1
Can-Am/Bombardier / Outtie 1000 XTP 2013
« skrivet: 11 juli 2012 kl. 20:23:34 »
Jepp, kom igen med bilder / rykten




Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Can-Am/Bombardier / Outtie 1000 XTP 2013« skrivet: 11 juli 2012 kl. 20:23:34 »
Jepp, kom igen med bilder / rykten
![]() ![]() ![]() ![]() 2
Kawasaki / 750 Brute Force« skrivet: 30 mars 2007 kl. 16:23:25 »
Tjena Afrika
Det du behöver är en Kawa 750, alltså en RIKTIG ATV! Med schysst markfrigång och grym backshift. Du har i stort sett hur mycket (och hur jämnt) moment att tillgå som helst. :twisted: Behaglig att stå/halvstå och köra, och jag är 193cm. Förhållandevis smal över dynan, vid knäna. Steglös, genialisk diffbroms fram. Jag har dragit boggiekärra med 12- 1400kg grus på dvs ca 14- 1650 kg, över kuperad terräng, ca 14 timmar, och inga problem!! Den kliver INTE ner för NÅN annan serietillverkad ATV som helst! 800 Bomb/Canam åkarna få tro vad dom vill... Lycka till i skogen!! :wink: 3
Kawasaki / reservdelar« skrivet: 8 oktober 2006 kl. 16:46:06 »
Är det damasken till den yttre drivknuten, passar art.nr. 722046 från Biltema
Tror den kostade 68kr inkl.moms å då ingår givetvis klämmor och fett, en nätt besparing på 600kr, på varje damaskbyte!! (för att inte nämna tiden!!) Är det den innre har jag inte hittat ngn pirat ännu. :? 4
Banor med mera / ATV körning runt Malung?« skrivet: 23 september 2006 kl. 13:51:31 »
Finns det nån tokfan som åker ATV (inte quad) i närheten av Malung nångång?
Vi ska åka upp till stugan V45 lr 46. Kan ju va kul me nån ny kompis :wink: Åker även skoter i krokarna när tillfälle ges. ![]() Håll Stumt! 5
Kawasaki / Dämparinst 750 BF« skrivet: 23 september 2006 kl. 13:39:55 »
Fram 3-4 fjärde klicket
Bak: 2-3 klicket, räknat från den lägsta förspänningen samt utan lyfsats. Har Du för lite förspänning understyr maskinen, för mycket, tappar Du grepp. Prova Dig fram, ändra bara ett klick i taget, det är ju Din körstil och vikt och inte minst underlaget som avgör. Håll Stumt! 6
Yamaha / Yamaha är SKIT« skrivet: 20 september 2006 kl. 20:24:20 »![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 7
Kawasaki / INSUGSGUMMI BF 750« skrivet: 20 september 2006 kl. 20:13:02 »
Jag hjälper dej gärna men det måste ju gå på garantin, om man vill ha std. gummin det vill säga. :wink:
De e nästan omöjligt att se utan att riva, möjligen om man lyckas demontera slangklämman.Det är nämligen innaför den gummit pajjar. Håll Stumt! 8
Kawasaki / INSUGSGUMMI BF 750« skrivet: 19 september 2006 kl. 22:21:21 »
Jepp , nästan halva hojjen..
Närå de e inte så farligt, undre styrkåpa vä. nätfack vä., ramkåpa vä., snorkel till luftburk skruvad framifrån 1 skruv, kompl. luftrenarburk, + oljefångare, slangar, mm, lossa fjuckarna var JÄTTENOGA med att inte tappa ner NÅNTING i insugningsrören!!!! Lägg mammas nya string eller nåt annat rent över topparna! :oops: Kolla gummin och ![]() (var noga med övriga slangar och kablar på gasarna!!) Behöver du slang vänd dig till ex. "HydroScand" i Högdalens ind. omr. el. i sö-tälje 8O När du ändå är i hojjen å grötar, passa samtidigt på att tömma oljeevakueringsslangen som hänger på motorns hö. sida, den har en plugg i botten, annars kommer oljan in i förgasarna vid en eventuell bakhjulsåkning, med tråkig blårök och effekttapp som resultat... ![]() Håll Stumt :wink: 9
Kawasaki / INSUGSGUMMI BF 750« skrivet: 19 september 2006 kl. 21:09:40 »
Har vid ombestyckning konstaterat att BÅDA gummina mellan förgasaen och insugshalsen på toppen varit helt spräckta / torkade /sönderdragna.
Detta är ett i USA allmänt känt fel. Givetvis har ingen i Svedala hört talas om detta fenomen... Kollade för säkerhets skull upp kompisens 750 oxo , bara utifall... Jadå, BÄGGE därmed!!! -05:or bägge två , men jag kan ju rekomendera ALLA att kolla att dom kör med hela gummin :oops: Bytte förövrigt till tankbilsslang!!! den bör ju hålla :wink: Håll Stumt! :twisted: 10
Kawasaki / Maximal klantighet !« skrivet: 19 september 2006 kl. 20:58:34 »
Hmm Tja Henric
Jaru du fick dej en ordentlig resa där;) Men byt styrstagen om dom varit krökta!! Annars riskerar Du en kanske ännu värre erfarenhet! Det finns REJÄLA, som tillbehör, men dom nya uppdaterade standard brukar räcka, iaf om man äker med original hjul. Det är ju aldrig kul å krascha, har provat med det mesta;) ![]() Håll stumt! 11
Kawasaki / Winchfäste« skrivet: 15 september 2006 kl. 20:57:37 »
Tjena de e ju inte helt fel med en winch bak, eftersom dagens winchar e så kraftiga att det finns risk att man drar framvagnen sned, om man har otur.Bak vagnen på speciellt 650 e ju mycket stabil om man vill "tungwincha" med block/talja.
Sitter man , sitter man hårt om smeten går upp till fotstegen... ![]()
Sidor: [1]
568 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 578. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|