1
Suzuki / SV: Vilken olja i bakdiffen?
« skrivet: 24 april 2015 kl. 16:27:25 »
Alla WB oljor fungerar utmärkt! Statoil WB tex, finns bara i 10l men då har du för en livstid! kostar en 4-500 vill jag minnas
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Suzuki / SV: Vilken olja i bakdiffen?« skrivet: 24 april 2015 kl. 16:27:25 »
Alla WB oljor fungerar utmärkt! Statoil WB tex, finns bara i 10l men då har du för en livstid! kostar en 4-500 vill jag minnas
2
Suzuki / SV: Var få tag på plastskruvar till Kingquad ?« skrivet: 24 april 2015 kl. 16:25:47 »
Du har länkat till en ebaysida. Därmed har du svarat på din egen fråga!
3
Suzuki / SV: Suzuki 750 lägger av« skrivet: 10 april 2015 kl. 09:42:00 »
King Quadden är känslig för strömbekymmer.
Om man upplever liknande problem så har det ofta med laddning/batteribekymmer. Kan verka konstigt då man ju tycker att det mest strömkrävande alltså startmotorn borde vara det första som racklar vid dålig kontakt men så är det ofta inte. Felsökning på bekymmer då motorn stannar när man lägger i växel är förljande. Rengör batteripoler och dra åt batterikablarna. Mäta spänningen på tomgång och av. Vid tomgång ska spänningen vara ca 14v. Spänningen av skall vara ca 12v. Att mäta sig till ett trasigt batteri är lite knepigt då det kan visa bra spännning men laddas ur direkt ändå. Om batteriet visar 14v vid tomgång ovch batteripolerna är rena och sitter bra så måste man söka problemet någonannanstans. Om laddningen är dålig alltså ingen spänningsökning eller väldigt liten spänningsökning vid tomgång, resp avslagen maskin finns det saker man kan göra. Har man garanti bör man lämna in den för byte av laddregulator (vilklet är det troligaste) men är man hemmafixare eller garantin har gått ur kan man pröva att göra "Regulator direct wire mod" http://www.nyrocatv.com/techtip.cgi?viewtopic=517&searchtext=charging Då löser man ett standardproblem i Kingens elsystem. Varför detta inte uppträder på alla kingar är svårt att säga men troligen märker man bara av det om laddregulatorn fungerar halvbra aller om kontakter är slitna etc. Den som är hemmapulare av rang kan göra denna mod även i förebyggande syfte. Det blir inte sämmre iaf. Glöm inte att avsäkra bara! /J 4
Suzuki / SV: king quad 2015« skrivet: 9 april 2015 kl. 16:22:10 »
De säger nog egentligen inte så mycket. Jag tror uppdateringarna mest har å göra med avgaskraven. En bättre förbränning borde bättre spridare å dubbla stift ge så lite lägre förbrukning kan man kanske märka. Troligen inga stora skillnader. Det är väl mest det att man vill ha det senaste om man ändå ska köpa nytt!
5
Suzuki / SV: strypningar suzuki kingquad 750AXI« skrivet: 8 april 2015 kl. 19:43:27 »
Att kalla det för strypningar är väl kanske att ta i men faktum är att en standard Kingquad så får du inte all kraft tillgänglig direkt du trycker på gasen!
Som jag förstått det så om du nyper full gas från stillastående så får du inte full kraft. För att få detta så måste kingen rulla i en viss hastighet. Jag kan tänka mig att detta är något som suzuki gjort för att inte folk ska stegra över och skada sig. Jag har dessutom en känsla av att det finns liknande system i andra big bore maskiner, iaf i Yamaha känns det så... Vad kan man göra. Variatorkit är vanligt, å visst det ger en skillnad men du ändrar egentligen bara hur variatorn växlar. Svarva om variatorn, inte helt lätt men där kan du faktiskt ändra hur kingen är växlad genom at ändra lutning på variatorskivan. Tredje och antagligen den mod som ger störst skillnad är att byta ut ECUn mot en eftermarknads ECU. Då får man bort den strypning som gör att all kraft inte är tillgänglig från start. Finns en hel del att läsa om detta på www.nyrocatv.com för den som är intresserad. /J 6
Suzuki / SV: king quad 2015« skrivet: 8 april 2015 kl. 19:24:46 »
Det hela är lite lurigt. I Nordamerika har 2stiftsmodellen funnits sedan 2014. Enligt vissa uppgifter ska den finnas från 2015 i Europa. En handlare jag pratat med säger att deras 2015 (ej gråimport) har den nya modellen. Men ingen verkar göra reklam för den updaterade modellen och KGKs hemsida säger ingenting...
Man skulle behöva få fingarna på en -15 och kolla efter! /J 7
Suzuki / SV: xenon till KQ« skrivet: 30 maj 2010 kl. 16:43:02 »
För att Xenonkonvertara Poden så är nog det enklaste att borra ur den befintliga lampan och stoppa dit en med H3 sockel.
H3 lampan passar bra i originallampans sockel sedan man brytit bort den gamla glödlampan. Sedan är det bara att med en borrmaskin göra plats för att trä igenom kablarna. Sist tätar man med lim. Ballasten rymms inne i poden. Jag var osäker om strömförsörjningen var tillräcklig så jag använde den befintliga strömförsörjningen för att trigga ett vanligt bilrelä. Och tog strömmen direkt från batteriet. Jorda enklast bara nedanför poden i lämplig bult. 8
Suzuki / SV: glödlampa King quad 700 -05« skrivet: 30 maj 2010 kl. 16:37:00 »
Kom fram till att det går lätt att borra ur den befintliga lampan och stoppa in en xenon h3 lampa. Sedan var det bara att täta med lite lim så vips har man xenonkonverterat podlyset på kingquaden!
9
Suzuki / SV: glödlampa King quad 700 -05« skrivet: 22 april 2010 kl. 17:30:18 »
Ingen som vet vad lampan i poden på styret heter?
10
Suzuki / glödlampa King quad 700 -05« skrivet: 26 oktober 2009 kl. 16:27:50 »
Till huvudstrålkastarna verkar det vara en lampa som kallas h6m eller något sådant, men tittar man på glödlampan i styrkonsolen så verkar det vara en annan lampa.
Någon som vet vad denna lampa kallas, samt har en liten beskrivning hur man lossar plastkåpan? /Jonas
Sidor: [1]
329 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 360. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|