1
Loncin / Startar på för hög växel? Super slö.
« skrivet: 27 april 2020 kl. 21:17:59 »
Hej hej
Jo jag har köpt en hel ny 110 kubiks fyrhjuling från en hemsida , som jag knappt vågar säga vad den heter, men men deras support är den sämsta jag varit med om , och dessutom bara på Mail.
Jo det är så här att när jag har neutralen i , så varvar maskinen som den ska. Slår jag i växel fram så orkar den knappt driva framåt.
Är det helt plant å jag börjar köra så efter ett tag så kör den som den ska , känns det som.
Men så fort jag vrider styret å gasar fullt så orkar den inte röra sig av någon anledning , sluttar det uppåt i en backe så orkar den inte köra upp för.
Lätt förklarat är ungefär som att starta bilen stillastående med 3an växel i.
Vad tror ni är för fel ?
Det är som sagt garanti enligt lag kvar då jag fick den för 2 veckor sedan typ.
Men företaget svarar ej på Mail , jag har oxå tänkt kontakta ARN för detta men , allt tar ju tid och är det något enkelt / billigt fel så kan jag kanske fixa det själv , då jag har otåliga barn som skulle få köra.
Mvh
Jo jag har köpt en hel ny 110 kubiks fyrhjuling från en hemsida , som jag knappt vågar säga vad den heter, men men deras support är den sämsta jag varit med om , och dessutom bara på Mail.
Jo det är så här att när jag har neutralen i , så varvar maskinen som den ska. Slår jag i växel fram så orkar den knappt driva framåt.
Är det helt plant å jag börjar köra så efter ett tag så kör den som den ska , känns det som.
Men så fort jag vrider styret å gasar fullt så orkar den inte röra sig av någon anledning , sluttar det uppåt i en backe så orkar den inte köra upp för.
Lätt förklarat är ungefär som att starta bilen stillastående med 3an växel i.
Vad tror ni är för fel ?
Det är som sagt garanti enligt lag kvar då jag fick den för 2 veckor sedan typ.
Men företaget svarar ej på Mail , jag har oxå tänkt kontakta ARN för detta men , allt tar ju tid och är det något enkelt / billigt fel så kan jag kanske fixa det själv , då jag har otåliga barn som skulle få köra.
Mvh