1
Dinli / SV: Allt om Dinli Centhor
« skrivet: 27 juli 2013 kl. 00:27:02 »
"Nu har min 700+ gått 10 timmar! jag är helnöjd. spärren till växlarna borttagen så nu fungerar allt klockrent."
Nybliven Centhor 700 -09 ägare, fick den till vettig peng med trasig högväxel.
Har precis rivit min motor och beställt delar, bägge dreven samt gaffeln plus lite packningar. Men inte så roligt om man bara får gå och vänta på att det kommer hända igen.
Det som hade hänt på min var att styrploppen lossnat från gaffeln, så medbringarna inte riktigt greppat i.
Hörde nått klinkande ljud när jag provkörde den innan rivning också, bör ha varit från glappet i nitarna i variatorn. Nya skivor gick på 3k och 3.5k för andra, så det var inte ens att fundera på.
Slipade och pressade ur nitarna och satta dit försänkta M5, får se hur det håller.
Vad är det för spärr till växlarna, någon mek som sa att det håller bättre att ta bort den, stämmer det?
Nybliven Centhor 700 -09 ägare, fick den till vettig peng med trasig högväxel.
Har precis rivit min motor och beställt delar, bägge dreven samt gaffeln plus lite packningar. Men inte så roligt om man bara får gå och vänta på att det kommer hända igen.
Det som hade hänt på min var att styrploppen lossnat från gaffeln, så medbringarna inte riktigt greppat i.
Hörde nått klinkande ljud när jag provkörde den innan rivning också, bör ha varit från glappet i nitarna i variatorn. Nya skivor gick på 3k och 3.5k för andra, så det var inte ens att fundera på.
Slipade och pressade ur nitarna och satta dit försänkta M5, får se hur det håller.
Vad är det för spärr till växlarna, någon mek som sa att det håller bättre att ta bort den, stämmer det?