1
Kymco / Trimma MXU 300
« skrivet: 17 maj 2007 kl. 07:09:32 »
Tack för stödet.
Det är klart att man glatt kan puttra runt med orginalet utan att få fartsvindel. Problemet är bara att när man ligger på lite efter grusvägar så är motorn för trött för att kunna "gasstyra" i kurvorna och med steloppererad bakaxel är det ganska lätt att hamna ute i skogen då. 8O
Så tanken är att kunna köra på fullt ställ och ha lita koll med piggare kolvar, de du.
Tack för länkarna, är de nån som testat grejerna eller kollat var/ hur MXU motorn är strypt? Jag läste nån stans på nätet att den skall ge 38 hk istället för måttliga 19 hk, stämmer det?
Det är klart att man glatt kan puttra runt med orginalet utan att få fartsvindel. Problemet är bara att när man ligger på lite efter grusvägar så är motorn för trött för att kunna "gasstyra" i kurvorna och med steloppererad bakaxel är det ganska lätt att hamna ute i skogen då. 8O
Så tanken är att kunna köra på fullt ställ och ha lita koll med piggare kolvar, de du.
Tack för länkarna, är de nån som testat grejerna eller kollat var/ hur MXU motorn är strypt? Jag läste nån stans på nätet att den skall ge 38 hk istället för måttliga 19 hk, stämmer det?