1
Linhai / Linhai 300 2x4. Problem med laddning. Akuthjälp!
« skrivet: 20 januari 2010 kl. 18:13:22 »
Hejsan alla!
Jag har haft lite problem med min 4-hjuling nu under vintern.
Det började när den plötsliga kylan kom - från plusgrader till 20 minus.
Fyrhjulingen stod utomhus och tändningslåset fryste ihop helt och hållet, så jag fick tjuvkoppla min egna fyrhjuling
Efter det så gick den ändå inte igång, förmodligen något startrelä som hade frusit.
Efter ett par dagar i kallgaraget, som var lite varmare än ute, så fick jag igång den.
Stack ut en kväll och körde runt och lekte lite i snön. Efter några timmar ute så dör bara maskinen. Ingen ström i batteriet.
Jag hämtar ett annat batteri som jag kopplar på och motorn går igång. Jag kopplar bort batteriet igen och motorn står på tomgång. Tänkte inte mer på det och skulle åka iväg. Sen när jag börjar gasa så börjar motorn "blöddra" och dör. Kopplar på batteriet igen och startar, låter kablarna sitta kvar och åker hem.
Sen den kvällen(1-2månader sen) så har fyrhjulingen stått i garaget - blev så trött när det inte fungerar.
Men idag så gick jag ned och skulle kika lite. Tog med mig det nyladdade batteriet och kopplade in det. Motorn startar direkt och jag tar en sväng. Inga problem. Men sen så provade jag att koppla bort pluspolen när motorn var igång, och låter den stå på tomgång, men så fort jag ska gasa lite så börjar den blöddra och dör. Hade ingen tillgång till någon multimeter så kunde tyvärr inte mäta laddningen.
Det är som att den inte får ström från generatorn. Någon som har erfarenhet kring ämnet?
Mvh Stefan.
Jag har haft lite problem med min 4-hjuling nu under vintern.
Det började när den plötsliga kylan kom - från plusgrader till 20 minus.
Fyrhjulingen stod utomhus och tändningslåset fryste ihop helt och hållet, så jag fick tjuvkoppla min egna fyrhjuling

Efter det så gick den ändå inte igång, förmodligen något startrelä som hade frusit.
Efter ett par dagar i kallgaraget, som var lite varmare än ute, så fick jag igång den.
Stack ut en kväll och körde runt och lekte lite i snön. Efter några timmar ute så dör bara maskinen. Ingen ström i batteriet.
Jag hämtar ett annat batteri som jag kopplar på och motorn går igång. Jag kopplar bort batteriet igen och motorn står på tomgång. Tänkte inte mer på det och skulle åka iväg. Sen när jag börjar gasa så börjar motorn "blöddra" och dör. Kopplar på batteriet igen och startar, låter kablarna sitta kvar och åker hem.
Sen den kvällen(1-2månader sen) så har fyrhjulingen stått i garaget - blev så trött när det inte fungerar.
Men idag så gick jag ned och skulle kika lite. Tog med mig det nyladdade batteriet och kopplade in det. Motorn startar direkt och jag tar en sväng. Inga problem. Men sen så provade jag att koppla bort pluspolen när motorn var igång, och låter den stå på tomgång, men så fort jag ska gasa lite så börjar den blöddra och dör. Hade ingen tillgång till någon multimeter så kunde tyvärr inte mäta laddningen.
Det är som att den inte får ström från generatorn. Någon som har erfarenhet kring ämnet?
Mvh Stefan.