1
Kawasaki / SV: hjälp med dynatek på brute force 750 -11!!
« skrivet: 9 augusti 2012 kl. 18:54:34 »
Jo det är den med remote men den har jag ställt allt på "orginal" laddade hem anvisningarna och följde dom nogrant så det var inte felet.
Satt däremot och mätte lite på de två "coil loads:en" (två små spolar) och fick fram ett ohm värde på den ena och inte på den andra, så den verkar vara trasig.. skar upp krympslangen och tittade inuti och det fanns nån spricka och sen fick jag se att kopparlindningen var av på ett ställe, osäker på om det kan ha blivit när jag tog isär den.
Men eftersom de inte fanns någon kontakt i den så får vi anta de, ska försöka mäta upp lite andra värden och se om det kan vara någonting Elfa har.
Har även mailat dynatek så vi får se vad dom säger..
Satt däremot och mätte lite på de två "coil loads:en" (två små spolar) och fick fram ett ohm värde på den ena och inte på den andra, så den verkar vara trasig.. skar upp krympslangen och tittade inuti och det fanns nån spricka och sen fick jag se att kopparlindningen var av på ett ställe, osäker på om det kan ha blivit när jag tog isär den.
Men eftersom de inte fanns någon kontakt i den så får vi anta de, ska försöka mäta upp lite andra värden och se om det kan vara någonting Elfa har.
Har även mailat dynatek så vi får se vad dom säger..






tills 5 sek senare när FI-"lampan" tänds och den går som en påse nötter igen 
körde ett ganska hårt test hemma och ingen olja tryckte upp och den behöll oljetrycket 
har en förmåga att gå sönder på tävlingar
