1
Säljes / Polaris Sportsman XP 850 EPS. -10
« skrivet: 7 maj 2011 kl. 14:13:06 »
SÅLD!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 2
Polaris / SV: strypning på polaris 850« skrivet: 15 april 2011 kl. 09:36:21 »
http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=33001.msg290160#msg290160
Där hittar du bilder på de som jag "sökte" efter på min maskin. Peter 3
Polaris / SV: Nu vill jag veta hur det ligger till med alla Polaris Sportsman 850« skrivet: 1 april 2011 kl. 09:16:21 »
Hej hej,
Har en 850 -10 ”Vägreggad” som nu närmar sig 75 timmar. Inte ett enda problem, rullar på bra. Har iofs. precis lagat tumgasen, den gick av vid sista körningen, om det har att göra med kvalitet eller om jag lyckats slå i knäet, brutit av den mot en gren eller liknande eller liknande vet jag inte. Jobbigt att köra genom skogen med 1cm långt gasreglage var det i alla fall. Har bytt till 27” däck på org. fälgarna. Kraft finns där så det räcker ändå. Har inte sett behovet utav ”Clutch Kit” ännu. Makalöst smidig i terräng, stock och sten samt att kryssa mellan träd. Servon är kalasskön men inget unikt för just Polaris. Saknar jag något på den, tror inte det. Har inte upplevt hittills att det skulle vara något galet eller riskområde med den. Tycker inte att den är direkt törstig heller. Allt är ju relativt och det är nog mer tummens tryck som avgör förbrukningen. Att gå in på saker som rör fyrhjulsdriften tänker jag inte göra då denna tråd med största sannolikhet kommer att spåra ur direkt. Jag gillar dock att det är hel automatiskt, inga knappar förutom 2 eller fyrhjulsdrift eller liknande. Gillar att den är smal över ”limpan”, det gör att man har riktigt bra balans när man kör, lättare att känna hur maskinen rör sig liksom, speciellt när det är trångt. Själv är jag lång och tung, något maskinen hanterar utan problem, jag sitter bra på den. En nackdel som slog mej nu är faktiskt färgen, den är ruggigt fin men det är ju inte så roligt att gnugga den mot en gran i skogen hela tiden, men å andra sidan så är ju repor inte roligt var än dom händer. En sak som man ska tänka på är ju att vinschen sitter monterad lågt. Detta gör ju att den är utsatt för lera och annat skit rätt så frekvent så man måste ombesörja wiren rätt så ofta. Skulle nog säga att XP modellerna är en kanon allround maskin, jagar man konstant de djupaste lerhålen och konstant ge fullgas så ska man nog välja något annat märke, där är ju Can Am’s monster ensam i sin hage, grymt välutrustad redan ifrån start. Tycker att Can Am’en är grymt läcker, känner dock att det inte är en maskin som skulle passa till mej och för den typ utav körning jag gillar. Det är nog just detta som är det svåraste, det blir en kompromiss hur man än vänder på det. Är än så länge mycket nöjd med den, men å andra sidan så kan vad som helst hända. Peter 4
Uppsala Län / SV: Almunge Atv« skrivet: 28 mars 2011 kl. 09:55:07 »
Tack för en mycket trevlig tur och sällskap. En tur som innehöll lite utav det mesta.
![]() Nu är det reparation utav tumgasen som gäller, har kramp i tummen fortfarande. Åker gärna en sväng till så fort tummen är hel ![]() Peter 5
Uppsala Län / SV: Almunge Atv« skrivet: 7 februari 2011 kl. 20:22:33 »
Jag e på! Händer inget oförutsett så hänger jag nog med.
Vill till att det är någon form av spår. Annars blir det lite knöligt... 6
Polaris / SV: Strypning Sportman 800« skrivet: 25 januari 2011 kl. 19:43:55 »
På 850 finns det två strypningar.
En utav strypningarna är en liten stav som hindrar gasreglaget att röra sig hela vägen. Ta av locket till gasanordningen, där sitter det en liten svart plaststav som är ditlimmad med silikon. Pilla lite på den så rammlar den bort utan minsta spår att den varit monterad. Vill du ha den tillbakamonterad så är det bara att dra en sträng silikon på staven och lägga den på plats igen. ![]() Den andra strypningen sitter mellan ljuddämparen och avgasröret. Släpp på de båda fjädrarna och sära på skarven. Då är det bara att demontera det "extra" rör som ligger där. Samma sak här, vill du ha den strypt igen så är det bara att lägga den på plats igen. Burken har samma storlek som en RedBull. ![]() 850'n har ingen modifierad EFI eller liknande. 7
Polaris / SV: polaris sportsman 800 06a går varm« skrivet: 5 januari 2011 kl. 13:16:29 »
Fan vad gott att du hittade felet!!! man kan bli tokig när man inte kan sätta fingret på det. Nu e det bara att gasa igen!!!
8
Polaris / SV: Sportsman 800-06 dör när den blir varm...« skrivet: 5 januari 2011 kl. 13:15:03 »
Felkoder?
Den borde skicka upp någon sådan tycker man. När den börjar gå dåligt, pilla lite på kabelstammen in till TPS'n (Throttel Position Sensor). Hade det felet på min 700 -07. kabelstammen gav kontakt, men så fört den blev riktigt varm så gick den knappt. Visade sig att det var brott i stammen, när den var kall så var det kontakt men så fort stammen blev riktigt varm och gummit mjukt så tappade den kontakt. Så fort den svalnat så var allt frid och fröjd, tills den åter blev riktigt varm. Peter 9
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Smarta egna lösningar, visa dem här.« skrivet: 30 december 2010 kl. 21:13:24 »Vinterkylan håller jag ibland borta på detta sätt: Varför har du valt att ha olika material. Blev det bara så eller är det ett syfte med det? 10
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / Smarta egna lösningar, visa dem här.« skrivet: 30 december 2010 kl. 13:18:31 »
Så här med brist på skaparglädje i årets slut så kan det väl vara bra med en tråd där vi kan visa upp eller skriva om egna lösningar vi adderat till våra ATV'er. Jag menar de där "aha" upplevelserna i garaget.
Allt möjligt, finurliga lösningar på problem, smarta förvaringsfack, som sagt allt möjligt som förenklar livet med en ATV som hobby. Eller varför inte smarta grejor till garaget anpassade för våra fyrhjulingar. Har sett några om kört med PVC Avloppsrör som förvaringsfack på sina maskiner där man använt gängade blindlock som lock. Skitsmart i mina ögon, billigt och bra. Själv har jag kapat en lyftstropp och trätt på min wire ifrån kroken och ner ett par decimeter för att inte den ska skava så mycket på plasten och frontbågen. Fungerar bra. Funderar också på att svänga förbi skroten och kolla om jag kan hitta något kaserat bilsäte med elvärme sits i för att klä min limpa med. Ös på... 11
Videos och bilder / SV: Dagens bild!« skrivet: 26 december 2010 kl. 22:02:53 »Här kommer lite bilder från kvällens snökörning Är inte porr förbjudet i forumet? TA DET LUGNT VAD COOOOLT!!!!! 12
Polaris / SV: Ni som åker Polaris Sportsman 850 XP« skrivet: 26 december 2010 kl. 14:58:37 »
Tjo Grönis!
Har ingen erfarenhet ifrån andra märken men jag är inne på min andra Polaris nu. Min 850 -10 har jag nästan 80 timmar på nu. Inga problem med den hittills. Något jag uppskattar med Polarisen är framförallt smidigheten som den har, tycker den är grymt smidig att köra. Att "lirka" sig fram i skogen är inga problem alls, servot gör otroligt stor skillnad. Som sagt, jag har inte ägt något annat märke heller så jag kan egentligen inte säga varken bu eller bä. Vad gäller kvalitet så är ju dessa maskiner befläckade med dåligt ryckte. Speciellt med tanke på alla barnsjukdomar som fanns på de första utgåvorna, men å andra sidan så är de en hel del smutskastning mellan olika märken. Detta är något som jag tror tar bort den objektiva bilden för märkena sinsemellan. Tror nog att de jobbat bort det mesta på dem nu. Kraften i maskinen är det inget fel på alls, upplever den grymt stark, då trots att min fru har en tendens att laga mat som gör att man trycker i sig för mycket, jag är en stooor man, så maskinen får bekänna färg med mej på ryggen. Och den har inte gnällt ännu… Dock kanske jag kan uppleva den kanske lite lågt växlad på "hög", flera andra märken verkar vara betydligt högre växlade än Polaris. Jag tror att man skall gruppera in maskiner lite olika, Polaris tror jag är lite mer "Arbete" än lek. Finns andra märken som har maskiner mer anpassade för "lek". Jag använder min maskin lite mer som allround, inte bara ute för att utmana varje lerhål maximalt, nog för att det händer ofta men jag ser inte det som det enda jag vill använda min maskin till. Ville ha en maskin som jag kan ha till allt möjligt, ta en sväng i samhället, ta en tur på en kraftledningsgata osv. valde därför att köpa en vägreggad maskin. Har flyttat de främre blinkers som original sitter dålig till, slängt på lite xenon, större däck och annat. Inga problem med det alls. Riktigt nöjd med maskinen och det känns fortfarande riktig bra med den. Så att fokusera på bara fakta är svårt för min del. Är väl bara att ”mölja” ett antal timmar i alla amerikanska forum och kolla in allt ifrån extrema ”mud” till helt original maskiner. Peter 680 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 724. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|