1
Dinli / SV: Dinli centhor 800 EFI-T3 // Hur man tar bort fartspärr!!
« skrivet: 26 april 2014 kl. 10:59:40 »
Kula att många brydde sig om mitt inlägg =) Jag la upp detta för att den händige skulle kunna fixa själv om man ville. Mycket moralsnack från en del viktigpettrar, men det låter jag stå hos dem själva.
Kan ju bara upplysa att de flesta har terrängreggade maskiner och de ser man efter vägar och i samhällen titt å tätt...eller i skogen varsomhelst på annans mark..hur lagligt är detta då??
Personligen tycker jag att folk får avgöra själva vad man vill göra med sina maskiner och sedan ta konsekvenserna av detta...
Tack till alla som var positiva och tar åt mig av de goda råden gällande inlägg,är ju nybörjare här i forumvärlden. Egentligen tänkte jag skriva två rader med uppgifter om spärren,var den satt och hur den såg ut...men beskrev det lite närmre när jag ändå höll på
Handlaren var dessutom positiv till att fartspärren togs bort efter som den inte finns något varvskydd till strypet...och maskinen varvar snuskigt mycket redan vid 40 med alla motorbekymmer som kan uppstå av detta.
Till de som undrar om varför man köper en traktorreggad!?
1. Helt laglig efter väg,med alla vagnar/vikter
2. Besiktiningsfri
3. Billig försäkring
4. Avdragsgill
5. Bra om man ska befinna sig mycket efter stora vägar som jag,hugger på mina skiften en bra bit bort och kör hem till gården.
6. ingen traktorstol/medföljer dock
Lifsfarlig i skogen!!
7. Samma maskin som orginal förutom metallringen i variatorn
8 Osv...
Kan sedan tillägga att just för tillfället är det en kampanj på denna maskin (om någon missat det) 59.900 spänn för en som vanligen kostar nästan 100.000 kr
Kan ju bara upplysa att de flesta har terrängreggade maskiner och de ser man efter vägar och i samhällen titt å tätt...eller i skogen varsomhelst på annans mark..hur lagligt är detta då??

Personligen tycker jag att folk får avgöra själva vad man vill göra med sina maskiner och sedan ta konsekvenserna av detta...
Tack till alla som var positiva och tar åt mig av de goda råden gällande inlägg,är ju nybörjare här i forumvärlden. Egentligen tänkte jag skriva två rader med uppgifter om spärren,var den satt och hur den såg ut...men beskrev det lite närmre när jag ändå höll på

Handlaren var dessutom positiv till att fartspärren togs bort efter som den inte finns något varvskydd till strypet...och maskinen varvar snuskigt mycket redan vid 40 med alla motorbekymmer som kan uppstå av detta.
Till de som undrar om varför man köper en traktorreggad!?
1. Helt laglig efter väg,med alla vagnar/vikter
2. Besiktiningsfri
3. Billig försäkring
4. Avdragsgill
5. Bra om man ska befinna sig mycket efter stora vägar som jag,hugger på mina skiften en bra bit bort och kör hem till gården.
6. ingen traktorstol/medföljer dock

7. Samma maskin som orginal förutom metallringen i variatorn
8 Osv...
Kan sedan tillägga att just för tillfället är det en kampanj på denna maskin (om någon missat det) 59.900 spänn för en som vanligen kostar nästan 100.000 kr