1
Bakaxeln saknar differential, dvs den driver lika mycket på båda hjulen hela tiden.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 2
Övrigt / SV: Registreringsskylt fram och lgf-skylt?« skrivet: 28 juni 2025 kl. 23:29:55 »
Läser man lagen om placeringen av nummerplåten på traktor så får den sitta på annan platts än fram då du kan ha utrustning eller redskap som gör de olämpligt att ha den fram. Så med andra ord ska den sitta på lämplig platts och de behöver inte vara fram.
Jag har kört traktor a reggad maskin utan LGF skylt och polisen har inte brytt sig trots att dom legat bakom. Har inte koll på om de finns något undantag för just lgf skylten men jag hade kört tills någon säger något. 3
CF Moto / SV: Tempmätare cf 550« skrivet: 28 juni 2025 kl. 23:22:58 »
Har du bytt rätt givare?
Tempgivaren sitter nära termostathuset högt upp på cylindern, Vissa 550 kan ha en "thermoswitch" i kylet som aktiverar fläkten. Denna är då separat och påverkas inte av vanliga tempgivaren som ger information till ECU. 4
Can-Am/Bombardier / SV: 4 hjulsdrift ligger i hela tiden canam 570 max pro 2017« skrivet: 21 juni 2025 kl. 12:32:03 »
Kollat 4wd "Actuator" ? sitter på höger sida på maskin ganska långt ner nära oljestickan.
5
CF Moto / SV: Är det värt att byta från CF MOTO 850 Till CF MOTO 1000 ?« skrivet: 21 juni 2025 kl. 12:28:15 »
De märks skillnad på effekten men om de är värt det eller inte är upp till var och en. Cf 850 kör på delphi Ecu och insprut medans cf 1000 kör med bosch. Jag personligen tycker bättre om Bosch. I grund och botten är de samma maskin så mycket lika.
På cf 1000 ska man kolla så gasspjället öppnar helt vilket de inte gör på alla Europa modeller, detta går att justera stoppet på gasvajern uppe vid tummgasen så den öppnar spjället hela vägen. Vill du känna större skillnad på uppgradering så kan nya generationen cf 850 och 1000 vara värt att titta på. 6
Can-Am/Bombardier / SV: Fartspärr på HD5« skrivet: 1 mars 2025 kl. 20:19:22 »
Går att plocka bort fartspärren på can am med buds/buds2
Har ej gjort de på nya hd5/hd7 Outlander än men har gjort det på nya defender hd7 och hd9 och ska vara samma princip där. Finns inställningar för fartspärr inbyggd i maskin och med brp's programvara (buds) så kan man ändra dom inställningarna 7
CF Moto / SV: CF MOTO ZFORCE 550 Däck« skrivet: 29 oktober 2023 kl. 18:03:43 »
Att gå upp en tum på höjden gör ingen jätte skillnad på hastigheten och hastighetsmätaren visar ofta lite förlite original så går ofta att gå upp en tum eller 2 och mätaren visar fortfarande inte förlite. Sen så kan höjden skilja sig mellan de olika däcken rätt mycket. Vissa är större och vissa mindre än vad som står.
Är inget som säger att det måste vara 40km/h på varvstopp utan max 40km/h och den strypningen är elektronisk och ligger i ECU boxens programvara. 8
CF Moto / SV: variator« skrivet: 17 mars 2023 kl. 20:41:30 »
Låter normalt för den maskin. Kan dock rekommendera ett variatorkitt så blir den mjukare att smyga med och brukar även vara lägre tillslag så länge du inte väljer ett "mud kitt"
Har bra erfarenhet av Vauhti varikko variatorkitten. Visst de kostar men efter att ha kört med et skulle jag inte vilja köra original igen. här har du 2 sidor som säljer de kitten. https://www.gooffroad.se/tillbehor-atv/variator/cf-moto/variatorkit-cf-moto-c-force.html eller https://www.atvgarage.se/reservdelar/cfmoto-cforce-625-variator-kit-vauhti-varikko/p/165944/ 9
CF Moto / SV: Cf Moto 625 2023 hastighet.« skrivet: 4 mars 2023 kl. 17:55:03 »
Då har du fått fel programvara (traktor b programvara) en terrängreggad borde göra nånstans runt 100Km/h +-. detta löser åf lätt med en enkel omprogramering
10
CF Moto / SV: 450 oljetryckslampan blinkar länge« skrivet: 2 augusti 2022 kl. 21:50:27 »
Jag hade börjat med at mäta oljetrycket med riktig oljetrycksmätare för att få reda på om oljetrycket är dåligt eller om det är något annat fel. Är trycket bra så är det något annat fel på givare eller någon stans i elsystemet. Är inte helt ovanligt att en oljetrycksgivaren blir dålig.
11
CF Moto / SV: Cf Moto 450« skrivet: 2 augusti 2022 kl. 21:46:36 »
Ska gå att koppla bort den idiotiska spärren som gör att man inte kan starta med vilken växel som helst bara man håller in bromsen.
Har du tagit bort växellspärren än ? om inte gör det, blir betydligt enklare att växla och du slipper trampa på fotbromsen för att växla 12
CF Moto / SV: Cf 1000 höjningssats« skrivet: 12 maj 2022 kl. 21:22:24 »
Större däck är lättaste sättet.
Ska du höja mer än 2" så skulle du högst troligt behöva andra axlar som klarar mer vinkel eller andra länkarmar som är längre och ger mer höjning samt andra axlar som klarar det. 617 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|