1
TGB / SV: Backljus?
« skrivet: 4 december 2011 kl. 00:37:54 »
Eller lokala och lokala Älvsbyn. Morsan å farsan bor i Älvsbyn och förhoppningsvis jag också snart !
Vad tänkte du ?
Vad tänkte du ?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1] 2
1
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 4 december 2011 kl. 00:37:54 »
Eller lokala och lokala Älvsbyn. Morsan å farsan bor i Älvsbyn och förhoppningsvis jag också snart !
Vad tänkte du ? 2
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 3 december 2011 kl. 09:39:54 »
Tänkte bara meddela att ni behöver inte vänta på något utlåtande av mig. Pratade med min lokala TGB återförsäljare igår och dom hade väldiga problem med att få både tillbehör och maskiner så jag bestämmde mig på en gång för att göra mig av med maskinen!
Vill inte ha en kvaddad maskin som ej fungerar så ska den stå i flera månader när dom inte får sina leveranser... Trots den enorma snöbristen så böt jag in den mot en Pro Rmk 800 -11 så vi får se om de blir någon ljus installation på den istället ^^ Mvh Daniel Fredriksson 3
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 1 december 2011 kl. 18:12:26 »
Det där borde nog ta mig fan fungera faktiskt!
Måste nog testa detta till veckan, ser faktiskt inte varför det inte skulle fungera ![]() Mvh Daniel Fredriksson 4
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 1 december 2011 kl. 08:30:22 »
Tanken var ju den att man ska slippa lägga flera relän på lamporna för att kunna tända dem och slå av dom via strömbrytare samt att de ska tändas automatiskt när man lägger i backen.
Men då styrströmen bara går lägga på + för att det ska fungera med tändningslåset så sket det sig med jordningen så som jag tänkte göra det, därför tänkte jag försöka hitta ett "dubbelrelä" som kan bygla sig självt för att slippa ha flera relä. Jo jag ska kolla i luleå om jag hittar något relä då man har vägarna förbi där i helgen. Mvh Daniel Fredriksson 5
TGB / SV: Tgb 550 blade Bränsleförbrukning« skrivet: 27 november 2011 kl. 21:09:22 »
Vet inte men det finns ju kläder om man fryser!:)
Tjejen jobbar i skogen så är lite avundsjuk på henne. Där av hon ska köra med fyrhjulingen så hon tar sig dit på morgon när hon oftast är först till jobbet. Mordhålla styret vet jag inte min går då som ett strykjärn efter vägen spelar ingen roll vilket underlag ![]() Men hur som helst allt är relativt en sak du tycker är dyrt kanske jag tycker är billigt ![]() Men nu börjar vi tappa tråden här och besvarar väl inte den egentliga frågan som ställdes i denna tråden ![]() ![]() 6
TGB / SV: Tgb 550 blade Bränsleförbrukning« skrivet: 27 november 2011 kl. 20:27:28 »
Hur är det då med skatter och försäkring på din dieselbil? Är ju inte enbart bränsle som kostar utan även många andra slitdelar
![]() Min drog igår när jag körde hem 5mil 75-80km/h (enligt mätaren) 5mil landsväg med lite lek också på sidan om 1.8 ungefär vilket är rätt hård körning men jag förmodar att förbrukningen sjunker även där när den blir inkörd. Nu pendlar jag inte varje dag men tycker inte det är farligt på en maskin dock blir man lite blind när man jobbar med stora maskiner varje dag som suger betydligt mer bränsle. Tjejen ska börja pendla med min maskin i vinter pga dåliga förhållanden på vintervägarna, bara 7km enkel väg ![]() Hade jag 1-3mil till jobbet skulle man enbart köra fyrhjuling till jobbet och sälja familjebilen ![]() ![]() ![]() 7
TGB / SV: Tgb 550 blade Bränsleförbrukning« skrivet: 27 november 2011 kl. 19:56:36 »
Beroende på hur långt man nu kör så anser jag inte det alls vara dyrt att köra fyrhjuling till jobbet men det beror ju lite på avstånden. Skillnad på 1mil och 10mil !
Min förgasare drar i nuläget ca1.8L/milen det är dock fortfarande under inkörning... 8
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 27 november 2011 kl. 14:59:25 »
Den röda kabeln bakom displayen är till backindikatorn men den funkade inte ihop med min lösning då den är jordad så att säga och de ligger bara spänning till fram till displayen och resterande kablar "aktiveras" med jordning.
Ska kolla om jag hittar ett relä som kan bygla över sig självt någonstans beroende på hur mycket dom då kostar.. Just nu kör jag bara knappar via relän så de inte går att slå igång när tändningen är avslagen. Men givaren har jag inte orkat kolla efter men ska göra det när man orkar för att se om man kanske kan lösa det enklare än med ett ännu ett relä. Slipper en massa jävla kabeldragning då. Bor i en lite by i Pajala kommun som heter Kangos! Ligger ungefär 6mil nordväst om Pajala. 9
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 27 november 2011 kl. 11:40:36 »
Tackar tackar!
Jo jag tänkte faktiskt på det även jag, då kommer dom bara flyttas upp till den övre stången. Handlar väl om 10minuters arbete ![]() Även du hade snygg montering men den har tyvärr sina nackdelar. Har du en kärra eller timmer vagn bakom hjälper den inte så mycket vid backning eller arbete. Och är man i lite skitigare terräng så blir den väldigt fort skitig.. Så praktiskt sett skulle jag nog flytta upp den om jag vore du men det såg jävligt snyggt ut ![]() Ja har du aldrig sett snö förut? ![]() ![]() 10
TGB / SV: "Klonkar" vid inbromsning.« skrivet: 26 november 2011 kl. 21:11:09 »
Är samma skit på min skriker som tusan om man bromsat in för hårt nu när de är halkigt och ska sen iväg igen.
Är förmodligen sekundärvariatorn som har för mjukfjäder skulle jag gissa på och då blir remmen liggandes för långt ned på variatorn vilket resulterar i att primärvariatorn även den måste gå ihop innan den får grepp på remmen.. Så jag antar bara att de är primärvariatorn som lever jävel när den inget motstånd har men jag tror det försvinner med lite innötning min har enbart gått 28mil i dagsläget. 11
TGB / SV: Backljus?« skrivet: 26 november 2011 kl. 20:21:58 »
Här kommer några mörkerbilder på min belysning som monterades ikväll!
![]() Backljuset! Helt ok! ![]() ![]() Helhetsbild med belysning bak samt bägge sidor fram. Orginal belysningen ser ut att vara lite blek! ![]() ![]() Jävligt nöjd över denna installation av knappar till belysningen och den tredje knapper avslöjar kanske att det är ännu mer på gång på ljusfronten ![]() ![]() En liten bild på hur dom är monterade också, enkelt och funktionsdugligt! Sitter fast det gör dom också samtidigt som dom inte är utsatta för någonting där dom sitter nu även om man lägger på en packväska. ![]() 12
TGB / SV: generatorstyrka tgb blade klarar den 2 x 55w extraljus« skrivet: 24 oktober 2011 kl. 19:28:07 »
Låter ju utmärkt! Jag som var orolig för att montera några led arbetsljus på maskinen.
Otroligt kasst då de inte är backljus på maskinerna orginal så de blir montera ordentliga lampor bak och komplettera med xenon i både hel och halvljus framtill ![]() ![]() Ska eventuellt komplettera med handtagsvärmare också då de kan vara väldigt skönt då fyrhjulingen ska användas året runt ![]() Tack så mycket för informationen !
Sidor: [1] 2
558 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 617. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|