1
Loncin / SV: Insugningsrör ATV 200
« skrivet: 16 juni 2013 kl. 14:31:39 »
Jag kör biltemas packningslim som har en pensel i korken.... Det har fungerat perfekt.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Loncin / SV: Insugningsrör ATV 200« skrivet: 16 juni 2013 kl. 14:31:39 »
Jag kör biltemas packningslim som har en pensel i korken.... Det har fungerat perfekt.
2
Loncin / SV: Manual till Loncin Hunter 250« skrivet: 20 maj 2013 kl. 11:22:50 »
Kommer ej ihåg, det som stog i manualen.
3
Loncin / SV: Manual till Loncin Hunter 250« skrivet: 15 maj 2013 kl. 02:34:41 »
Jag har haft min sen i vintras och har märkt att den dricker lite olja så ha koll på nivån samt i bakaxeln.
Vakuumslangar osv är rent skräp ifrån Kina så dessa har jag bytt ut och gjort rent förgasare. Går mycket mjukare och finare numera. Ventiljustering är enkelt på dessa, min varva som en tok när den var kall och i friläge. Fick justera avgasventilen lite och nu går den mjuk och fint och fick helt annan effekt (från max 65km/h på raksträcka till 75km/h i uppförsbacke) Jag kör en del cross så jag är lite utav ett servicefreak, så jag gör som på crossarna, smörjer och fettar in områden där det behövs. Att göra ett oljebyte extra skadar nog inte på dessa maskiner. *byt vakuumslangarna *packningslim runt hela insugsgummit *kontrollera olja i motor och bakaxel ofta *extra oljebyten skadar inte (kör castrol GPS i motor(duger dock med biltema MC 10/40 och biltemas växelådsolja/bakaxelolja) Sedan så är det bra att gå över bultar och skruv efter en del körning. Angående reservdelar så finns det delade meningar efter dessa, ibland finns det och ibland inte alls. Styrleder brukar ryka snabbt på dessa maskiner. Men jag tog med inre och yttre till biltema och köpte volvo styrled och en renault styrled och dessa passa och har bättre kvalitet. Jag har manual och sprängskisser som jag hittade på nätet, dessa maskiner såldes under många namn/modeller. Men i grund och botten samma motor, om du pm mig här så kan jag skicka länk alt maila dessa till dig. 4
Loncin / SV: Vad är detta för bult på kopplings sidan?« skrivet: 12 april 2013 kl. 18:30:41 »Backen funkar bara med ettans växel Vart och hur justerar man backstaget? tack på förhand! 5
Loncin / passande styrleder« skrivet: 31 mars 2013 kl. 19:00:31 »
Det verkar vara brist på styrleder till loncin 250 ute på webbshopparna, har läst tidigare om Merca 190 och Peugeot 205 leder ska passa.
Någon som vet något om detta? Jag behöver ha en inre styrled med högergäng. /Henka 6
Loncin / SV: CDI-box trim???« skrivet: 23 mars 2013 kl. 16:51:19 »
hittar tyvärr ingen trim cdi men maila återförsäljare till liknande delar, hittade dock orginal.
http://www.ebay.com/itm/NEW-CDI-UNIT-QUAD-ATV-BIKE-LONCIN-PUMA-250-JIANSHE-TIGER-250CC-7-PIN-ECU-UNIT-/130871075422?pt=UK_CartsParts_Vehicles_ATVQuad_Trike_Parts_Accessories_SM&hash=item1e7886225e 7
Loncin / SV: Vad är detta för bult på kopplings sidan?« skrivet: 11 mars 2013 kl. 11:09:35 »
Det fungerar bra att växla när man kör, men det är back och framdriften som är ganska tråkig att skifta emellan. ska visserligen kolla över kopplingen när det börjar bli varmt ute igen. Men får börja med detta.
8
Loncin / SV: Vad är detta för bult på kopplings sidan?« skrivet: 11 mars 2013 kl. 09:55:06 »
Eftersom jag inte hittar sprängskisser/service bok till exakt en Loncin 250cc
så hittade jag en identisk modell Jiangshe 250cc och där hittade jag den bulten. Vad tror ni om detta? Vågar jag justera efter detta? 9
Loncin / Vad är detta för bult på kopplings sidan?« skrivet: 7 mars 2013 kl. 23:37:28 »
Jag funderar på vad detta är för bult, jag får för mig att det är någon justering för koppling/v-låda?
Jag har lite svårt att få i backdrift och framdrift i vissa lägen osv. Endast med ettans växel igår det och ofta kärvar det, samt att när jag står stilla på tomgång så kan växlarna hugga, dock sällan. Kan detta vara något man kan justera? Lite sugen till sommarn att riva kopplingssidan och serva den. Vore kul att kunna få i back och framdrift utan problem om man kör fast i skogen. 10
Loncin / SV: Dör kortis vid gassläpp och gaspådrag. 250 loncin Förgasare problem??« skrivet: 7 mars 2013 kl. 23:32:55 »
Det ska nog gå att byta ut förgasaren, finns ju ingen anledning varför det inte skulle fungera. Försöka hitta motsvarande som har liknande munstycken osv. Prova i lite andra märkes forum och försök få svar.
11
Loncin / SV: framlyktan« skrivet: 7 mars 2013 kl. 23:31:31 »
Bil xenonkiten´s sockel är i plast, men dessa var faktist i metall och jag fick med 3 olika adaptrar så det passa smidigt. Tar ca 2 sekunder att tända för mig nu. Men Xenonkit kan man bli lurad på, köpte ett kit till helljuset på min ena bil och det tar 7 sekunder att tändas helt. Ska beställa bättre ballaster sen.
Jag har inte lyktor alls i grillen, bara plast där och fästen förberett, kanske man skulle hitta några gamla lyktor att sätta där och konvertera. 2 x 35 watt xenon duger gott och väl. Om batteriet pallar 55watt eller inte, du får räkna på det ![]() 12
Loncin / SV: framlyktan« skrivet: 21 februari 2013 kl. 19:20:19 »
Jo, reflektorn är ju inte den bästa på dessa. Men det blev otroligt stor skillnad som alltid när jag byter till xenon.
Det var helt enkelt jordkabeln. Den är grön på orginal kablaget så det vara bara att skarva ihop dessa. Mätte mig fram vilken kabel som var hög och låg helt enkelt, sen var det bara att koppla in allt. Sedan så fick jag med 3 olika socklar beroende på vilken lykta man har. Så det gick inte att sätta fel. Går ju att vända xenonlampan upp och ner annars. Men kort och gott, skit simpelt och värt besväret. 521 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|