1
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?
« skrivet: 21 juli 2011 kl. 23:07:38 »
Ibland är det enkelt, soppakranen var trasig och släppte inte igenom tillräckligt. Nu går den kanon.
Tack för alla tips.
// Mats
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 21 juli 2011 kl. 23:07:38 »![]() Ibland är det enkelt, soppakranen var trasig och släppte inte igenom tillräckligt. Nu går den kanon. Tack för alla tips. // Mats 2
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 19 juli 2011 kl. 21:10:52 »![]() Tack för ditt engagemang, jag har testat bensinlocket och i morgon ska jag byta ut bensinslangarna och CDI boxen om den kommit. Vad gäller avgasröret har det rostat under vintern ( den står ute under press på ön ) , det kanske ser likadant ut på insidan?? Hur gör man rent ett sådant? Kan jag köra tryckluft igenom? Det ser inte ut som det går att plocka isär. ![]() // Mats 3
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 19 juli 2011 kl. 11:57:15 »
Jag har testat att lägga i choken när den går dåligt och det kan rädda att den inte stannar och den tillfälligt håller sig igång. Den har gått bra tidigare och startar alltid direkt utan choke. Det konstiga är att den ju faktiskt fungerar utan choke när den är kall. När jag stäler in tomgången högt och låter den stå en liten stund och sedan drar ut choken går varvet ner vilket jag gissar betyder att den drar tjuvluft. Jag har dock sprayat startgas runt insugningsröret utan att tomgången ökar. Jag har dessutom lindat isoleringtejp runt gummiinsuget för att undanröja att det ska kunna vara tjuvluft. Jag har nu beställt en ny CDI box att testa med, men det kanske varpengar i sjön?
Mvh Mats 4
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 19 juli 2011 kl. 08:33:40 »
Nu har jag försökt med detta:
1. Rengjort förgasaren 2. Provat en massa olika tändstift 3. Justerat ventilerna och olika spel verkar inte ha någon större betydelse 4. Kollat med startgas att den inte drar tjuvluft 5. Rengjort luftfiltret 6. Justrat luftskruven och provat olika lägen. Dessa problem kvarstår: a. Den misständer och lägger av, går hyfsat kall, men inte alls bra när den är varm. b. Orkeslös och lägger av vid belastning. Jag är glad amatör och kan inte mycket om motorer och hade fyrhjulingen funnits på fastlandet hade jag kört in den direkt på verkstad, men jag är i akut behov av den och måste försöka meca själv och är tacksam för ideer om vad jag kan testa. Är den inte fixad denna vecka måste jag skaffa en ny( surt!) Hjälp mig med tips!!! CDI box, tändspole, annat elfel, tändplatta? ![]() ![]() ![]() 5
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 16 juli 2011 kl. 23:45:11 »
Jag ska ut till ön igen om ett par dagar, då tar jag med mig en spegel så kanske jag kommer åt och se hur det är konstruerat. Sedan är det väl bara att försöka?!
![]() Kolla bilden, lite trångt är det.... // Mats 6
Skötsel / SV: Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 16 juli 2011 kl. 23:24:57 »
Hej, Ventilkåporna går nog att få bort, men frågan är om jag kommer åt att justera ventilerna.Eftersom jag aldrig gjort det så vet jag inte riktigt vad jag har att vänta mig. Jag antar att det är någon form av justerskruv med låsmutter på coh så ska jag få in ett bladmått pårätt ställe också? Jag är novis på detta, men tänkte ändå försöka eftersom fyrhjulingen som sagt står på en Ö långt från civilisationen.
// Mats ![]() 7
Skötsel / Problem med Loncin 250, ventilerna?« skrivet: 16 juli 2011 kl. 22:24:49 »
Hej,
Jag har en Loncin Hunter 250 som går uselt när den blir varm och/eller blir belastad t.ex när jag kör i en uppförsbacke. Den hostar, smäller och lägger av. Jag har rengjort förgasaren, bytt tändstift med olika värmetal, bytt all bensin till ny. ( Den står på en Ö och körs bara korta sträckor och sällan ) Är det rimligt att det kan vara ventilerna som behöver justeras? ( Har någon ställt ventilerna på en sån här tidigare? Är det svårt? Mvh Mats ![]() 8
Skötsel / Luftryck Loncin Hunter 250« skrivet: 18 oktober 2009 kl. 16:33:57 »
Hej,
Jag har nyligen köpt en Loncin 250 och har fått pyspunka. Enligt manualen ska trycket vara 0,25 bar? Är det inte väldigt lite? Jag har fått för mig att det läcker genom nippeln som en följ av att den inte stänger ordentligt pga det låga trycket. Jag ska använda fyrhjulingen på landet föra att köra lite grejor i sakta fart. Har någon en idé om hur högt tryck man kan haoch om 0,25 bar verkligen är rätt? Rookie som är tacksam för snabbt svar. // pikepower ![]() 9
Köpa en ATV / Loncin VS Lifan« skrivet: 5 augusti 2009 kl. 21:51:32 »
Hej, jag behöver en terränghjuling till landet att köra grejor med och ta mig fram på knöligt underlag. Jag kommer att köra max 15 mil om året och är nyfiken på några annonser jag sett. det lutar åt en Lifan 250 eller en Loncin 250. Kan man få lite tips om vilken som kan passa bäst?
Eftersom jag inte kommer använda den så mycket är jag inte intresserad av att betala mer än 10 tkr. Tacksam för svar........ // Gröngöling ![]()
Sidor: [1]
535 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 627. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|