1
Säljes / Suzuki LT-80 -04
« skrivet: 1 april 2012 kl. 22:24:28 »
Såld.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 2
Loncin / SV: Vad heter denna burk? Loncin 250 Desert Storm« skrivet: 6 maj 2011 kl. 21:38:02 »
Tack Bjare för ditt svar, tyvärr tänkte jag rätt när jag försökte få ihop det men nu vet jag iaf att jag inte behöver bry mig om det mer. Ska kolla igenom förgasaren precis som du sa. Ska byta tändstift också så kanske jag får en stabil tomgång. Om du känner till dessa maskiner och har en idé varför den hostar till ibland och nästan stannar / stannar så säg gärna till. Och igen, tack för att du fixade bilderna!!!
3
Loncin / SV: Vad heter denna burk? Loncin 250 Desert Storm« skrivet: 3 maj 2011 kl. 01:43:06 »kan titta och ge exakt svar imorgon om du vill? Mer än gärna, den hängde lös så jag fäste den med ett spännband, men om du följer gummislangen från kröken så kommer du hitta boxen på din maskin, så du får gärna visa var den ska sitta och hur slangdragningen till den är. Om du kan ta ett par foton så vore det guld. Om du hellre vill mejla eller mmsa foton så får du gärna göra det så säg till om du vill ha min mail adress/tele nr. Den går inte riktigt hundra på tomgången och jag tror det beror på detta så det vore guld om jag fick ordning på det. 4
Loncin / Vad heter denna burk? Loncin 250 Desert Storm« skrivet: 2 maj 2011 kl. 10:53:08 »
Hej!
Vad heter den svarta burken på bild (den reglerar trycket på insugssidan mha avgastrycket eller något i den stilen)? Och finns det någon vänlig själ som kan berätta var nr 2 ska gå eller ska den vara öppen? Slangen som sitter på 1:an hade lossnat men jag gissar att den ska sitta där eller på den guldfärgade nippeln vid nr 6? Om det är någon därute med en Loncin 250 som kan kolla hur slangarna skall gå så vore jag evigt tacksam! 5
Suzuki / SV: Orkelös LT-80, hjälp?« skrivet: 1 maj 2011 kl. 23:01:49 »Sitter en vakumpump som bränslepump kolla då den funkar. Lossa bränsle slangen från förgasaren och kör med starten. Bra tips, nippeln för soppaslangen hade inget märkbart undertryck på tomgång (den guldfärgade högra på bild), däremot den med hatt på hade det. Ska det vara så? ![]() Om inte, hur fungerar vakuumpumpen och hur åtgärdar jag det? Eller kan den vara igensatt någonstans? ![]() Sen funderar jag också på om det är nåt märkligt elfel, för även om nyckeln är ur så går det att köra startmotorn (den startar dock inte). Och även om säkringen är urtagen går den att starta och köra? ![]() Kan inte minnas att det va så på min LT-80 jag hade när jag var yngre. Det verkar vara stopp i soppakranen för på "ON" läget så rinner det knappt nånting, men på PRI så är det fullt flöde så det kan väl knappast spela någon roll så länge man då kör på "PRI"!? Sen sitter det en extra nippel på kranen som jag tror på vissa modeller är kopplad till den nippel som har en "hatt" ... !? Mycket tacksam för svar ... 6
Suzuki / SV: Orkelös LT-80, hjälp?« skrivet: 1 maj 2011 kl. 15:07:15 »kan de vara kopplingen som slirar eller nått ? Hm, får kolla lite på det. Det konstiga är att det kom så plötsligt, från att den gick jätte bra till detta.. Och nu låter den som en traktor, det gjorde den inte innan jag tog isär den. Tätt bränslefilter eller kanske taskig soppa? Jepp, det är en enkel 2-taktare med separat smörjning. Det sitter inget bränslefilter på vad jag kan se, det är bara en slang mellan kranen och förgasare. Soppan är flång ny och soppan rinner fritt i slangen. Innan jag tog isär den så stod den still på tomgången och gick renare än vad den gör nu, nu låter den som en traktor. Variatorn verkar vara felinställd men jag undrar om det är det som är det primära problemet.. Problemet är att när man ger gas så dödar den sig själv, så länge den inte har bakhjulen upphängda. Ska plocka ner förgasaren och se över den. EDIT: Har plockat ner förgasaren och blåst rent den. Den går fortfarande som en orkelös traktor. Kan kolven vara defekt trots att veven snurrar bra och cylindern ser fint ut? 7
Suzuki / Orkelös LT-80, hjälp?« skrivet: 1 maj 2011 kl. 12:15:37 »
Hej!
Jag gick emot mina principer och köpte en maskin med variator, men jag tänkte att det kunde va kul för lill folket som kommer och hälsar på. Men men ... Jag provkörde den hos säljaren och den verkade gå som en klocka. Det enda som va var att den hade ett missjlud när startmotorn gick. Jag slog till och åkte hem för att ta en liten sväng, kom cirka 100 m när den plötsligt blev orkelös, det va knappt så den gjorde 5 km/h med mig på. Hissar man upp bakdäcken så går det att få upp den i varv, på tomgången så snurrar hjulen om den är upphissad och på backen så står den och rycker framåt. (Antar att remmen behöver justeras) Men men, jag tog isär maskinen, tog bort toppen och cylindern såg fin ut, jag tog bort motorkåpan som gömmer variatorn, remmen såg fin ut och jag kunde inte se något som var trasigt. Veven går fint att snurra för hand, men den primära inre variator skivan gick att rucka och ett par cm fram och tillbaka (ska det vara så?). Jag tog isär primären men hittade inget som såg ut att vara trasigt så jag monterade ihop det igen. Slog ett öga på sekundären och drivpaketet och det såg schyst ut. Så jag monterade ihop allt igen men fortfarande samma problem...orkelös... Någon som har några ideer eller tips? Mycket tacksam för hjälp! 8
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!« skrivet: 9 december 2010 kl. 13:51:29 »Hydro, din poäng är helt rätt och det finns inget vettigt svar på frågan. Precis som Callahan säger så ser det inte lika coolt ut. Vid kiosken på stan undrar dem varför det står en orienterare med crosshjälm Jo jag håller med dig, ser jag en kille i crosshjälm med runda ljus på så skulle jag snarare tänka att den killen vet vad han håller på med. Hehe jag förstår va du menar, detta är ett ATV forum och inget annat. Ställde samma variator fråga för några dagar sedan på snowmobile forumet men fick inget svar. Och då tänkte jag att i denna tråd har det varit flera som visat intresse i att diskutera variatorer, och framförallt hur tåliga en moderna variatorer är ![]() Nu önskade jag faktiskt ett svar som sa att denna variator tål stryk ![]() 9
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!« skrivet: 8 december 2010 kl. 23:05:33 »Du bor inte i norra delen av landet och kör mycket djup puder va? Stämmer, isf hade jag inte valt en lättrullad skoter utan en skoter med värre matta, typ AC M-serie. 10
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!« skrivet: 8 december 2010 kl. 22:58:25 »Hydro, din poäng är helt rätt och det finns inget vettigt svar på frågan. Precis som Callahan säger så ser det inte lika coolt ut. Vid kiosken på stan undrar dem varför det står en orienterare med crosshjälm Det är en rolig leksak, när man gasar på i snön så sätter den sig sen sticker den iväg!!! Fast man vill ju ändå fördela nytta med nöje ibland. En bearcat är växlad på ett annat sätt, och ska enligt bok klara dra 350 kg, och denna leksak 250 kg. Låter helt sjukt isf men skönt att kunna sätta på drag och låna ut till farsan eller ta med ett par polare i pulkan på en tur. 11
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Varför har folk aluminium ballonger på sin ATV?!« skrivet: 8 december 2010 kl. 22:48:39 »
Hydro, din poäng är helt rätt och det finns inget vettigt svar på frågan. Precis som Callahan säger så ser det inte lika coolt ut. Vid kiosken på stan undrar dem varför det står en orienterare med crosshjälm
![]() Själv har man ju hamnat i variatorträsket nu då jag köpte en skoter, vågar man sätta på ett drag på denna eller bränner ,man variator och rem då? (Har ju såklart en extra rem med mig när jag kör) 12
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Hur göra egna dubbdäck enklast och billigast?« skrivet: 17 november 2010 kl. 18:08:17 »
Finns säkert fler metoder beskrivna på forumet eller google men billigast och enklast skulle jag nog säga är:
Förborra med 1,5 mm borr Alubricka på insidan och dra i självborrande plåtskruv med ett utstick på 3-4 mm, helst med sfärisk skalle. Skydda slangen genom att limma en 2mm gummimatta på insidan. Men om du lyckas med det utan att ta av däcket så har tom Asker mött sin överman. ![]() Kör på kedjor annars, inte lika bekvämt som dubb på hårt underlag men fyller sin funktion och fungerar bättre i snö. Kedjor finns även med dubb och dem lär du kunna sälja mycket lättare än ett par sönder borrade däck om du inte blir nöjd. Dessutom är det busenkelt att montera, bara släppa på trycket i däcken, montera dit och sedan pumpa upp trycket igen. 559 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 641. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|