1
Dinli / SV: "DINLI BILDER" Eller visa upp din dinli
« skrivet: 13 juni 2012 kl. 19:41:50 »
Skickar en bild på min dinli oxå 

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Dinli / SV: "DINLI BILDER" Eller visa upp din dinli« skrivet: 13 juni 2012 kl. 19:41:50 »
Skickar en bild på min dinli oxå
![]() 2
Dinli / SV: Bakdrev« skrivet: 8 juni 2012 kl. 17:16:36 »
@ Nybbe
Tanken var som kungtommy skrev, att man skulle kunna flytta axeln lite till vänster, för att få bort låsringen som sitter där. *Se ovan vad kungtommy skrev. Dessvärre gick det inte lika bra för mig, efter en jä*** massa knackandes, så lyckades jag inte. Muttern blev trög igen efter ett halvt varv, så jag la ner mina försök efter en tag, men om det hade gått bra att gänga lite mer på muttern, så är det nog ett snabbt och smidigt sätt att byta drev på. ![]() Allt annan gick som smort, inga problem alls. Nu löste jag det hela med att kapa lite i det gamla drevet ![]() Det enda som jag ska göra nu, är att kapa kedjan lite, som blev lite för lång. Har 15 i fram, samt 36 i bak, hoppas det ger lite roligare körning på väg, med lite lägre varv. Har även monterat ett arms kit, blev riktigt bra! ![]() 3
Dinli / SV: Bakdrev« skrivet: 8 juni 2012 kl. 14:04:45 »
@oge
Jopp, såg det ![]() Tack ändå för info. Har kollat med motorbiten, och det är vanlig gänga, så nu är det bara ut och testa igen ![]() 4
Dinli / SV: Bakdrev« skrivet: 8 juni 2012 kl. 12:32:34 »
@ Kungtommy
Är det vanlig gänga, eller bakgäng på "Det enklaste sättet är att låssa några varv på den stora trekantiga muttern som sitter på bakaxeln på höger sida." ? ![]() Sitter i alla fall så in i ![]() 5
Dinli / SV: Låsning till framdrev Dinli 450« skrivet: 6 juni 2012 kl. 09:00:16 »
@ nicke71
Tack för din fundering. ![]() Jag var lätt irriterad och trött igår när jag pysslade med drevet. Kollade nu på morgonen, och se där, det var inte samma mått mellan dom 4 hålen i drevet som jag hade tagit för givet. 2 av hålen var någon mm närmare varandra, så där ser det ut som det ska fungerar utan problem ![]() Otroligt pinsamt! ![]() Ska montera det nya drevet ikväll ![]() Tack igen nicke71!! ![]() 6
Dinli / Låsning till framdrev Dinli 450« skrivet: 5 juni 2012 kl. 21:36:31 »
Hejsan!
Jag har köpt ett nytt framdrev till min Dinli 450 -11. Det är ett 15 kugg (jt 1309-15), men orginal brickan till drevlåsningen passar inte. Vart kan man köpa en bricka som passar? ![]() Tacksam för svar. ![]() 8
Dinli / SV: Däck Köp« skrivet: 1 februari 2012 kl. 21:18:48 »
Vad har du för bredd på dina däck?
Jag hade tänkt 255 bak, fram är jag osäker på vad som blir bäst. 9
Behöver lite hjälp med däckköp till min Dinli 450.
Jag är lite sugen på att slänga på några feta sulor till sommaren, men är lite osäker på vad man ska köpa för märke på däcken. ![]() Jag vill ha några däck som har bra fäste, då jag åker mest på asfalt. Tacksam för alla förslag/info. som ges. Tar gärna emot förslag på lämpliga fälgar också. ![]() Har sett att det finns 12", men är osäker på om det är ett bra köp, eller om man ska hålla sig till 10". ![]() ![]() 10
Dinli / SV: Hur har din Dinlidag varit?« skrivet: 17 oktober 2011 kl. 20:56:24 »
Perfekt!
![]() Jag ska testa din setup, håller tummarna för att det kommer att fungera på min oxå ![]() Åker och handlar ett 55 munstycke i morgon ![]() Tack för din setup!! ![]() ![]() 11
Dinli / SV: Hur har din Dinlidag varit?« skrivet: 16 oktober 2011 kl. 21:16:47 »
Har äntligen lyckats att få bort dom fyra skruvarna i botten på förgasaren, så jag kunde byta huvudmunstycket
![]() Såg fram emot en härlig dag att piska lite grus vägar med min dinli. Jag började med ett 170, men det gick inte alls bra köra med. Efter halv gas så dog den, det var bara att vända och åka hem igen, för att prova med ett 160 ![]() Denna gång så gick provturen lite bättre, men fortfarande knas vid gaspådrag över halv gas. Testade med att lägga på lite choke när jag körde, och då gick det att justera så jag kunde ge mer gas. Bort med choken, och den dog igen. Sitter och funderar på om jag ska åka och inhandla ett 165 & 167,5 mustycke i morgon för att prova med. Jag har flyttat nålen till det lägsta (?) läget, monterat Uni filter, samt ett hel system från willeyco. Borde jag prova med att skruva på bränsleskruven, eller kanske flytta tillbaka ett hack på nålen, innan jag byter till något annat munstycke? ![]() Tacksam för svar o synpunkter ![]() 12
Dinli / SV: Hur har din Dinlidag varit?« skrivet: 2 oktober 2011 kl. 00:48:32 »
Nu har man bytt avgassystem till willeyco helsystem, har även lindat in det med svart avgasbandage, det blev helt ok.
Efter det så var det dags att byta huvudmunstycke, en baggis tänkte jag, kan ju inte vara några problem. Eller hur, skruv djävulen hade varit och sett över mina 4 skruvar i botten på förgasaren, ingen gick inte att rubba!! Dom måste sitta med någon form av super loctite! Efter ett moget övervägande så kom jag fram till att det vore bäst för mig, och för min Dinli, att jag försöker i morgon igen, istället för att få ett 7 helve... utbrott över den idiot som dragit fast skruvarna i kväll. ![]() Om någon har något bra tips på hur man enklast lossar skruvarna, tar jag tacksamt emot det. Sådär ja, nu har jag skrivit av mig lite, nu är det bara att invänta John Blund!
Sidor: [1] 2
608 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Tomas Berntsson Flest online idag: 633. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|