ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för g-man »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - g-man

Sidor: [1] 2
1
Köpes / Mini Chopper /Pocketbike
« skrivet: 30 juni 2015 kl. 14:28:28 »
Söker en Pocketbike eller en minichopper att köpa, lite off för detta forum men då jag ville minnas mig ha sett en här så testar jag här med!

Det är alltså inte en minimoto jag letar efter utan dess lite större motsvarighet med lysen på! I eller runt Östergötland. Motorproblem är inte ett problem, PMa gärna eller skicka via Blocketannonsen jag har ute på köpessidorna!

http://www.blocket.se/vi/61265303.htm

2
Säljes / SV: Mini ATV Elkonverterad
« skrivet: 26 februari 2014 kl. 10:23:31 »
Linköping, har dock en som kommer och kollar på den imorgon

3
Säljes / Mini ATV Elkonverterad SÅLD
« skrivet: 25 februari 2014 kl. 13:04:30 »
Det lilla projektet ska säljas till förmån för nytt elkonverteringsprojekt, det ska bli mer effekt och större chassi



Intresserade kan kolla in byggtråden här http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=48464.0

Rullade en hel del under förra året och har varit en kul leksak till barnen

har

24V 500W motor med motorkontroller från Rull

Batterimätare monterad vid sidan, ev kan ett nytt följa med som är integrerat med gashantaget modell elcykel

2 hastighetslägen som ändra med nyckelströmbrytare, lågfarten är ställbar med en "pot" som gömmer sig i tanken.

Avsäkrade batterier och en 24V laddare från en gammal Stiga gräsklippare med anslutning bak finns

Idag sitter 2st 12Ah batterier från Jula monterade, de är på upphällningen efter ett hårt liv med i och urladdningar - de fungerar dock fortfarande men ger inte samma kraft som med nya, biltemas och julas 12Ah passar och även biltemas 18Ah passar.

innan vintern så hade 12Ah en körsträcka på runt 2mil iallafall med barn på, körde 1,8mil med grabben en gång och batterimätaren visade runt 30-40% när vi kom tillbaks.

Går i 22km/h i högfartsläget med fräcsha batterier med ett barn på, mätt med gps, detta med 74kugg bak, har precis fått hem ett nytt 80kugg på posten för att sänka hastigheten under 20km/h. Den är dock stark redan nu, den klarar av mig i uppförsbackar utan problem.

Avhämtning gäller förstås, priset är 2000kr, frågor besvaras i tråden och på PM/mail

4
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 25 september 2013 kl. 15:01:48 »
utan att ha räknat så blir det 60-100W förlust ut i kylflänsen om du ska fortsätta ge den 450A ibland då ;) Det är faktiskt inte farligt, du har ju en stor fläns och du kommer ju inte vara i närheten av några såna strömmar med den där och strömbegränsningen.. men då kör du med minst 6st då för att inte bränna den om du skulle koppla från begränsningen? man får väl bättre RDSon med om man kör med flera?

5
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 25 september 2013 kl. 12:34:14 »
Jag försöker få vett av vad du skrev innan om drain på mosfet

Du ska alltså skruva en av kopparskenorna direkt mot kylflänsen och använda"baksidan" av mosfeten som drain där? du struntar i drainbenet helt enkelt? då skulle du väl kunna lägga en koppar skena strax under och lägga 2 lager med isolations gummi eller ett kretskort utan koppar att isolera den med och sen borra och gänga skruv med en sån bricka som gör att du inte har elektrisk kontakt mellan så har du bara Gate kvar "löst" så att säga?

Vad ska du använda för mosfet?

6
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 17 september 2013 kl. 20:17:46 »
Får du inte mindre förlust av kontaktpressning? Har för mig att tennet leder ganska dåligt och kan bli ett problem när det är stora strömma.

7
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 5 september 2013 kl. 22:36:08 »
Det går att ladda AGM på 14,4V precis som ett öppet batteri, men mot slutet så tar det lite längre tid på sig att vända på blysulfatet eftersom syran är upptagen i glasfiber, det blir en tröghet när det inte cirkulerar så att säga. Så även om laddaren visar klart, så kan man låta laddaren sitta kvar, för efter en stund kommer syran ha kunnat "flytta runt" i mattan så att laddningen startar igen. Syra densiteten blir alltså ojämn i batteriet en stund eftersom den inte kan "skvalpa runt" på samma sätt som i ett öppet.  Brukar visa sig fint på en ctek just att den slår på laddningen igen.

Du råkar ut för samma situation bakvänt när du lastar dem hårt under lång tid. Först sjunker spänningen ganska mycket och när syran har fått jämna ut sig så går spänningen upp igen "som om bara kraften kom tillbaks" ;)

Vill man undvika detta förlopp så laddar man direkt med 14,7V, en del Ctek har detta läge som en "kallstart" med symbol med en snöstjärna.

Fördelen med dem kontra andra sorter är att de tål djupurladdningar bättre, och har lägre innre förluster, längre hållbarhet och fler cykler. förutom att det inte gasar och tål höga strömuttag bättre.

Men ja, spänningsbegränsat är vägen att gå! :)

Jag tror att du kommer få bra mycket längre sträcka när du kör med strömbegränsningen, då chockar du inte batteriet med toppar av strömuttag som ligger mycket högre än motorns märkström. Som du sa :) det ändrade ju lite färg så den har krämat på ordentligt vid några tillfällen :)

8
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 5 september 2013 kl. 19:37:59 »
Åkte du 9km? Var det på en laddning eller råkade det bara bli 9km? :)

Om det var exakt 25V när du började åka så var det 70% av batterikapaciteten i dem.. 25,44V är 100% men dessa är AGM Så det kan väl vara lite högre ändå när det är 100% laddning.

9
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 4 september 2013 kl. 21:10:11 »
Kan ha ett par bleck av koppar likt de du länkar batterierna med fast längre och kanske 3-4mm tjocka. Kan kolla av det nästa gång jag kommer in där på jobbet om du vill.

Sen har jag en hög av sånna du fick med också!

10
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 31 augusti 2013 kl. 11:53:59 »
HElt plötsligt så blev det rymligt där under! Du ska ha så mycket plats "över" mellan motorn och batterihållaren?

11
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 31 augusti 2013 kl. 11:28:02 »
Börjar bli spännande nu! nästan så man vill hämta en skål popcorn och sitta och vänta på nästa avsnitt ;)

Ska ta mig tid att lägga mig i motorkontrollertråden sen med så den lever lite mer :) Har tänkt på en hel del funktioner man vill ha i styrningen.. och tittat lite på H brygga men man kan väl göra den som en 2 stegsraket med PWM delen på en del och effekten på den andra? Strömbegränsing är något som är högst intressant märkte jag efter att ha trimmat grabbens sparkcykel en aning med dubbla effekten... dels för motorn och dels för att den inte ska smita ur näven på han när han ska gasa iväg... här kan man ju ha nytta av att begränsa det lite om man ska åka sträckor med..

12
ATV-Projekt / SV: El-konvertera ATV - Historien om El Dingo skrivs!
« skrivet: 29 augusti 2013 kl. 22:37:22 »
Fast med ett batteri så har du väl som högst 1/4 av effekten? Precis som när en startmotor knappt orkar dra runt när spänningen går neråt 9 volt på en bil...

Kul att det går framåt :)

Sidor: [1] 2

Online just nu.

1550 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 1803. Flest online någonsin: 2678 (22 oktober 2025 kl. 22:20:07)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • christopher: söker höger fotstöd till linhai 300 2006, nÃ¥gon?
    17 september 2025 kl. 14:31:25
  • Gregee: NÃ¥gon som vet hur man fÃ¥r sitt konto med inlägg raderat?
    12 augusti 2025 kl. 19:00:16
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info