1
Yamaha / SV: Raptor 700 motorrassel?
« skrivet: 9 maj 2012 kl. 09:23:34 »
Tycker de låter som bromsoket bak om de inte sitter ordentligt. Men lite svårt att höra....
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Yamaha / SV: Raptor 700 motorrassel?« skrivet: 9 maj 2012 kl. 09:23:34 »
Tycker de låter som bromsoket bak om de inte sitter ordentligt. Men lite svårt att höra....
2
Yamaha / Nu ska de gå fort!« skrivet: 1 maj 2012 kl. 16:32:54 »
Hej
Är ny som raptorägare och de är fasen de roligaste som jag har inhandlat. Jag har dock för mycket fritid och kollar allt för mycket om vad ebay och USA har att erbjuda för extra... Funderar på ett kit som jag hittat... http://www.ebay.com/itm/Raptor-700-DMC-Dual-4-Black-Exhaust-Powercommander-PC5-EFI-Fuel-Customs-Intake-/110827010094?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&hash=item19cdcdf82e&vxp=mtr Moddat luftfilter K&N Power commander 5 DMC Force 4 dual Är de någon av er som idag redan äger detta? Vad skulle vara bätte att lägga pengarna på än detta? Är DMC de bästa eller finns de bättre? Power commander 5 eller ska de vara MSD Blaster? Måste åka ifrån mina vänner så jag är tacksam för svar! Mvh Pontus 3
Yamaha / Raptor 700 oljeåtgång« skrivet: 28 april 2012 kl. 19:11:15 »
Hej
Tycker att de är på tok för lite frågor och svar på detta forum angående Raptor 700. Jag gör ett försök med att ställa en enkel fråga. Enligt manualen så ska olja bytas med låånga intervall (2500km/160h). Jag kan gärna kosta på min hoj mer regelbundna oljebyten än så. Efter att jag åkt ca 5h kollade jag till oljestickan och de var bra nivå. Efter att nu åkt ytterligare ca10h så behövdes ca 4-5dl olja för att hamna mellan low/high. (körning, busiga skogsvägar och grusgrop) Hur är de mer era maskiner? Drar den olja? Nya oljan är fint ljus, men efter nu ca 15h så är den näst intill svart. Är de samma sak för er? Oljan är Castrol halvsyntet som jag blev rekommenderad. Denna körs de cross på och de är enligt mig en okej olja. /Pontus 4
Yamaha / SV: Självjusterande bakbroms...« skrivet: 9 april 2012 kl. 19:07:24 »
Hej igen!
Väcker tråden till liv igen, då mina bromsbekymmer består. De gick bra att få ordning på bromsen förra gången, men nu är de samma visa igen. Den tar ingenting... De som gjorde de förra gången var nog ett par luftningar av systemet. Jag har inte kollat idag om kolven rör sig (blev sur och parkerade för dagen) men jag tror inte att den gör de. Den får alltså in luft någonstans. Har ni smarta människor något tips eller erfarenhet var de kan tänkas komma in luft. De är fullt i behållaren så de är inte fråga om något storskaligt lekage... Bolla gärna ideer /Pontus 5
Yamaha / SV: Självjusterande bakbroms...« skrivet: 30 mars 2012 kl. 12:37:00 »
Tack för ansträngningen av bilduppläggandet. Kan de inte vara som så att de där är den delen som har nummer 24 och att den har m8-gänga på andra sidan (inte sidan mot kolven) Skruvar man in nr 27 så snurrar 24 med... Ska kolla på de i morgon så får vi se vad de får för resultat.
Edit. Nej så var de inte. Ser ju på bilden att den inte har inre gänga. /Pontus 6
Yamaha / SV: Självjusterande bakbroms...« skrivet: 29 mars 2012 kl. 19:49:31 »
Nummer 26 och 27 alltså?
7
Yamaha / Självjusterande bakbroms...« skrivet: 29 mars 2012 kl. 17:44:18 »
Hej
Bakbromsen ska enligt mina uppgifter vara själjusterande. Man ska inte behöva lägga mellanlägg efter att bromsoken slits. Helt plösligt så slutade min bakbroms att fungera. Jag tar loss bakbromsen och ser på kolven som rör sig fram och tillbaks medans jag trycker ner bromspedalen. MEN... de 5-7mm den rör sig är inte tillräckligt. Jag skulle vilja att den var ca 5mm längre ut från början, då hade de fungerat kalas. Att bromsen ska vara självjusterande måste vara att kolven går längre och längre ut destå mer slitna bromsbeläggen blir. Men så funkar de tydligen inte på min Raptor. Någon som har en ide om vad som kan vara fel. Att tillägga är att jag öppnat luftnippeln och tryckt ner bromsen för att sedan skruva åt nippen igen, har alltså luftat den. Kolven är också stark och lägger jag mellan en distans så nyper den skivan så fint så fint..... Oerhört tacksam för svar. De ska bli åka av i helgen.... Mvh Pontus 8
Yamaha / SV: Kedja till Raptor 700 -06« skrivet: 29 februari 2012 kl. 08:28:44 »
tack för svar...
Kit ska de inte vara, men om man skulle plocka ihop JT drev och en EK kedja så skulle de hamna på ungefär samma peng. vad tros om detta? http://www.ebay.com/itm/2006-Yamaha-Raptor-700-Blue-O-Ring-Chain-Sprocket-14-38-/380360941477?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item588f475fa5 eller http://www.ebay.com/itm/JT-Sprockets-and-Gold-Chain-Set-Kit-Yamaha-Raptor-700-06-10-/180809648799?pt=Motors_ATV_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2a19184a9f Är bekvämt att beställa ett kit för mig då jag tidigare bara handlat cykelkedjor på biltema. Är de samma drev oavsett om de är en oring eller xringskedja? Mvh Pontus 9
Yamaha / Kedja till Raptor 700 -06« skrivet: 28 februari 2012 kl. 19:04:13 »
Hej
Ska kosta på min raptor nya drev och en ny kedja då kuggarna börjar bli lite vassa. Vad jag förstår så är de 14/38 som är orginal. Eller? Jag har inte ringt och jag kommer inte ringa till den lokala atvtillbehörshandlaren, de kommer bli tokdyrt. Så jag har tänkt att beställa en från USA. Är de någon som har tips på bra kedjor och drev, eller är de bara att handla. Jag vet att det finns kit på ebay som då ska passa raptorn. Tacksam för svar
Sidor: [1]
545 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 668. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|