1
Suzuki / SV: Snabb fråga bensinkran LTZ 400
« skrivet: 18 december 2012 kl. 23:59:20 »
Tack!
Det svaret känns betryggande.
Men gäller det även när kranen är ställd i läge prime?
Vad jag har förstått så frångår man då vacuum-styrningen och låter soppan
flöda fritt,
Har läst att det kan göra så att bränsle flödar genom förgasaren och ner i vevhusventilation och i värsta fall beblanda sig med motoroljan..
Frågan är då om detta flödande kan hända även fast maskinen är avstängd eller
om motorn måste vara igång för att "överflödning" skall kunna hända..
Jag hoppas på det senare..
Vad måste jag annars göra för att tömma vevhusventilationen och hur märker jag om soppan kommit så långt?
Många frågor blir det.
Tacksam om någon orkar svara
Det svaret känns betryggande.

Men gäller det även när kranen är ställd i läge prime?
Vad jag har förstått så frångår man då vacuum-styrningen och låter soppan
flöda fritt,
Har läst att det kan göra så att bränsle flödar genom förgasaren och ner i vevhusventilation och i värsta fall beblanda sig med motoroljan..
Frågan är då om detta flödande kan hända även fast maskinen är avstängd eller
om motorn måste vara igång för att "överflödning" skall kunna hända..
Jag hoppas på det senare..
Vad måste jag annars göra för att tömma vevhusventilationen och hur märker jag om soppan kommit så långt?
Många frågor blir det.

Tacksam om någon orkar svara
