1
Köpa en ATV / SV: Vägreggad och nybörjare
« skrivet: 2 december 2025 kl. 21:10:49 »
Polaris verkar erbjuda sina 1000-kubikare med MC-reggning, den minst dyra har grundpris på 209.900:-
|
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Köpa en ATV / SV: Vägreggad och nybörjare« skrivet: 2 december 2025 kl. 21:10:49 »
Polaris verkar erbjuda sina 1000-kubikare med MC-reggning, den minst dyra har grundpris på 209.900:-
2
Köpa en ATV / SV: Vägreggad och nybörjare« skrivet: 1 december 2025 kl. 17:30:23 »
MC-reggat får ha 15kw, ganska precis 20 hästar men det gäller bara t.o.m. 2017
Nya mc-reggade får ha full effekt men måste ha fartspärr på 90 km/h. De måste dessutom ha öppningsbar bakdiff. Se'n om det finns några märken som mc-reggar sina hjulingar längre vet jag inte, tycker det är märkligt. Det måste nästan bero på kravet om bakdiffen, Tycker det är surt att det inte finns nå'n regg-form som inte har en massa begränsningar. 4
CF Moto / SV: Drevning A-traktor strypning cfmoto 2023/2024« skrivet: 14 oktober 2025 kl. 09:43:15 »
Svårt att säga, det beror väl på ifall strypningen går efter varvtal eller om den läser av hastighets-sensorn.
På en CF Moto Cforce 600 2021 reggad som traktor B kan jag iaf säga att den är rätt lågt växlad, den varvar ganska rejält även på högväxeln. Den är rejält stark på högväxeln och på lågväxeln, jag skulle säga att alla fyra hjulen spinner på lågväxeln långt innan motorn slutar orka, förmodligen även på högväxeln. Jag hade en Cforce 1000 2021 och den var normalt växlad, med fartspärren bortprogrammerad gick den kring 120. Den har nog med bottenvrid på lågväxeln också. 5
Arctic Cat / SV: Arctic 500 -07 manuell, diffproblem?« skrivet: 2 april 2025 kl. 08:58:17 »
Det låter ju som ett elfel när det gäller framaxeln.
Det jag kan hjälpa dig med är bakaxeln, de flesta fyrhjulingar har ingen diff bak utan det är bara en vinkelväxel. Båda hjulen driver alltid. Polaris var bland de tidigaste med "turf-läge" eller på svenska gräsmatteläge med en upplåsningsbar diff bak. TGB har också några modeller, jag tror det fanns nå'n Goes-modell också. Efter ett visst datum ändrades reglerna så att om en tillverkare vill regga en fyrhjuling som motorcykel så måste den ha diff bak, öppen eller låsbar. 6
Goes / SV: Baktände och motorn dog« skrivet: 6 mars 2025 kl. 06:54:12 »
Skönt att det var relativt enkelt!
7
CF Moto / SV: Rycker vid gaspådrag« skrivet: 25 februari 2025 kl. 16:21:31 »
Är du säker på att den är registrerad som traktor B? Det är helt andra regler för traktor A, bland annat ska de vara spärrade på 40 km/h. Inget hjälmtvång och ingen besiktning.
8
Goes / SV: Baktände och motorn dog« skrivet: 24 februari 2025 kl. 06:28:04 »
Har du provat med startkablar från ett bra batteri? Kan vara så enkelt som att batteriet har gett upp.
Får den bensin? Förgasaren kanske behöver rengöring. Efter det skulle jag nog börja fundera på om krysskilen till svänghjulet har gått sönder så att tändningen står fel. 9
Övrigt / SV: Ingen gnista Lifan 49 cc« skrivet: 17 januari 2025 kl. 08:48:34 »
Tändspole och stator är väl mina tankar.
10
Can-Am/Bombardier / SV: Kylarvätska till Can Am 650 xu+ 2022?« skrivet: 12 januari 2025 kl. 01:06:10 »
https://can-am-shop.brp.com/off-road/us/en/9779150-extended-life-pre-mixed-coolant.html
BRP kylvätska, det står på baksidan att det är etylenglykol. 11
Yamaha / SV: Vart sitter tempgivaren grizzly 450« skrivet: 9 januari 2025 kl. 03:54:05 »
Det där röret ser ut som ett av kylningsrören till variatorhuset. Det brukar vara ett bak och ett fram och det är insug och utblås. Kör du i vatten så är det bäst att fixa det där, inte så bra att få in lera och smuts till variatorerna och remmen.
Det låter ju som att det kan vara tempgivaren när fläkten funkar om du bryggar den, den borde inte vara speciellt dyr. 12
Yamaha / SV: Vart sitter tempgivaren grizzly 450« skrivet: 8 januari 2025 kl. 03:18:36 »
Känn på fläkten så att den snurrar hyfsat lätt, men gör det när maskinen är helt kall. Fläkten kan starta när som helst och jag tar inget ansvar för dina fingrar. Använd en pinne eller nå't.
Ifall den går tungt, kolla så att det inte är en massa gräs eller bös inlindat i den. Går den tungt eller om den sitter fast så har förmodligen säkringen gått också pga hög strömförbrukning. Kolla så att inte kylaren är helt igentäppt med lera eller bös, den kyler dåligt då. Var tempsensorn sitter vet jag inte, men om motorn är vätskekyld sitter den nog antingen på kylaren nå'nstans eller på motorn i närheten av termostaten. Är den oljekyld sitter nog sensorn på blocket nå'nstans i närheten av cylindern eller nå'n slang till oljekylaren. 1115 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 1390. Flest online någonsin: 2678 (22 oktober 2025 kl. 22:20:07) |
|