1
Can-Am/Bombardier / SV: Outlander 800 -07, kokar lätt
« skrivet: 28 oktober 2015 kl. 12:54:07 »
Åter tack, inte minst 'nicket5' för strukturerat angreppssätt.
Maskinen har gått rejält långt då den använts för pendling med vägdäck, vilket innebär ca 2600 mil. Dock servad regelbundet. I princip merparten av alla dessa mil har dock gjorts före en total motorrenovering 2011 av en firma i Frövi, då det enligt halvdunkla uppgifter skall ha skett ett motorhaveri när den gick ner sig i vattendrag (kvitto på 42 000kr). Tyvärr inte världens bästa köp från min sida, då jag aldrig tyckt att den gått riktigt bra mer än just i samband med köpet. Oerhört svårt att i efterhand veta om motorrenoveringen verkligen skett i den omfattning som angivits.
Jag var kanske lite för påverkad av de enormt positiva erfarenheterna jag hade från min Outlander 400. Jag har själv haft den på två servicar i Gbg-området (där kylvätskan åtminstone byttes ena gången) men har inte fått hjälp där med frågor jag haft där & då, varför jag lär satsa på kok-problematiken själv denna gång.
Maskinen har gått rejält långt då den använts för pendling med vägdäck, vilket innebär ca 2600 mil. Dock servad regelbundet. I princip merparten av alla dessa mil har dock gjorts före en total motorrenovering 2011 av en firma i Frövi, då det enligt halvdunkla uppgifter skall ha skett ett motorhaveri när den gick ner sig i vattendrag (kvitto på 42 000kr). Tyvärr inte världens bästa köp från min sida, då jag aldrig tyckt att den gått riktigt bra mer än just i samband med köpet. Oerhört svårt att i efterhand veta om motorrenoveringen verkligen skett i den omfattning som angivits.
Jag var kanske lite för påverkad av de enormt positiva erfarenheterna jag hade från min Outlander 400. Jag har själv haft den på två servicar i Gbg-området (där kylvätskan åtminstone byttes ena gången) men har inte fått hjälp där med frågor jag haft där & då, varför jag lär satsa på kok-problematiken själv denna gång.