1
Dinli / SV: bakaxel
« skrivet: 8 juli 2010 kl. 14:25:01 »
Jahopp, fick bakaxeln utdömd av en motorrenoveringsfirma, för stort glapp för att fixa, någon som vet om någon bakaxel till förmånligt pris, då en ny kostar typ 3000:-?!?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Dinli / SV: bakaxel« skrivet: 8 juli 2010 kl. 14:25:01 »
Jahopp, fick bakaxeln utdömd av en motorrenoveringsfirma, för stort glapp för att fixa, någon som vet om någon bakaxel till förmånligt pris, då en ny kostar typ 3000:-?!?
2
Dinli / SV: bakaxel« skrivet: 5 juli 2010 kl. 21:49:32 »
okej, då har min axel förskjutit sig för man ser typ bara halva låsringarna, de går som inte pilla loss. Har försökt banka axeln i sidled utan lyckat resultat.
3
Dinli / SV: bakaxel« skrivet: 5 juli 2010 kl. 21:25:19 »
Jag highjackar den här tråden när ni endå pratar bakaxel, lagom en vecka rasar bakaxellagrena så nu håller jag på att riva skiten, hur bar ni er åt för att få loss de två låsringshalvorna innanför den trekantiga muttern? har avverkat ett par mejslar i hopp om att få ut dem men utan resultat. Kan det vara så att axeln förskjutits så att det blivit för trångt att få ut dem? Nått tips?
4
Dinli / SV: HAR NI KOLLAT KAMKEDJAN?« skrivet: 7 maj 2010 kl. 21:52:14 »
Jag har rivit ner och skall byta kamkedjan på dinlin nu i helgen tänkte jag, men är lite fundersam nu, manualen är inte helt övertydlig: När jag ska lossa M18 muttern för drevet som sitter framför kamdrevet, på veven, vad är smartaste sättet att hålla emot för att lossa, samt för att dra fast sen? Vill som inte ge mig på nått förhastat där direkt, så man pajjar nått. Ni som har bytt, tips?
5
Dinli / SV: """ Dinli 450 bestyckar tråden """« skrivet: 6 april 2010 kl. 20:58:08 »
Ja då tar man och skriver första posten efter 3 månader med sin dinli, och det blir ett problem då, trots den ofantliga mängd med info och hjälp som redan finns i forumet
Jag har problem med att maskinen baktänder vid mindre väl valda tillfällen. Har läst runt och försäkt se om någon har liknande problem, men inte hittat något "facit". Den baktänder enbart på tomgången, och går som ett skott i övrigt. Maskinen är utrustad med öppet filter av okänt märke och jag har ju inte den blekaste aning om tidigare ägare ombestyckat. Har testat att justera lågfartsmunstycket (ja det var ju praktiskt med justerbart munstycke iaf) men inte märkt någon direkt skillnad. Pinsamt värre när man står vid mest trafikerade korsningen i hela stan vid rusningstid och det smäller till och förgasaren hoppar loss. Någon som har nått tips om vad som kan funka? justera lågfarten mer? Eftersom det bara är vid tomgång så känns ju övrig bestyckning en smula oväsentlig. Kan ju inte stå och skruva förgasare vid rödljusen när man vill gasa ifrån andra. Hur stor risk är det att det beror på ventilspel? Borde den inte gå sämre i övrigt också om det vore problemet?
Sidor: [1]
376 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 442. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|