1
Polaris / SV: problem med fyrhjulsdriften, ADC Circuit Grounded
« skrivet: 3 mars 2015 kl. 12:10:20 »
Rengjorde kontakterna till awd och hittade en trasig 20A säkring, funkar prima nu!
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Polaris / SV: problem med fyrhjulsdriften, ADC Circuit Grounded« skrivet: 3 mars 2015 kl. 12:10:20 »
Rengjorde kontakterna till awd och hittade en trasig 20A säkring, funkar prima nu!
2
Polaris / problem med fyrhjulsdriften, ADC Circuit Grounded« skrivet: 2 mars 2015 kl. 07:44:37 »
Tjenis! Typiskt i dessa snöstormar så slutar fyrspinnet fungera, den reagerar inte när jag trycker in awd, verkstan säger ADC Circuit Grounded. Någon som har en aning om vart felet sitter? Jordfel, kortis?
3
Polaris / Dåligt drag i min Polaris XP 850 -09« skrivet: 25 oktober 2014 kl. 00:53:58 »
Tjenare!
Har alltså köpt en XP 850 -09, har tidigare kört en sportsman 800 och tycker det är något som inte stämmer effektmässigt. Känns som att det är variatorrelaterat, då maskinen drar iväg ordentligt först men på fullgas ligger den på ca 6500 RPM och det känns som att den nästa kvamnar, på lågregistret när man tjorvar runt i skogarna går det bra men det känns som om 800an hade betydligt bättre drag genom hela registret. Vet att det sitter i en splittny originalvariator i den. Läste på några forum att man kan kolla soppatrycket, som skulle ligga kring 45psi +-3 psi, någon hade ett tryck på bara 28 och böt pump och fick ett jäkla bra drag i den. Vet inte riktigt vart jag ska börja med det här sökandet av orsaken till det dåliga draget. 4
Övrigt / SV: Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 9 augusti 2014 kl. 17:49:39 »
Snackade med bolaget. Dom menar att dom bara drar ett snittvärde hur mycket hjulingen är värd med utrustningen, den summan kommer alltså aldrig komma upp i hjulingens värde + utrustningen för 30 000kr..
5
Övrigt / SV: Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 7 augusti 2014 kl. 23:15:39 »
Det är väl möjligt att dom vill det, tror dock chansen är rätt liten men man vet ju aldrig! Var länge sen jag var i kontakt med försäkringsärenden men känns ju som att jag ska bli ersatt för allt minus självrisken, inklusive extrautrustning.
Får höra imorgon vad dom har att säga. Antar att det inte spelar någon större roll vilket bolag det är, i dagens läge ligger hjulingen hos Folksam. 6
Övrigt / SV: Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 7 augusti 2014 kl. 23:06:26 »
Jo det är väl ett alternativ. Grejen är att originalaxlarna är borta, samt originalhjulen. Så det skulle i så fall vara belysning, höjningskit, packlådor etc.
7
Övrigt / SV: Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 7 augusti 2014 kl. 23:03:04 »
Allright sen får man väl påvisa kvitton etc för extrautrustningen som är trasig gissar jag. Ja den råkade rulla ner för en 30 meter lång backe i väldigt brant lutning, landningsbacken för en backhoppa, korkat gjort men gränserna måste ju testas! ska fixa fram en bild på skrothögen sen!
Det hade kunnat gå om det inte var för en stor grop mitt i backen, väjde åt sidan mot träden för att försöka få fast den där men dom var för klena, så jag hoppade av och såg på medans den voltade varv efter varv ner för backen, sen var det bara hämta släpvagnen och lasta på den med magen full av ångest... 8
Övrigt / SV: Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 7 augusti 2014 kl. 22:43:06 »
Sant sant, får höra imorgon vad dom har att säga.
9
Övrigt / SV: Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 7 augusti 2014 kl. 22:25:14 »
Och angående all extrautrustning, blir hjulingen värderad först original och jag får den ersättningen, sen utöver det ersättning för all utrustning?
10
Övrigt / Vad är bästa tillvägagångsättet med försäkringsbolaget vid krasch?« skrivet: 7 augusti 2014 kl. 21:31:16 »
Hallå!
Tänkte höra lite hur det funkar. Säg att jag har kvaddat en hjuling rätt så ordentligt, snett styre, stag och ram snett, all plast trasig, elektronik söndersliten. Borde det bli skrotning eller reparation? och ifall det blir skrotning, går det på något vis att kunna ta tillvara på extrautrustningen för egen del innan skrotning? t.e.x. höjningskit, däck och fälgar, HD axlar etc. Tack på förhand!
Sidor: [1]
525 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 593. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|