1
Säljes / SV: Dinli 450 -06 originaldäck
« skrivet: 8 september 2009 kl. 22:22:16 »
Är dom sålda? Är intresserad.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Säljes / SV: Dinli 450 -06 originaldäck« skrivet: 8 september 2009 kl. 22:22:16 »
Är dom sålda? Är intresserad.
2
Säljes / SV: Billiga Fram däck säljes!!!« skrivet: 8 september 2009 kl. 22:15:09 »Ingen som är sugen?Tja! Jag kan tänka mig att betala 750:- inklusive frakt till småland. TAGET? ![]() 3
Dinli / SV: Hur gammal är en Dinliåkare?« skrivet: 7 juni 2009 kl. 16:57:24 »
Jag kan tänka mig att alla är jämngammla när man väl sitter på en quad. Jag tror aldrig man blir för gammal för att leka. Ös på "gubbar "
![]() 4
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 2 juni 2009 kl. 13:59:02 »
Tack för hjälpen. Ska kolla detta med kedjan.
5
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 1 juni 2009 kl. 21:55:12 »Håller med ironman att med så litat ventilspel så skulle jag inte köra maskinen.Är det någon som vet någon sida man kan beställa schims på nätet eller måste man åka till åf och beställa? Kamkedjan kände jag lite på när jag mätte ventilerna, men måste jag släppa på spännaren för att känna om den har sträckt ut sig? Eller räcker set att kolla så att kedjan inte glappar i "kuggarna"? Jag får passa på att tacka för alla svaren. Alltid lättare att bolla ideér med andra som kan. MVH Tim 6
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 28 maj 2009 kl. 17:35:26 »
Det är orginalfiltret som sitter på nu, men det är ju en blå tätningskant runt orginalfiltret som det har försvunnit en bit från. Det låter ju inte helt omöjligt. Får väll testa att tejpa för filtret lite och se om det hjälper. Men jag måste köpa ett batteri först.
7
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 27 maj 2009 kl. 18:18:50 »Hej!Förgasaren är rengjord, så det är inte det. MEN jag noterade när jag hade dän locket till luftfiltret att en bit av den blåa tätningen runt filtret har lossnat, kan det vara därför den tvekar lite på fullgas? Att den får mindre luftmotstånd och därför får i sig för mycket luft. MVH Tim 8
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 27 maj 2009 kl. 18:15:32 »
Det var batteriet det var fel på. Helt dött. Ventilspelet var på 0.09-0.10. Måste man schimsa för att justera ventilspelet eller går det att justera på annat särr också? Hur svårt är det att göra detta. Jag är hyffsat van mekaniker men ny på detta med fyrhjulingar.
MVH Tim 9
Dinli / SV: Hur återställer man servicelampan?« skrivet: 24 maj 2009 kl. 11:36:50 »De här har fungerat på min och några bekanta till mig som också kör dinli. Detta funkade på min 06:a i alla fall. Inga problem 10
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 24 maj 2009 kl. 11:34:30 »
ska kolla detta. Men batteriet borde väll ladda medan man kör, eller? hur mäter man om den laddar tillräckligt mycket. Och är det någon fara med höger insugsventil eller måste man schimsa den? Vad är det för toleranser på ventilspelet?
11
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 23 maj 2009 kl. 08:05:27 »
Skulle det kunna vara så pass enkelt att batteriet bara inte har orkat försörja tändspolen med tillräckligt med ström. Blev så förr veckan då hade quaden laddat ur batteriet. När jag startade med startkablar så gick det fint men när jag tog bort dom från batteriet så dog fyrhjulingen. SKulle kanske kuna vara så enkelt.
Är det ingen som har något att skriva? 12
Dinli / SV: Dinli 450 startar inte« skrivet: 22 maj 2009 kl. 15:47:48 »
Har nu kollat ventilspelet. Men jag har ett bladmått från biltema så det är inte så exakt.
Insug: Höger (kamkedja)= 0.05 gick fint 0.10 gick inte gissar på 0.07-0.08 Vänster= 0.15gick fint 0.20 gick inte gissar på ca 0.17 Avgas: Höger (kamkedja)= 0.25-0.26 Vänster= 0.25-0.26 Jag ska se om jag kan låna ett bättre blad mått och kolla lite mer exakt.
Sidor: [1] 2
521 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|