1
CF Moto / SV: Släpvagnskontakt bak på CF MOTO
« skrivet: 13 maj 2010 kl. 21:58:00 »
Åk till en handlare som har Cf X7 hemma och kolla hur det är gjort från fabrik. mvh
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
CF Moto / SV: Släpvagnskontakt bak på CF MOTO« skrivet: 13 maj 2010 kl. 21:58:00 »
Åk till en handlare som har Cf X7 hemma och kolla hur det är gjort från fabrik. mvh
2
CF Moto / SV: Trimningstips för ATV, Quad eller Fyrhjuling« skrivet: 7 juli 2009 kl. 18:01:32 »
Halloj.Har nog en av sveriges mest ombyggda cf moto.(Tävlar i mudnationals)
![]() ![]() Pratade med Patrik på Go offroad ang. Dr.pully. Vi ska plocka hem en och montera inför nästa tävling.Skene... ![]() ![]() ![]() Återkommer med resultat. ang.värmen i variatorn så har jag monterat snorklar och värmen försvann nästintill helt.Tror att ni som inte badar med era maskiner bara kan kapa av alt byta ut rören från cvt:n så dom slutar under plasten istället för att luften hamnar i en ficka som det är orginal...Lycka till så hörs vi. Ps.Ni har köpt riktigt bra maskiner ![]() 3
Goes / SV: Första ATV'n å det blev en gås (520 kort)« skrivet: 20 februari 2009 kl. 02:43:09 »
Du skulle köpt en CF dom vet hur man hanterar en trög vxl låda.
4
Cectek / SV: Vilken köper jag ?????????« skrivet: 20 februari 2009 kl. 00:38:21 »
Jo jo men ni e ju som vanlig på dessa forum alltid världsmästare ha ha. Jag försöker bara förklara på ett ungefär hur det påverkar. Jo då Cecetk har en CVT från Canad en skotervariator som är byggd för upp till ca 200 kusar. Men det jag pratar om är vid byte från back till hög/låg och varför att det är lite trögt och smäller.
![]() 5
Cectek / SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.« skrivet: 20 februari 2009 kl. 00:24:14 »
Håller med tysken helt klart i detta läge. Vem vill inte ha en fin gräsmatta på tomten och kunna dra ett varv med cecken klippagregat eller slunga spelar ingen roll. Den går överallt.
6
Cectek / SV: Vilken köper jag ?????????« skrivet: 20 februari 2009 kl. 00:15:10 »
Det sitter endast i Can-am och Cectek mig veterigen. Dom flesta ha snedskuran derv för att få enklaste växligen men då tappar dom kraft och måste gå upp i kubik mm. Racinglådor har raka drev därav att det kan smälla i lådan och va lite mer ohjälpsam. Kolla på en racinglåda (bilar) dom smäller som fan och e väldigt tröga. Varför.... För att få minsta kraftfölust. Men med dom nya vreden så funkar cectek väldigt bra. En spak hade dock inte gjort ont. Så har ju bilarna. Pinne rakt ner i lådan som rör om.
7
Cectek / SV: Vilken köper jag ?????????« skrivet: 19 februari 2009 kl. 22:42:15 »
Växlingen är nu åtgärdat på Cectek. Det är rakskurna derv så det blir så liten förslut som möjligt ut till hjulen. Därav att dekn akn kännas lite trög. men det sitter nu nya regage på de flesta hojj som e ute på marknaden.
mvh octagon 8
CF Moto / SV: Vikter o CF ED inl. 27"« skrivet: 19 februari 2009 kl. 22:24:24 »
Tja! Hur gjorde du för at få dit 27" spacers eller vad. Vilka däck och så har du på. Är det långt kvar tills dom tar i lyset.
mvh Octagon 9
Tja! Tror det beror på att du har dragit hårt med den. För det är meningen att dom skall gå av istället för bakaxeln. Lite billigare med ett par sruv än en bakaxel tror jag det är konstaterat.
Har nämligen hört om en som byte bultar för dom andra va lite veka och det gick som det gickhe h. 12
Cectek / Visst är den Cool?« skrivet: 23 juni 2008 kl. 12:01:06 »
Asfrän ju. Släpps i Augusti. 8O http://www.atvsweden.se/
Sidor: [1] 2
606 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|