1
Yamaha / SV: Kylfläkt Raptor 700SE 2007
« skrivet: 15 januari 2018 kl. 22:46:20 »
Kanon, får kika vidare på det

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Yamaha / SV: Kylfläkt Raptor 700SE 2007« skrivet: 15 januari 2018 kl. 22:46:20 »
Kanon, får kika vidare på det
![]() 2
Yamaha / Kylfläkt Raptor 700SE 2007« skrivet: 14 januari 2018 kl. 22:38:54 »
Hej,
Efter snabb sökning kunde jag inte finna nån tråd så: Min kylarfläkt verkar gett upp- man får ta i ganska rejält med handen över fläktbladen för att den ska röra sig (inget skrapljud etc, bara tungt..) Fråga 1: Är den körd, eller kan man smöja upp den/fixa på nått sätt? Ser ut som den är ej öppningsbar (plåtsvepet runt motorn valsat ihop) Fråga 2: Vill inte ge 1500 spänn för en ny. Finns universalkylare för drygt 200:- på feltema http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Tuning/Prestanda/Kylflakt-universal-2000032589/ Kan man lyfta över bara motorn från den och modda infästningen något och isf vilket variant (6, 6,5, 7, 8A) borde man ta? Tack på förhand 3
Bashan/Badboy / SV: Hjäääääääälp BASHAN BS300S-A« skrivet: 8 januari 2012 kl. 22:58:21 »
Tjena Vespa,
Näe inte en chans att han "går" på startgasen.. Intressant tanke med kamkedjan.. hoppas dock inte att det är det.. låter dyrt isf.. Hade av förgasaren och tittade in när jag körde runt på starten och insugsventilen såg iaf ut att må hur bra som helst.. antar att man kan anta att så även är fallet då för avgasventilen? Vet du om CDI boxen kan spöka, eller är det så att om den är sönder så ger den ingen signal ALLS till tändspolen och därmed ingen gnista? 4
Bashan/Badboy / Hjäääääääälp BASHAN BS300S-A« skrivet: 8 januari 2012 kl. 21:19:07 »
Hej
Har en BASHAN BS300S-A, 2008:a, även kallad Badboy som bara dog när jag var ute och körde. Inte minsta tendens till att vilja starta Ingen expert på att meka, men detta har jag gjort: Kollat att det finns gnista och det gör det Kollat att gnistan är stark nog genom att böja upp elektroden, och det är den- den hoppar ut på sidorna av stiftet. Har bytt till kvalitetsstift Inget fel på kolv, cylinder etc. Den går runt fint och "andas" som den ska. Om jag sprutar in startgas där luftburken normalt ansluter till vakuumförgasaren så baktänder den ut via förgasaren. Inte överdrivet många gånger dock. Säg att jag håller in startknappen 10 sekunder så får jag kanske 3-4 puffar.. Har haft av motorkåpan och konstaterat att krysskilen inte är av och att svänghjulet lever sitt egna liv. Jag utesluter att det skulle vara fel på bränsle/luft sidan- kanske fel av mig? Återigen, ingen tendens till att gå igång utan startgas, och ett par bakpuffar MED startgas Tydligen är kritiska tändningsdelar följande: CDI box Tändspole Stator Hallgivare Vad kan vara felet? Har mätt ohm över tändspole och fick 0.5 ohm på primärsidan och 9500ohm på sekundärsidan. Är det inte lite väl LÅGT på primärsidan? Kan man mäta över nått annat? OM det skulle vara CDI:n har jag hittat en endaste, i Holland- 35Euro frakt- dyrare än självaste komponenten ffs.. Denna SER iaf likadan ut som min: http://www.algmotoparts.com/index.php/cPath/78_94_180_159_160?osCsid=a48686b8f06d11bc60edbee454d2b27c Jo, kan nån tipsa om en trimCDI box, om jag nu ändå kanske måste byta den? Vad är kriterierna, dvs vad gör respektive CDI unik? Räcker tex input som 4-taktare, 300cc? Ger det mycket? Och V A R F Ö R finns ingen leverantör av reservdelar i hela Sverige till just denna modell? ![]() Tack för ALL sorts input ![]()
Sidor: [1]
1151 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 1442. Flest online någonsin: 2394 (24 september 2025 kl. 20:49:49) |
|