1
Jag önskar att det vore så enkelt.. Nej tanken är nästan full
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
2
Tack för svaren, jag försöker fortfarande hitta någon lösning för hur jag ska få hem den. problemet är att den är inte vide en väg så det går inte att hämta den med bil, det är rätt tuff terräng så putta den funkar inte heller, om jag ska få hem den utan att lyckas starta den så behövs antingen ett skogsfordon eller en annan atv med vinch.
Jag hoppas fortfarande kunna fixa den på plats och jag tror inte stöldrisken vid just det stället där den står är så stort problem. Däremot så är det inte det bästa stället att meka på. På PVs fråga så körde jag när gasviren gick av men sedan så stod jag still, när jag fått fast gasviren på tumgasen igen och drog igång den så visade det sig att gasviren var för kort så den varvade... Inte extremt men det var absolut inte något tomgångsvarvtal, efter någon eller några sekunder på det varvtalet så sjönk varvtalet drastiskt och motorn dog. Därefter så startar inte hojen. Startmotorn går utan problem, men det händer inget när man gasar och motorn går inte igång. 3
Igår var jag ute och körde min allroad 300 i skogen... När jag var ganska nära hemma skulle jag bara ta mig förbi ett kalhygge och upp för en brant backe.. Det gick bra ända tills gaswiren gick och jag fick lagat den.. När väl wiren var på plats så var den något kort och motorn varvade när jag startade den. Helt plötsligt så var det som om något gick sönder, varvtalet sjunk nästan omedelbart och motorn dog. Jag försökte att starta den igen men startmotorn gick men den startade inte och svarade inte heller på gasrörelser... Gaswiren var hel denna gång.. Eftersom den står mitt i skogen och det var sent på kvällen så vågade jag inte skruva isär allt för mycket igår och idag så jobbar jag men på tisdag eller onsdag så blir det väl till att fortsätta meka.. Men som sagt den står inte på ett optimalt mekarställe...
Vad kan vara fel, jag misstänker att det kan vara drivremmen eller något sådant men jag har som sagt inte skruvat isär så mycket än. Fyrhjulingen står i hindås (mellan gbg och borås) 4
Allroad / SV: Glatt överraskad« skrivet: 11 november 2011 kl. 21:06:08 »
Det är en 05a, och nej jag har inte vinsch än men jag ska snart skaffa det och en plog s att jag är redo för vintern.
5
Allroad / Glatt överraskad« skrivet: 11 november 2011 kl. 11:51:05 »
Ibland när man läser på forum och sånt så kan man få bilden att kinesmaskiner med 2wd och relativt små motorer är bara tunga eu-mopeder som krånglar hela tiden. Jag köpte min allroad 300 begagnad efter att ha provkört den och hade kanske inte världens högsta förväntningar på framkomlighet i terräng. Man har ju hört att det ska vara märkesmaskiner med större motor och 4wd för att det ska vara någon ide överhuvud taget.. Och originaldäck suger osv...
Jag har haft min allroad i snart 2 veckor nu och kört en massa med den nu och häromdagen så testade jag lite skogskörning. Jag körde ett par timmar lite enklare skogskörning på stigar osv men sedan så gjorde jag ett litet felval och hamnade på en mycket lerig, stenig och backig traktorväg. Jag trodde aldrig att det skulle funka men jag slängde i lågväxeln och gasade och hoppades på det bästa men fruktade det värsta... Jag blev glatt överaskad över att allroaden klättrade hur fint som helst upp för den leriga och steniga backen. Nog var det lite skrämmande eftersom terrängen kanske var lite överkurs för en nybörjare som mig men det gick och jag måste säga att jag blev rejält imponerad över min allroad. Det är klart att det finns bättre maskiner på marknaden och att det blir mer drag med större motor osv, men en tanke slog mig dock. Min allroad har helt klart mer terrängresurser än vad jag har än så länge och den dag jag känner att den blir för klen så är det väl dags att uppgradera. Än så länge så räcker den gott för mig. Jag måste också säga att jag blev glatt överraskad över hur lättmekad den var. När jag kollade på den först så gick den inte och starta (kontaktsprej och lite ruckande i kontakter så var elfelet löst) Sedan så var den svårstartad och dog när man släppte gasen för plötsligt (nytt tändstift och ett oljebyte i samma veva och nu spinner den som en katt). Man hör så mycket om hur mycket krångel det är med kina maskinerna, men samtidigt när man tittar under huven så är ju motorn och elsystemet väldigt okomplicerade och det är mycket man kan fixa själv med enkla medel. Som sagt jag är väldigt glatt överraskad. ![]() 6
Allroad / Snöplog allroad300 2wd?« skrivet: 2 november 2011 kl. 18:24:09 »
Hej, jag är helt ny här i atv världen. Jag köpte en allroad 300 2wd för en vecka sedan och efter att jag bytt tändstift, olja och soppa i den så går den som en dröm. Nu undrar jag om det är lämpligt att hänga på en snöplog på den. Jag har fått lite olika bud när det gäller detta och vissa säger att man måste ha 4wd för att det ska vara möjligt. Det är inte någon avancerad plogning det handlar om mest bara ploga uppfarten och vägen till min vedbod. Min tanke är att det borde räcka med plog och snökedjor och lågväxel, men jag vill ju samtidigt inte lägga ut en massa pengar i onödan om det skulle vara så att min maskin inte duger till detta.
Vad tror ni? 7
Allroad / SV: tjyvstannar hela tiden.« skrivet: 2 november 2011 kl. 18:14:49 »
Hej, jag är helt ny här men jag hade samma problem med min 300. Jag köpte en 05a för en vecka sedan och den tjuvstannade lite då och då och tomgången var inget vidare. Förra ägaren hade inte kört med den nästan något så jag bytte olja, bränsle samt tändstift och nu går den jättebra. Jag är helnöjd, jag trodde faktiskt inte själv att så små åtgärder skulle ha så bra resultat.
![]()
Sidor: [1]
642 gäster, 1 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Breeelin Flest online idag: 645. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|