1
Köpa en ATV / SV: Första köp vägregistrerad fyrhjuling
« skrivet: 17 november 2011 kl. 15:49:20 »
Det var bara lite ojämt lufttryck som gjorde att den va lite ostabil i början. Men det är fixat nu så det blev betydligt lättare att lära sig köra fyrhjuling då, efter 3-4 dagar så fick jag lärt mig köra och hantera fordonet. Fick även liv i batteriet efter en riktig uppladdning med en C-tek laddare.
Så nu funkar det fint med allting förutom att den är lite trögstartad när det är kallt ute (+2 grader och kallare.) Full choke och ingen gas är det som funkar bäst när den är kall, men den är ändå jobbig att starta, är precis på gränsen att den hinner starta innan man har laddat ur batteriet. Är lite konstigt att den är så trögstartad när det är under +2 grader, för om det är tex +6 grader ute startar den direkt. Ska kolla tändstiftet nån dag och se hur det ser ut. Sen vet jag inte hur det är med batteriet, det kanske inte mår så bra ändå trots att jag fick laddat upp det? Sen vet jag inte hur det påverkar starten när strypningarna är borttagna, om det förändrar nånting?
Men annars, skitkul med fyrhjuling
Och tror jag gjorde rätt som valde Yamaha före SMC och Dinli.
Så nu funkar det fint med allting förutom att den är lite trögstartad när det är kallt ute (+2 grader och kallare.) Full choke och ingen gas är det som funkar bäst när den är kall, men den är ändå jobbig att starta, är precis på gränsen att den hinner starta innan man har laddat ur batteriet. Är lite konstigt att den är så trögstartad när det är under +2 grader, för om det är tex +6 grader ute startar den direkt. Ska kolla tändstiftet nån dag och se hur det ser ut. Sen vet jag inte hur det är med batteriet, det kanske inte mår så bra ändå trots att jag fick laddat upp det? Sen vet jag inte hur det påverkar starten när strypningarna är borttagna, om det förändrar nånting?
Men annars, skitkul med fyrhjuling
