ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för Duro »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - Duro

Sidor: [1] 2 ... 4
1
Kazuma/Viarelli/Titan / styrleder Jaggan.
« skrivet: 7 augusti 2011 kl. 20:30:45 »
Styrlederna på Jaggan av dålig kvalitet. Kan nån uppge om annat fabrikat med bättre hållbarhet passar?
Mina uppglappade efter endast 50 mil, fy fan.
Finns lämplig firma i Sverige som har nya kulleder?

2
Kazuma/Viarelli/Titan / SV: Säkring Kazuma 500
« skrivet: 7 juli 2011 kl. 20:54:56 »
HEJ. Titta på höger sida ovanför diffen fram. Där sitter en sk hängsäkring i vit plast. Den brukar paja om man har osis. Öppna plastern så hitta du säkringen.
Men, orsaken kan vara fel på diffmotorn.
Lycka till.

3
Kazuma/Viarelli/Titan / SV: Ny Kazuma 500 Jaguar startar ej!?
« skrivet: 24 mars 2011 kl. 16:52:52 »
Min Kazuma startar väldigt lätt men något trögare om det är väldigt kallt.
Det du beskriver tyder på fukt o därmed överslag nånstans. Sånt är svårt att hitta men ett tips:
Leta dig fram till maskinen då den står helt i mörkret. Se till att den är så avklädd att du kan se så många elanslutningar som möjligt i synnerhet kring tändmodul, tändstift o dyl.
Kör självstarten o håll koll, medhjälpare är bra, ev överslag kan då i de flesta fall ses i mörkret. Ser du gnistor nånstans så ser du då säkert också orsaken till problemet. Spraya med WD 40 vilket brukar funka vid fukt men givetvis inte om en direkt skada, ex sprickor o dyl finns.
Att den måste stå i varmgarage är skitsnack.

4
Kazuma/Viarelli/Titan / SV: Koppla förbi startspärren?
« skrivet: 24 december 2010 kl. 10:32:14 »
Problemet med startspärren är att bromsljuskontakten också ger ström till startknappen då bromsen trycks ner, ett löjligt säkerhetssystem kan tyckas. En bil kan du starta genom att bara sträcka in armen genom den öppna rutan, hur säkert är det?
För att lösa ditt problem så måste du kapa tåten från bromskontakten upp till startknappen. Leta fram tåten som går bakåt till bromsljuset o
koppla ihop den med den kapade från br.kontakten.
Sen kopplar du en annan strömförande till startknappen, ex styrd via tändlåset, för att förhindra oavsiktlig start då motorn redan går.
Lättast att hitta berörda tåtar är nog på styret mellan instrument o handtag. De sitter i den grövre krymslangen. Jag har glömt färgen fnv.
Good luck.

5
Kazuma/Viarelli/Titan / Fixad diff mm.
« skrivet: 13 november 2010 kl. 15:59:57 »
 ()p
Jaha, då har jag bytt diffmotor vilken medförde att trehjulsdriften inte kunde läggas ur. Motorn av storlek som typ rakapparat. Inte konstigt att den la av. Börjar alltid med att säkringen bränns.
Kostnad ca 1200.-
Sen slipper jag numer att kliva av då snöbladsvinkeln ska ändras.
Drar bara i en ögla från förarplatsen, kör sen mot den snökant dit jag vill ha bladet, klick så låser det i tänkt vinkel. Funkar kanon o låsningen sker med en fjädersprint typ boxlås.
Har också byggt en vagn med vattentank för utfodring av hästarna. Vagnen har använts av armén för kabeldragning, 18 tums hjul, bra då passar vanliga crossdäck.
Kvar att göra: Byta till 145 munstycke. Fnv dubbel effekt om jag chokar för fullt.

6
Kazuma/Viarelli/Titan / SV: Kazuma
« skrivet: 23 oktober 2010 kl. 20:48:11 »
Jagga Ola nämner byte av styrleder. Original eller bättre kvalitet och var hittade du dom? Mina börjar bli lite glappa efter 24 mil.
Ett annat illavarslande glapp i v framhjul visade sig var övre främre
länkarmsbussning där bulten var helt lös.
Så, var noga med att kolla alla bultförband på utsatta ställen efter turerna.
 ()p

7
Kazuma/Viarelli/Titan / Däckkvalite på Jaggan.
« skrivet: 14 oktober 2010 kl. 19:30:09 »
Min jagga har gått 24 mil med originaldäck 12 tum fram. Men kvalitén lämnar frågetecken. Maskinen enbart nyttjad  i snöröjning och däcken i princip helt oslitna. Men då jag märkt att maskinen lutar åt höger på ett plant golv började jag misstänka däcken o fann vid kontrollmätning att v framdäck var 15 mm högre än det högra däcket.
Har nån drabbats av detta. Problemet måste ju innebära ett våldsamt slitage på diffen fram då hjulen hela tiden rullar i olika hastighet.
Dimensionen är densamma på båda däcken men olika storlek ändå.
Vad sägs om detta o vad göra, garantin är ju värdelös, dvs 24 mil men köpt för mer än 6 månader sedan. >:(

8
Kazuma/Viarelli/Titan / Fortsatt diffproblem Jaggan 500.
« skrivet: 6 oktober 2010 kl. 09:54:02 »
Kan nån tala om hur man får ur diffmotorn från klumpen?
Har tagit ur de fyra bultarna, diffmotorn sitter löst men går ej att få ur.
Kan ni hjälpa mig med problemet.
Törs inte gå för hårt fram, det är ju en Kinesmaskin.

Det går ström till motorn o en av tåtarna får ström beroende på i vilket läge knappen står men motorn är helt tyst.


9
Kazuma/Viarelli/Titan / Ombyggnad av Snöblad
« skrivet: 4 oktober 2010 kl. 19:37:09 »
Hej.
Tänkte modifiera mitt snöblad, Cycle Country. Kapa armarna o fixa frontmontage. Fjärrstyrning av bladvinkeln, mm.
Men, finns någon som vet var man kan hitta ett snabblås, jag tror Polaris kan ha sålt nåt liknande. En bekant har på sin Pickup. Han kör bara mot bladet så klickar det fast med två låsklackar. På bladet sitter låsklackarna som regleras med en wire spänd emellan klackarna. Kan inte hitta en enda bild på detta lås.
Finns någon som har ett tips eller bild?
Jag har tröttnat på att krypa under för att pilla loss de små sprintarna
i 20 minus.
Hjälp. :help:

10
Kazuma/Viarelli/Titan / Diffproblem Kazuma 500
« skrivet: 30 september 2010 kl. 14:50:02 »
Hej. Kan nån tipsa mig vad som kan ha hänt då jag inte kan koppla ur diffen. Den drar nu på tre hjul o då våldsamt till höger. Instrumentet visar på fyrhjulsdrift.
Finns ett säkringsproblem?
Var sitter då denna säkring?
Haveri kanske?
Vad har då hänt?
Allt detta inträffade vid en rimlig vattenövergång men jag är tveksam till att vatten trängt in.
Måste diffspärren tas bort?
Sitter den enbart med fyra skruv in i "klumpen"?
Hjälp!!!!!!!

11
Kazuma/Viarelli/Titan / SV: Kazuma..är den prisvärd?
« skrivet: 7 februari 2010 kl. 10:21:48 »
Kazuma prisvärd? Om du menar Jaggan 500 så är väl priset acceptabelt, men då borde plogblad ingå. Andra har svinaktiga priser trots nästan identisk byggnation.
Är den helt ny så se till att alla delar medlevereras. Där kan det brista med en del smådetaljer, typ speglar, justerskruv vid gasreglage/tumgasen mm.
Samt en vettig manual.
Köpte min,helt ny för 35 papp plus plogblad sgs nytt 3 papp.
Har plogat hela vintern hittills utan problem t.o.m utan snökedjor.

Har gått kanon o stark som fan. Snart dags att kontrolldra alla bultförband då vibrationer inte går att undvika på denna typ av maskin.
Lycka till

12
Kazuma/Viarelli/Titan / SV: Övertryck framdiff. Jaguar 500.
« skrivet: 4 februari 2010 kl. 15:29:19 »
Kom på en idé om ö-trycket. Monterade gamla bränslefiltret i slangändan,riktade detta uppåt. Vad händer, jo, oljan som trycks upp till i nivå med själva pappersfiltret rinner tillbaka till diffen då den svalnar.
Inget spill har setts efter detta o nivån håller sig intakt.
Trots att slangen ligger i en böj, typ vattenlås, så rinner oljan tillbaka till diffen. Måste va nån sorts häverthistoria.

Sidor: [1] 2 ... 4

Online just nu.

664 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes:
kenthas
Flest online idag: 702. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info