealy



Konsumentverket - KO



Fel på varan
Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen ha rätt att:
kräva att felet avhjälps,
kräva en ny, felfri vara,
få prisavdrag,
få ersättning för reparation,
häva köpet och få pengarna tillbaka,
hålla inne betalningen,
få skadestånd.
Men du kan förstås inte kräva alla alternativen. Det är egentligen bara kravet på skadestånd som går att kombinera med något av de andra. Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet



Häva köpet

Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.

För att du ska ha rätt att häva köpet krävs det att felet är av väsentlig betydelse för dig. När man bedömer felets betydelse tar man hänsyn till vad som är väsentligt just för dig, inte felets betydelse i allmänhet.







Konsumentverket/KO Rosenlundsgatan 9, 118 87 Stockholm, Tel: 08-429 05 00

5
Köpa en ATV / Handla inte med De nada och Dealy
« skrivet: 31 augusti 2006 kl. 22:30:12 »
Hej.


Den 27 maj i år var jag med om en olycka på en fyrhjuling. Jag voltade med den pga att styrlåset på motorcykeln låste sig under färd. (Knappt  1 månad gammal  och gått 24 mil)
Hamnade på sjukhus och låg sedan där i ca en vecka.
Därefter vände jag mig till affären där jag köpt fyrhjulingen och berättade vad som hänt och att jag ville häva köpet pga olyckan vilket jag anser var helt solklart.
Dom ville då att jag skulle lämna fyrhjuling hos dem för att Trygg Hansas skadereglerare skulle titta på denna fyrhjuling och bedöma skadan.
Trygg hansas skadereglerare tittade på skadan och bedömde att dom skulle laga skadan vilket skulle kosta ca 30000:- (Dealy sa  att  skaderegleraren hade sagt  att det var en brytskada ,vilket jag har kollat med trygg hansas skadereglerare och det stämmer inte)
Men det som inte affären berättade var att dom sedan skickade den till importören vilket i det här fallet är Delay Ab i Spånga
Dom i sin tur skickade sedan fyrhjulingen till tillverkaren i Taiwan för utredning.
1 Vecka efter det att jag lämnade lämnat fyrhjulingen kontaktade jag mitt försäkringsbolag igen och frågade hur det gått med min skada, då fick jag till svar att dom inget kunde göra pga av att dom inte hade ngt objekt utan att objektet var skickat till Taiwan utav importören vilket aldrig Trygghansa har godkänt.
Därefter när jag fått hör av bolaget vad som hänt ringde jag till Importören Delay ab i Spånga. Och ifrågasatte  vad det var frågan om.
Det jag fick som svar var att dom skickat fyrhjuling till tillverkaren för utredning men att jag skulle få en ny fyrhjuling skickad till affären som jag köpte den i.
Men jag sa fortfarande att jag vill häva köpet efter som jag anser att olyckan jag varit med om var av betydande slag för mig.
Men han hävdade att att han gjort rätt för sig vilket jag inte kan begripa.
I konsumentköplagen står det klart och tydligt att vid  fel på en produkt och som orsakat personskada har kunden rätt att antingen häva byta mot en ny eller laga produkten .
I mitt fall känner jag att jag har blivit skraj för att köra igen där av vill jag häva mitt köp.
Jag  anser att jag har varit ganska schysst i hela det här fallet för när Dealy hade skickat den nya  fyrhjulingen till Denada offroad  fick dom en chans att sälja den .
Nu har det gått nästan 2 månader som dom haft på sig att sälja den men som dom inte lyckats. (Plötsligt går det inte att sälja Dinli )
Det är tråkigt att sånt här ska behöva hända ,jag menar med en återförsäljare som Denada så borde rykte var  en jävla massa  värt särskilt med deras uttalande om att dom är nordens största  atv  handlare.
Jag har en lista på besvikna kunder som handlat av Dealy och  Denada som snart kommer att publiceras. Jag kommer även stöld anmäla både Denada och Dealy för stöld av min  Dinli därefter kommer det säkerligen bli rättsliga efterspel.
Med både advokat och konsumentverk, försäkringsbolag och  även media.
Jag sitter med ett lån på denna  fyrhjuling . Denada dom har fått betalt för den av banken dom har även fått en ny av Dealy som dom skulle kunna sälja för 69900:- då jag bara betalat 62500: för min men dom vägrar att ge tillbaka mina pengar som dom fått betalt av banken. ( kanske är det här också ett fall för skattemyndigheterna efter som det inte verkar finnas så mycket pengar i verksamheten man börjar ju undra)

6
Dinli / Dealy bra eller dåligt
« skrivet: 31 juli 2006 kl. 01:15:13 »
Bra eller dåliga?

7
Dinli / Varning till er som kör Dinli
« skrivet: 8 juni 2006 kl. 01:00:17 »
Intressant och se utvecklingen utav det första inlägget.
Ja tänker gå vidare med det som har hänt men nu är det ju inte Åf jag ska gå på utan tillverkaren,jag anser att det är dom som är ansvariga för det som hände.
Vet inte vad alla tycker men jag anser att ett styrlås som går i under färd är jävligt allvarligt.
Jag måste dock vara ärlig och säga att jag inte haft några som helst problem med min Dinli med undantag för styrlåset, men jag har andra sidan bara averkat ca 27 mil.
Jag har hela tiden varit jävligt positiv till min Dinli och har verkligen sett att det finns potensial i Dinlin maskinellt och i jämförelse med många andra märken.
Men just nu känner jag bara att jag hatar min dinli som står i garaget (tappat känslan) mycket är det nog för att det är så jävla klantigt av en tillverkare att missa en rejäl kontroll på något så viktigt som ett styrlås.
Det hade nog inte spelat någon som helst roll vilket märke jag än kört,jag hade nog kännt likadant oavsett
Hoppas nu bara att tillverkaren förstår mig.
VAD TROR NI , OCH VAD SKULLE NI HA GJORT?????

Hls
Lionel

8
Dinli / Varning till er som kör Dinli
« skrivet: 7 juni 2006 kl. 00:00:51 »
Jag uppmanar alla att ta bort styrlåset oavsett kolven lossnat eller ej.
I mitt fall måste kolven ha lossnat under färd vid ngt tillfälle.
Styrlåset gick i under färd det resulterad i en kraftig volt och fem dar på sjukan.
I det här fallet gick det hyffsat bra men jag tänker ofta på vad som kunde ha hänt.
Detta anser jag vara ett grovt fel.
Vad det gäller åf så har vi bara talats vid i telefon ännu men jag tycker DENADAOFFROAD är en jäkligt bra Åf då jag fick höra när jag låg på sjukan att dom återkallat sin hojar stort CRED för det,dessutom har dom en jävligt trevlig personal (JAG KAN REKOMMENDERA DENADAOFFROAD VID ATV KÖP).
Jag tror inte Dinli är en dålig hoj,men som ngn har skrivit i ett inlägg tidigare verkar dom vara för stressade på att få ut hojarna, dom kanske borde sätta sig ner samla ihop alla fel och göra ngt åt det här en gång för alla?
Tyvärr har jag tappat min känsla för Dinlin men jag tror fortfarande att det kan bli en grym hoj i slutänden!
Ska bli intressant och se vad tillverkaren har och säga vad det gäller sveda och värk??????

VILL TACKA ALLA SOM HAR SKRIVIT TILL MIG OCH STÖTTAT MIG UNDER MIN SJUKHUSVISTELSE ÄVEN EFTER TACK,TACK

HLS
Lionel

Sidor: [1]

Online just nu.

658 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes:
Sigge01
Flest online idag: 664. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info