ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för jpc »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - jpc

Sidor: [1] 2 ... 6
1
CF Moto / Projekt Elhydraulisk plogvinkling CF Moto Terralander 800
« skrivet: 28 oktober 2024 kl. 13:14:37 »
Efter nästan 10 år av att köra med Plogvinkling via Winch och wire så byggs det om till Elhydraulisk
Nedan länk till mitt första projekt.

https://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=53702.msg555057#msg555057



Nedan länk till film med Elhydraulisk vinkling.



2
Säljes / SV: DINLI 450 Framhjulslager samt hubblager till bakaxeln komplett med tätningar SKF
« skrivet: 26 december 2022 kl. 13:36:39 »
Citat från: rakic88 skrivet 29 juli 2022 kl. 15:43:09
Finns dom kvar?
Japp de finns kvar

3
Säljes / SV: DINLI 450 Framhjulslager samt hubblager till bakaxeln komplett med tätningar SKF
« skrivet: 26 december 2022 kl. 13:35:46 »
Citat från: Kadan skrivet 12 september 2021 kl. 22:57:51
Finns dem kvar?

Ja, de finns kvar

4
Säljes / DINLI 450 Framhjulslager samt hubblager till bakaxeln komplett med tätningar SKF
« skrivet: 21 januari 2021 kl. 14:54:32 »
Till bak SKF  4 st hubblager 61908-2RS1
2st tätningar  48-62-7

Till fram SKF 2st 6004-2RSH
2st 6202-2RSH
2st tätningar 20x35x7
2st tätningar 28x47x7

Pris 250:- + frakt

säljs pga, såld maskin

5
Dinli / SV: DINLI 450 Framhjulslager samt hubblager till bakaxeln komplett med tätningar SKF
« skrivet: 21 januari 2021 kl. 14:49:40 »
försöker att flytta till Säljes

6
Dinli / DINLI 450 Framhjulslager samt hubblager till bakaxeln komplett med tätningar SKF
« skrivet: 6 december 2020 kl. 18:44:01 »
Till bak SKF  4 st hubblager 61908-2RS1
2st tätningar  48-62-7

Till fram SKF 2st 6004-2RSH
2st 6202-2RSH
2st tätningar 20x35x7
2st tätningar 28x47x7

Pris 350:- + frakt

säljs pga, såld maskin





7
ATV-Projekt / SV: Projekt elektrisk plogvinkling & snabbfäste CF Moto Terralander 800
« skrivet: 28 juni 2017 kl. 14:35:04 »
Missade ditt inlägg, men ser att du såg det ändå..
Citat från: Xray skrivet 12 juni 2017 kl. 19:46:34
Såg nu i din första video hur du löst det med strömbrytaren 😊

8
Dinli / SV: Guide: Så byter du din kamkedja - Dinli 450
« skrivet: 27 juni 2017 kl. 21:27:39 »
Tack för en suverän guide..Grabben köpte en Dinli 450 som rasslade till och från och var tyst korta stunder på tomgången. Köpte ny kedja och servicesats och följde din guide och 4 timmar senare så spinner den som en katt ..tack för en kanonguide..

Citat från: markusb skrivet 11 maj 2012 kl. 23:03:14
Tänkte försöka mig på att krita ihop en guide hur man byter kamkedjan på dinli 450.
En del har frågat om detta, inklusive jag själv, och så svårt är det inte om man går lugnt och metodiskt tillväga.

Jag byter kedja dels för att jag inte vet hur långt den har gått (hojen har rullat 1260 mil och kedjan kanske aldrig är bytt) samt att jag fått det omtalade ljudet att det slamrar och lever om från den sidan av motorn. Ljudet på min hördes på tomgång och vid gas strax ovanför tomgång.

Verktyg som behövs är,
Hylsnyckelsats (8,10,12,14,17,19 och en 27mm krafthylsa)
Mutterknack! (muttermaskin)
Skruvmejslar
Gummiklubba
Näbbtång
Trasor
Oljebalja
 
Olja, filter och ny kamkedja behövs oxå.
Eventuellt även en kedjeguide om din blivit sliten.
 
 
 
Tvätta hojen så det inte finns sand och skit runt motorn och under soppatanken. Rasar sand och elände ner i motorn så blir det mycket jobb. Blås med tryckluft om du har det för att få bort så mycket som möjligt.
 
Töm hojen på olja. Jag tömmer alltid både motor och oljetanken. Det behövs en insexnyckel och en 17mm hylsa för pluggarna. Ta även bort oljefiltret som sitter bakom kåpan på bilden nedan. Använd 8mm hylsa. Håll koll på fjädern som sitter bakom filtret, den ska dit sen igen.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Plocka sedan bort plastkåporna fram. Lampan, sidokåporna samt kåporna vid kylaren.
10mm hylsa behövs till detta. Det sitter två dolda skruvar under kåpan ovanför lampan.
Man får peta upp plastkåpan med en mejsel för att komma åt dom.
 
Sen ska tanken bort. Stäng av kranen och lossa stjärnskruvarna som håller den. Ta näbbtången och lossa klamman runt slangen. Dra av slangen som går framåt och ner till soppafiltret. Tanken sitter med 4 skruvar, lossa dom. Sen är det bara att lirka bort den, och kranen med två slangar som ska följa med.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Lossa ljuddämparen, röret samt 2-till-1 skarven efter krökarna.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Lossa skruven till oljeröret. Håll koll på dom två kopparpackningarna!
Ev får du lossa lite på ringklämmorna som håller krökarna i cylindern, så krökarna går att flyttas upp lite för att få ur denna skruven.
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Ryck ur tändhatten och häng den åt sidan. Innan jag lossade kåpan passade jag på att torka med en trasa på ramen, styret och allt som är ovanför och i närheten av kåpan, för att få bort den sista smutsen så inget kan trilla i motorn.
Lossa dom fyra skruvarna som håller ventilkåpan och lyft av den. Ha koll på packningarna runt skruvarna. Dra av kåpan och lägg den åt sidan. Ta även bort den stora svarta packningen om den ligger kvar på motorn. Vill du byta den så gör det. Jag bytte inte min (jag bytte ingen packning alls under kedjebytet) och allt är lika tätt som innan sålänge någon packning inte skadats vid demonteringen. Egentligen ska inte packningar återanvändas men oftast funkar det bra om man inte skadat dom.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Nu ska motorn vridas till TDC, dvs kolven i sitt högsta läge i cylindern.
 
Lossa plastpluggarna på svänghjulsidan och vrid med 19mm hylsa på muttern i hålet i mitten tills du ser ett "T" mitt i det lilla hålet.
Kolla oxå så armarna på kammarna står rätt ut åt var sitt håll.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
"T" ska vara precis mitt för markeringen, inte sträcket innan T.
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Kammarna pekar rätt ut åt respektive håll. Då är ventilerna stängda.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)

Lossa lite på skruven i mitten på spännaren med en 10mm hylsa. Skruva sedan ur dom andra med 8mm hylsan. Ta bort spännaren.
 
När den är lossad så ska armen gå ut till maxlängd och du ska inte kunna trycka in den för hand.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Lossa skruven och testa så spännaren går att skruva tillbaka. Gör det med en vanlig mejsel som är runt 3-4mm bred klinga på.
Det ska gå tungt och när du släpper på mejseln ska spännaren gå ut till maxläge igen. Då är den okej.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Lossa clipset runt den här slangen och dra sedan av slangen. Sitter bakom fotbromsen.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Skruva bort kåpan det står dinli på. Du får knacka på den försiktigt med gummiklubban till den lossnar. Här bakom finns kopplingen och några drev, bla det undre drevet som kamkedjan ligger runt.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Så här ser det ut bakom.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Det lilla drevet jag skrivit ut på ska plockas bort. Jag försökte med 1/2" spärrnyckel samtidigt som jag låste dreven men vågade inte ta i tillräckligt för att få loss muttern. Var rädd att skada tänderna på dreven. När jag släpade fram mutterknacken och 27ans krafthylsa släppte den på 2 sekunder! Behövde inte ens låsa dreven.
Så mutterknack rekomenderas starkt till detta.
 
Drevet är borta.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Lossa nu stödet ovanför kammarna. 8st bult, använd 8mm hylsa.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
När stödet ska tas bort så gäller det att ha koll på dom två halvringarna som sitter i lagerna. Vinkla försiktigt upp stödet och ta hand om dessa två.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Släng grejjerna åt sidan, gärna på en trasa så dom inte blir skitiga.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Nu ska kamkedjan bort.
Jag började med att lyfta upp insugskammen så jag kunde lirka bort kedjan från den. Sedan lyfte jag avgaskammen och fick kedjan förbi den.  Jag håller kedjan mellan dreven och sänker ner den så långt jag kan utan att tappa den.
Nu finns det så mycket kedjeslack vid det undre drevet att kedjan går att lirka förbi drevet och axeln, sedan drar du bara upp den och slänger den åt sidan.
 
Gammal kedja överst, ny kedja underst
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Det syns att kedjan sträckts en del. På ca 20 länkar handlar det om millimetrar! Det är därför det har slamrat lite i motorn på sistone.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Dubbelkolla att T inte flyttat sig när du grejjat. Om det flyttat sig så vrider du den på plats med 19mm hylsan igen.
 (Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Ta den nya kamkedjan och trä ner den uppifrån kammarna ner till det undre drevet. Du får lirka och grejja lite.
Se till så att den ensamma guldmarkeringen på kedjan hamnar EXAKT mitt i pricken på drevet! Inte en enda kugg fel får det vara. Isåfall är det bara att flytta kedjan tills det blir rätt.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Böka nu lite med att få på kedjan på respektive kamdrev där uppe, och se till så att det blir monterat EXAKT som denna bilden,
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Kolla på skissen i mitten av dreven uppe hur kammarna ska stå, båda pekar utåt.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
I det läget ska dom två guldlänkarna på kedjan passas in exakt mitt i pricken på respektive drev. Det var lite knixigt men gick. Dra och slit inte för mycket i kedjan så undre drevet snurrar för då ändras TDC-läget.
 
Så här ser det ut när alla markeringar stämmer efter monteringen.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
När kedjan väl kommit på så kolla alla tre markeringar så dom står exakt rätt, mitt för respektive prickar. Om inte, gör om. Är det ok så börjar återmonteringen av allt.
 
Just det, min kedjeguide såg ut som ny så den brydde jag mig inte om att byta. Passa på att kolla din när kedjan är borta.
Det är den svarta långa plastbiten precis till vänster om kedjan i bilden som beskriver timingen. Där kedjan löper mot plasten den ska det vara ca 1mm försänkning i guiden som kedjan ligger i. Är det nerslitet och djupare än så bör den bytas. Guidens skruv kommer du åt genom att lossa kopplingen. Bakom den sitter skruven som håller kedjeguiden.
Är du osäker så kolla servicemanualen till motorn. Finns att tanka ner här på forumet.
 
 
 
Montera tillbaka halvringarna och stödet ovanför kammarna. Ta inte i för hårt på dom 8 bultarna. Enligt manualen ska dom dras med ca 10Nm har jag för mig, "lagom" hårt med en 1/4" spärrnyckel typ ;)
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
 
Nu monterar du spännaren. Det gör du genom att ta en rätt kort mejsel och skruvar tillbaka spännarens arm några varv. Bara tillräckligt för att få dom två bultarna att kunna ta gänga. När dom gjort den så skruvar du tillbaka spännararmen med mejseln. Alltså skruvar så spännaren är i sitt kortaste läge. Håll kvar mejseln och skruva samidigt åt dom två bultarna som håller spännaren på plats. Ta inte i för mycket.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
När dom sitter så kan du släppa på mejseln och låta spännaren gå ut och trycka mot kedjeguiden igen.
 
Om du trycker på kedjan mellan dreven så ska det vara rätt bra spänn på den.
 
Skruva tillbaka tätningsskruven och aluminiumbrickan på spännaren.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Nu är det klart med kedjan, dax att kolla så det blev rätt!
 
Dra runt motorn med 19mm hylsan i hålet vid svänghjulet (hålet under T-markeringen).
Dra runt motorn flera varv och se till att kolven inte går i ventilerna. Jag fegade rejält och drog nog ett tiotal varv tror jag. Om det är fel så blir det ju så dyrt och jobbigt.
 
Har du tändstiftet i (det hade jag) så går det tungt bitvis på varvet (när kolven går upp och komprimerar) men det ska aldrig ta stopp. Tar det stopp är något fel och du har troligtvis satt kedjan fel så kolven slår i någon ventil. Riv och gör om allt isf!!!
 
Känns det bra så är det bara att återmontera allt. Gör alla steg baklänges så blir det bra. Dra inte dom små skruvarna vid kammarna/ventilkåpan för hårt bara!
 
När muttern till drevet bredvid kopplingen ska återmonteras körde jag med mutterknacken, men jag körde inte som en dåre utan "duttade" lite på strömbrytaren.
Motsvarande vad som behövdes för att lossa den i typ. Mutterknacken drar 325Nm står det på, och muttern ska dras med 110-130Nm enligt servicemanualen. Kom inte på nåt idiotsäkert sätt att låsa dreven så jag valde att köra "lagom" med mutterknacken istället. Kör man görnet med den så kan man nog mosa gängorna på veven och det blir ungefär lika kul som en bakfylla..... ta det lugnt.
 
När allt är ihopskruvat så fyller du i ca 2 liter olja i oljetanken (glöm inte dra dit pluggarna innan ;) ).
För att få motorn att surpla i sig oljan så ska oljeslangen nypas åt och motorn ska köras på tomgång i 5-10 sekunder. Stäng av och släpp sedan oljeslangen och ett pysande/surplande ska höras. Då vet du att oljan gått in i motorn. Om inte ljudet hörs, nyp åt igen och starta i några sekunder, stäng av, och släpp slangen.
 
(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
 
Använder två träbitar för att få bra tryck om slangen och för att inte skada den med någon tång.
 
När du startar motorn första gången efter kedjebytet (samtidigt som du nyper åt slangen) så lyssna efter missljud i motorn. Om något låter illa, stäng av direkt och hitta felet!!
Inget bör vara fel om timingmarkeringarna stämde, inget skit/skruvar/brickor ramlat i motorn osv.. men man vet aldrig. Lyssna på motorn! Och kör bara på tomgång tills du fått runt oljan ordentligt.
Startar den inte? Du glömde inte slå på soppakranen va?
 
När motorn tagit olja så fyller du på lite till i oljetanken. Ca 2.8 liter totalt ska det bli, kolla stickan mellan småfyllningarna.
 
Ut och varmkör och testa lite så allt funkar, kolla sedan oljenivån igen och fyll på tills det är bra nivå.
 
På med hjälmen och ut å grisa med din nya kamkedja!
 
Hoppas guiden kan vara till hjälp för er. Har jag fått med några fel så säg till så uppdaterar jag detta inlägget. Fyll gärna på med andra tips om kamkedjebyte och allt som hör till.
 
Jag rullade ca 4mil efter bytet igår och inte en tillstymelse till skrammel. Det var alltså den gamla uttöjda kedjan som orsakade det för mig innan.

9
CF Moto / SV: Koppla in Backljus så dom tänds när backen är i
« skrivet: 5 januari 2017 kl. 11:38:50 »
Duger detta ?

Citat från: CF Moto 800 skrivet  2 januari 2017 kl. 04:36:45
Tack för svaret, har inte hittat något bra kopplingschema som man ser ordentligt på, de jag hittade gick inte att zooma in och få en bra skärpa på :(
Någon som vet vart man hittar ett där man ser vad det är för färger och vad det står för?

10
CF Moto / Dubbdäck Terralander 800
« skrivet: 2 december 2016 kl. 14:35:34 »
Hämtade mina nydubbade däck hos Gummiverkstaden idag.
Bra med en extra uppsättning fälgar och däck så går det fort att skifta.
Ska bli kul när det kommer snö så man får testa skillnaden när man plogar.
Funderade ett tag på skruvdubb, men när gummiverkstaden tog 500:- för att dubba alla fyra
så var det ingen tvekan, och då vet man att de sitter bra också.

11
CF Moto / SV: CF 800 Led Arbetsbelysning
« skrivet: 24 november 2016 kl. 15:21:18 »
ja, risken finns, men det blir inte speciellt mycket varmare på glaset än förut
Citat från: GeFeldz skrivet 24 november 2016 kl. 06:18:29
Det finns en risk att du bränner sönder reflektorerna, eftersom originallamporna är på 35/35 W.

12
CF Moto / SV: CF 800 Led Arbetsbelysning
« skrivet: 23 november 2016 kl. 19:11:19 »
Bytte hel & halvljuset idag till Halogenlampa X-tremeVision H4 60/55 W från Jula, och det var skillnad..Speciellt Helljuset tyckte jag att man fick bättre, men även halvljuset.

Sidor: [1] 2 ... 6

Online just nu.

625 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 639. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info