1
Köpa en ATV / Artic cat el kawazaki el Can am vad köpa?
« skrivet: 7 maj 2008 kl. 00:32:58 »
Enligt mina erfarenheter skulle jag inte välja Arctic Cat!
Känner två killar som har Arctic Cat som är bägge utrustade med 27" ITP 589 M/S. Den ena kom hem till oss med sin då nästan nya Arctic Cat 500 för vi skulle ut och köra lite. Det första som händer är att bromsoket ramlar loss!! När det väl var fastskruvat och vi var ute och åkte ramlade ena lampan fram loss... Några veckor senare när han var hemma hos sig drog han sönder en drivknut fram när han skulle backa loss ur ett surhål. Han åkte då till återförsäljaren och bytte till en ny maskin när han ändå var igång (!!), då till en 700. När han kom hem tog det 10 min innan drivknuten gick på den också! 8O
Fick förra veckan prova den andra snubbens Arctic Cat 650 V2 lite grann. Körde ner i ett surhål och utan att piska den nämnvärt rök också drivknuten fram på denna (typiskt när man lånar en maskin...)! Jag trodde innan detta att min andra kompis hade varit väldigt vårdslös då han drog sönder sina - jag gasade knappt då detta inträffade jämfört med hur jag brukar piska min Honda Rincon med 27" ITP Mud Lite XTR! Han sa då att detta inte var första gången utan att det hade hänt en gång förut ochh att även han hade tappat sin lampa... 8O
Så jag skulle nog rekommendera en Can-Am vilket jag själv är lite sugen på och tycker verka helt ok av vad jag sett hittils - fast då en Renegade X för effektens skull.
Annars finns det nog inget märke som slår Honda vad gäller kvalitet!
You be the judge!
Känner två killar som har Arctic Cat som är bägge utrustade med 27" ITP 589 M/S. Den ena kom hem till oss med sin då nästan nya Arctic Cat 500 för vi skulle ut och köra lite. Det första som händer är att bromsoket ramlar loss!! När det väl var fastskruvat och vi var ute och åkte ramlade ena lampan fram loss... Några veckor senare när han var hemma hos sig drog han sönder en drivknut fram när han skulle backa loss ur ett surhål. Han åkte då till återförsäljaren och bytte till en ny maskin när han ändå var igång (!!), då till en 700. När han kom hem tog det 10 min innan drivknuten gick på den också! 8O
Fick förra veckan prova den andra snubbens Arctic Cat 650 V2 lite grann. Körde ner i ett surhål och utan att piska den nämnvärt rök också drivknuten fram på denna (typiskt när man lånar en maskin...)! Jag trodde innan detta att min andra kompis hade varit väldigt vårdslös då han drog sönder sina - jag gasade knappt då detta inträffade jämfört med hur jag brukar piska min Honda Rincon med 27" ITP Mud Lite XTR! Han sa då att detta inte var första gången utan att det hade hänt en gång förut ochh att även han hade tappat sin lampa... 8O
Så jag skulle nog rekommendera en Can-Am vilket jag själv är lite sugen på och tycker verka helt ok av vad jag sett hittils - fast då en Renegade X för effektens skull.

You be the judge!