1
Dinli / SV: hjälp, dinli 450 startar inte kall
« skrivet: 30 augusti 2013 kl. 21:39:59 »
är nästan 100 på att du har för lite ventilspel så börja med att shimsa om och prova . insug 0.15 avgas 0.27
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Dinli / SV: hjälp, dinli 450 startar inte kall« skrivet: 30 augusti 2013 kl. 21:39:59 »
är nästan 100 på att du har för lite ventilspel så börja med att shimsa om och prova . insug 0.15 avgas 0.27
2
Dinli / SV: växellåda funkar inte längre 450« skrivet: 19 maj 2013 kl. 17:02:23 »
jo den på höger sida sen är de bara att skruva lös kopplings korgen och sätta ihop länkaget .
hoppas att de bara är det så du inte fått nåt annat fel 3
Dinli / SV: växellåda funkar inte längre 450« skrivet: 8 april 2013 kl. 20:17:22 »
fixat nu
![]() va länkaget mellan växelväljaren å växellådan bakom kopplingskorgen som hade koppat isär. vilket skit fel men lätt åtgärdat va de iaf, inte så mycke skruvning heller. nu få man fixa på sommarsullorna å börja gasa ![]() 4
Dinli / växellåda funkar inte längre 450« skrivet: 5 april 2013 kl. 20:52:29 »
ha fått lite problem med lådan som inte går att växla me längre den ha fastnat i backläge.
vart medans ja bytte kamkedja, lade i ettan ner ja skulle dra lös mutter på vevaxel inga problem gjorde hela prossecen me å byta kedjan å skulle sätta tebax allt gick åxå fint men av nån annledning skulle ja ha i friläget under proceduren men fick inte i det så ja sket i det å satte ihop allt å den starta. start å skulle köra fram den men den är fast i backen går inte växla finns inga lägen åt nåt håll så vafan ha ja gjort för fel ![]() kan nån shiftgaffel hoppat lös el ? bli fan skogstokig på sånna här fel, helst när det funka innan ja börja skruva isär för att byta kamkedjan så vore tacksam för ideer på va de kan vara (vill helst inte skruva isär den igen) 5
Säljes / säljes dilnli 450 -07« skrivet: 5 juli 2012 kl. 15:08:46 »
säljer nu min maskin, den har gått ca 900 mil 90% asfalt
olja å filter bytt mellan varje 50 till 100 mil insug ventiler bytta för 100 mil sen den är drevad 15t fram 38t bak uni filter och bestyckad upp följer me orginal +några till munstycken fatbar styre,rullgas, powermadd handskydd med spegelsats sänknings sats fram inflyttade skärmar pulver lackad kofångare fram xenon fram ledlampa bak följer även me 5 oljefilter + lite andra saker som e bytta el tagits bort hade tänkt mej 21000:- ring 070-3099473 Leif den står i Lycksele ![]() ![]() 6
Dinli / SV: Hur har din Dinlidag varit?« skrivet: 18 april 2011 kl. 19:55:04 »
härligt nu e maskinen besiktigad å klar för 2 nya år.
7
Dinli / SV: Defekt display« skrivet: 17 januari 2011 kl. 16:55:35 »
skulle va roligt å få svar på om det är ett vanligt fel ,ha samma problem på min 07a där ha siffrorna till hastigheten försvunnit men allt annat funkar
8
Dinli / SV: Dinli som inte startar?« skrivet: 29 september 2010 kl. 20:18:28 »
justera ventilerna så kommer den gå igång hade samma problem me min maskin. lämna in den å dom shimsa om ventilerna å den starta direkt
9
Dinli / SV: dinli 450 startar inte längre... snälla hjälp! :)« skrivet: 13 september 2010 kl. 19:25:31 »
är nog ventil spelet som e fel min vart kanas å vägra starta på startmotorn å knalla bara lite i avgasröret ibland men gick hur fint som helst när man rulla igång den.
lämnade in den på ventil justering å den vart som ny igen den starta direct på första försöket 10
Dinli / SV: hur fort kan man köra i längre sträckor?« skrivet: 9 juni 2010 kl. 12:00:27 »
men hur tåliga är maskinerna går det bra å ligga i 80-90 i 8-10 mil+ utan att dom rasar, kör nu med 15-42 tycker det är perfekt när man kör skog/grus å i stan (byn) . men är som sagt lite långa avstånd i norrlands inland så ska man köra 10-15 mil på raken är de kanske bäst å dreva ?
vad rekomenderar ni för drevning då ? läste lite i forumet å en del verka ha en drevning för lång körning å ett för lek. 11
Dinli / hur fort kan man köra i längre sträckor?« skrivet: 8 juni 2010 kl. 23:44:45 »
hur fort kan man köra i längre sträckor? ha bara haft min dinli nu i 4 veckor å den är drevad med ett kugg mindre fram å orginak bak resten orginal förutom ostrypt.
kan man ligga å köra i typ 90-95 i några mil utan att de går sönder? för de låter då som nåt ska gå sönder, går bra å ligga i 80 å köra men ska man köra några mil efter landsvägen så vill man ju att de ska gå lite fortare iaf. måste man då dreva om för att de ska gå å köra i 90-100 utan att den ska varva sönder el är de bara å köra å låta den varva så mycket som de gör.
Sidor: [1]
588 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|