1
Dinli / SV: Dreva om Dinli 350
« skrivet: 9 juni 2011 kl. 21:42:46 »
Ofan, där ser man. Det där får jag titta närmare på!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Dinli / SV: Dreva om Dinli 350« skrivet: 9 juni 2011 kl. 21:42:46 »
Ofan, där ser man. Det där får jag titta närmare på!
2
Dinli / SV: Dreva om Dinli 350« skrivet: 8 juni 2011 kl. 23:55:48 »
Motorbiten te.x
Och det är ju omdrevning för att få den att gå fortare det är frågan om. Byta vanliga original drev gå ju självklart. ![]() 3
Dinli / Dreva om Dinli 350« skrivet: 8 juni 2011 kl. 21:39:06 »
Kvällens.
Satte igång ett projekt att dreva om en Dinli 350, men till min förvånad verkar det vara omöjligt att få tag i nya drev. Vissa säger att det inte finns just till Dinli 350, vissa säger att det är jätte svårt att få tag i. Nån som har några tips och tricks på var man får tag i drev till en Dinli 350 ? 4
Dinli / SV: Hur har din Dinlidag varit?« skrivet: 7 mars 2011 kl. 03:00:24 »
Var ute å buskörde lite idag då vädret var på topp.
Körde på en landsväg med åker på båda sidor om och isblank väg. Perfekt läge att busköra tänkte jag ![]() ![]() Självklart skulle det vara ett vattendike precis där man flyger över kanten ![]() Försökte dra upp den själv, men det gick förga bra. Fick ringa broder så han fick komma med traktorn och dra upp mig. ![]() Vad har vi lärt oss av detta kan man fråga sig? Att det går alldeles utmärkt att leka utan att saker går sönder! ![]() 5
Dinli / SV: Fabriksny Dinli 350 -11« skrivet: 14 februari 2011 kl. 17:31:33 »
Fått lite "tips" om att det kan ske drastiga förändringar i toppfart efter lite mer intensiv inkörning. Så ska ge det fram till 50mils servicen innan jag bråkar alltför mycket. Gör 70 nu iaf med det väglaget som är atm, så den börjar ju bli lite bättre iaf. Får se vad det landar på till slut.
6
Dinli / SV: Fabriksny Dinli 350 -11« skrivet: 10 februari 2011 kl. 13:20:26 »Du har alltså tagit bort strypningen som finns vid gasreglaget? Ja, den skruven är utskruvad så pass att den inte har nån effekt. 7
Dinli / SV: Fabriksny Dinli 350 -11« skrivet: 10 februari 2011 kl. 12:58:50 »![]()
8
Dinli / SV: Fabriksny Dinli 350 -11« skrivet: 10 februari 2011 kl. 11:30:45 »
"Vad jag vet ska dom inte vara strypta" - Motorbiten.
Ja vad säger man.. Fick tag i en återförsäljare i Hedemora som skulle kolla upp det åt mig. Hoppas han är till mer hjäälp. 9
Dinli / SV: Fabriksny Dinli 350 -11« skrivet: 10 februari 2011 kl. 11:00:02 »Det är väl CVT på den och det ska väl inte gå så mycket fortare ?? Vad sitter det mer för strypning på än skruven vid gasen? Krök och hela fadderullan också eller? 10
Dinli / Fabriksny Dinli 350 -11« skrivet: 10 februari 2011 kl. 00:05:19 »
Hejsan!
Köpte mig en ny fyrhjuling i veckan. Var ute å provkörde lite och märke att så fort jag börja komm över 50kn/h så vart det betydligt segare att komma upp högre. Kom till slut upp i 65km/h sen tog det stopp. Känns lite vekt, eller är det pga strypningen den inte gör mer? Skruven vi gasen är ej "aktiv". Tack på förhand, bekymrad Dinli köpare.
Sidor: [1]
542 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: harryolenius Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|