1
Dinli / vad toppar era dinlisar?+???
« skrivet: 20 december 2007 kl. 00:05:50 »
137 enligt mätaren hehe
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
Dinli / vad toppar era dinlisar?+???« skrivet: 20 december 2007 kl. 00:05:50 »
137 enligt mätaren hehe
2
tja jag är lite nyfiken på en sak!! byta lager är inga problem men fråan är om det är dags? köpte en dinli 450 06 nyligen och är ute och kör varje dag lyffte upp den här om dagen för att dra åt lite bultar som vibrerat loss märkte då att det glappar i bakaxeln inte mycket men tillrekligt för att man ska bli lite orolig det glappar i lagerna ca 1 millimeter och förra ägaren påstod att lagerna va bytta för inte allt för länge sen hur ofta byter man lager igentligen?
4
Köpa en ATV / mest atv för pengarna!?« skrivet: 7 december 2007 kl. 15:05:25 »Citat från: "mas" hehe gatreggad månraket vore nått 450 06a 5
Dinli / Hjälp med förgasare!!!!« skrivet: 6 december 2007 kl. 17:59:25 »Citat från: "Onlyhenke" Ja plastbrickan ska vara där. tja jag tror jag har löst det konstigt nog värkar den få för mycket soppa tejpade över hålet lite i går som du srev åvan då går den inte alls bara blöddrar. tvättade skumfiltret grundligt (va mycket skitigt) och satte på det i stället för orginal och sänkte nålen max och då gick den lite jämnare och hostade nästan inget på mellanvarv men går fortfarande inte bra tappade massa bottenvrid frågan är om det kan tänkas sitta en plugg kvar någonstans? gasen är inte spärrad i alla fall men avgas och ljudämpare är orginal kan det ha med det att göra tror du?? det sitter 45 tyckte jag att det stog på lågfartsmunstycket och jag läste någonstans att dom byter till 27 kan dt påvärka? den käns lika trött på halvgas på samma varv som den går dåligt på fullgas om inte annat så får jag pröva att sätta dit mindre huvudmunstycke nu när man endå skriver fins det inga veckoträffar eller liknande runt stockholmsområdet? vore kul om man va ett par stycken som drog ut och busade :twisted: 6
Dinli / Hjälp med förgasare!!!!« skrivet: 5 december 2007 kl. 20:13:29 »Citat från: "Onlyhenke" Ja den ska vara ventilerad med den lilla plastkoppen med filter. japp har skruvat lite på den utan resultat och det är bra lufttillförsel till tanken. undrar om det är någon mer en jag som har en stor plastbricka på nålen under låsbrickan!? det höjjer ju nålen med ca 3 hack men det kanske ska vara så?? 7
Dinli / Hjälp med förgasare!!!!« skrivet: 5 december 2007 kl. 13:36:56 »Citat från: "Onlyhenke" Inte behöver du ett DJ för att den ska fungera. ska den stora slangen värkligen bara vara öppen det ventilerar ju hela vakumhuset!? har provat allt förutom att byta mynstycke ska köpa ett i dag och pröva med det. vad är dj?? slangen från soppakranen går fram till nån svart plastdosa sen går det 2 slangar tillbax, ena till insuget andra till förgasaren vad e detta är det någon forn av vakumstyrd soppakran? det värkar i alla fall helt onödigt någon som vet vad som händer om man tar bort denn? det fins ju en manuell kran! 8
Dinli / Hjälp med förgasare!!!!« skrivet: 5 december 2007 kl. 05:48:20 »
tja dinli 450 06
160munstycke skumfilter satt på vid köp efter en längre sveng märker jag att den lixom är orkelös i mitten av registret det är hyffsat bottenvrid går bra på halvgas och i slutet av registret på fullgas drar det på ganska bra men det käns som att det fattas 15häst över hela registret får lätt stryk av polarns ltz400 satte dit orginal filter gick lite bättre men samma syndrom och nu det knepiga vid full gas i mitten på registret är det som att den tappar all ork och i går när jag va ute så börja den hakka precis som om ja fått slut på soppa (full tank) gick så dåligt så jag va tvungen att stanna trodde den skulle dö tomgången va bra men den orkade knappt dra iväg men efter 5 min med full shok så tog jag mig iväg sen börja den gå bättre och bättre tillslut kunde jag slå av shoken och köra nästan som vanligt gick dock inte alls på fullgas förns jag nästan va hemma ca 2 mil gick då mycket dåligt på fullgas har tagigt isär hela förgasaren men hittar inget fel inge skit i munstycken eller liknande alla membran är hela har flyttat nålen lite upp och ner men ingen märkbar skillnad VAD kan det vara? går nu på fullgas men inte bra och fortfarande ingen ork alls i mitten sen lite frågor om förgasaren längst upp vid själva membrankoppen så går det en stor slang ut på vänster sida vad är det? och ska den sitta i nått? hittar ingenstans att sätta den men det ser ut som att den ska eller har suttigt någonstans det sitter nån fårm av filter på i ändan nu bara. uppskattar seriösa svar stort tack på förhand. 9
Köpa en ATV / mest atv för pengarna!?« skrivet: 4 december 2007 kl. 06:32:52 »Citat från: "recori" Hellre en Dinli än en Hyosung. Funnits längre på marknaden och jag tycker att den känns mer gedigen. det blev en dinli 10
Köpa en ATV / mest atv för pengarna!?« skrivet: 2 december 2007 kl. 21:01:38 »Citat från: "Hubbe" De ser schyssta ut iaf, men det verkar vara svårt med tillbehör, då kanske det kan vara svårt med reservdelar också? har hittat 2 st 07or för under 40 frågan är de där du sa om delar och kvallite!?? hur är dinli i reservdels väg och hollbarhet? hur mycket hk kan man ta ur en dinli utan att den mår dåligt? 11
Köpa en ATV / mest atv för pengarna!?« skrivet: 2 december 2007 kl. 20:58:29 »Citat från: "zetas" köp min smc 300 :roll: är öppen för förslag kom gärna med lite fakta.. sålde precis bilen så har 35 kanske kan skaka fram 40 med lite övertygelse hehe mvh. 12
Köpa en ATV / mest atv för pengarna!?« skrivet: 2 december 2007 kl. 18:45:04 »Citat från: "Hubbe" Om du är runt 2m kommer du nog behöva montera styrhöjare för att få skön körställning. okey vad tycker ni om Hyosung i jämförelse med en dinli? tack för alla svar föresten!
Sidor: [1] 2
392 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 437. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|