1
Dalarna / SV: Novemberkåsan i Falun 091114
« skrivet: 11 november 2009 kl. 21:48:23 »
Jag dyker upp om firman brinner ned innan helgen så jag slipper jobba
![Leende (smiley) :)](http://www.atvforum.se/Forum/Smileys/classic/smiley.gif)
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Dalarna / SV: Novemberkåsan i Falun 091114« skrivet: 11 november 2009 kl. 21:48:23 »
Jag dyker upp om firman brinner ned innan helgen så jag slipper jobba
![]() 3
Kawasaki / Packbox kardan Brute Force« skrivet: 11 november 2008 kl. 16:07:47 »
Nån som bytt packbox på kardan bak på KVF750 ?
Den som sitter i den fyrkantiga plattan direkt på motorn. 4
Dinli / Dinli 450 06 elfel!« skrivet: 9 augusti 2008 kl. 23:25:53 »
14,5 då har du inga problem med laddningen, över 15 laddar du juh sannolikt sönder batteriet så högre ska det inte vara.
5
Dinli / Dinli 450 06 elfel!« skrivet: 9 augusti 2008 kl. 00:16:47 »
Ligger ditt batteri på exakt 12 volt när det är fulladdat ??
Tycker det låter lågt. Ex Global bilbatterier så är det fulladdat vid 12,7 Volt, vid 12,4 Volt är det halvladdat och urladdat vid 12,0 Volt.. Vissa uppger 12,2 volt som urladdat batteri men de flesta är överens om att 12,7 är fulladdat även om andra säger ända upp till 13,2 .. 12,0 är iaf på tok för lågt för ett nyladdat batteri. Låt det stå obelastat en timme innan du mäter efter du tagit av det från laddning.. 6
Dinli / Dinli 450 06 elfel!« skrivet: 8 augusti 2008 kl. 21:25:48 »
Om det är regulatorn eller statorn ska den väl fungera när han stoppat på ett nytt batteri...
"Köper nytt batteri, samma sak" Vad händer om du laddar upp batteriet utan att det är inkopplat och sedan kopplar på batteriet? Sjunker spänningen när du slår på tändningen? Koppla då ur laddregulatorn och prova igen. Sjunker den då oxå kan det inte vara kortis i laddregulatorn eller spolarna på tändplattan (statorn) eftersom den går genom laddregulatorn utan verkar vara kortis någon annanstans på maskinen. Kolla http://www.anan.se/junior/sitemedia/stuff/DMX450_service_manual.rar vad motståndet ska vara över spolarna. Har inte koll riktigt hur det ser ut på Dinlin men du borde ha en koppling där kablarna kommer ut från motorn. Mät mellan stiften både där och uppe vid laddregulatorn och kolla om du har en kortis i spolarna. Den beter sig lite som min Goes520 gjorde där och det var statorn som spökade. Hade 5 ohm över spolarna vilket skulle vara typ 0,20 ohm. 7
Dinli / Laddning igen« skrivet: 6 augusti 2008 kl. 09:12:18 »
Över 15v laddar den med sannolikhet sönder batteriet. Gör som de föreslog o testa med ett annat mätinstrument och är det fortf. över 15 volt, är nog den nya laddregulatorn oxå felaktig. Hade det problemet på min -08 när det var ny.
8
Dinli / ventilfråga« skrivet: 4 augusti 2008 kl. 10:25:09 »
Ja det behöver inte vara lika på IN de är oftast lite olika. En av de måste juh schimsas och då schimsar du givetvis oxå EX även om det kanske inte skulle behövas beroende på hur trögt 0.30 går in det där måste man juh ha lite känsla för.
Har du redan plockat isär allt tar det inte lång tid för en verkstad att fixa så lämna in den blir allt ordentligt gjort eller ta iaf hjälp av nån kunnig person som vet vad han gör. Ska du ändå göra det själv, gör en markering på kedja o drev innan så du sätter tillbaka allt som det satt. "Så där behöver jag väl nån liten schims" Hoppas du inte tänkt bygga på med flera schims på samma ställe? Här har du servicemanualen, läs. http://www.anan.se/junior/sitemedia/stuff/DMX450_service_manual.rar 9
Dinli / dum ventilfråga« skrivet: 3 augusti 2008 kl. 09:36:44 »
Gör en markering på kedjan och dreven först så du sätter tillbaka det som det satt från början..
10
Kawasaki / Slirande variatorrem« skrivet: 5 juli 2008 kl. 19:35:41 »
Jag får allt som oftast vatten o lera i min cvt på Gååsen. Bara mecka isär o spola med högtrycken med motorn igång o lite gas så allt snurrar. Då ser du antagligen om remmen slirar när du gasar.
11
Dinli / Div, uppgraderingar gjorda på 450:in« skrivet: 5 juli 2008 kl. 08:57:52 »
Ser juh ut som orginalblinkers som Dealy tar 7-800.- för .. STYCK !!! Vad gav du? En femtilapp för alla 4 ?
![]() 12
Dinli / Vilka däck skall man välja« skrivet: 13 juni 2008 kl. 22:21:32 »
Kanske se över framvagnsinställning? Mina har rullat knappt 200 mil och är slitna ett par millimeter.. Polarens ena är blankt efter 200 mil pga felaktig framvagnsinställning.
261 gäster, 2 användare (0 dold)
Users active in past minutes: kenthas, GeFeldz, Flest online idag: 277. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|