1
Övrigt / SV: Hitta modellbeteckningen på Rieju-moppe
« skrivet: 7 september 2011 kl. 22:23:08 »
Kan bekräfta att ramrumret sitter där det sägs i tråden, har en själv.
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 1
Övrigt / SV: Hitta modellbeteckningen på Rieju-moppe« skrivet: 7 september 2011 kl. 22:23:08 »
Kan bekräfta att ramrumret sitter där det sägs i tråden, har en själv.
2
Can-Am/Bombardier / SV: Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 26 augusti 2011 kl. 19:05:44 »
Någon som har koll på om det går att köpa den vanliga sitsen och montera?
Läste någonstans att det skulle vara olagligt att byta från traktorsitsen? Låter som ett skämt men man vet aldrig med Sveriges konstiga lagar ![]() Jag har varit i kontakt med några återförsäljare och dom säger olika allihop om vart strypningen sitter. Har fått svar om att det är både en kabel hit och dit och ett annat svar om att det ska sitta i utväxlingen. Någon borde ju veta tycker jag. 3
Can-Am/Bombardier / SV: Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 21 augusti 2011 kl. 21:46:15 »
Går det byta traktorsitsen till vanlig sits? Bara skifta alltså?
4
Can-Am/Bombardier / SV: Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 19 augusti 2011 kl. 16:59:13 »
wiiillle: Låter inte trovärdigt?
Oskar P: Vad har du gjort med din AC traktor för att den ska göra 70? 5
Can-Am/Bombardier / SV: Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 17 augusti 2011 kl. 22:17:32 »Nej på sätt och vis men då syns det ju inte utifrån att jag kör olagligt som det gör med en terrängmaskin.Jo sitsen är het men jag måste kunna köra lagligt på vägen och det är gött att slippa bry sig om besiktning och sån skit, bara köra och se glad ut. 6
Can-Am/Bombardier / SV: Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 17 augusti 2011 kl. 18:56:16 »
Kollade lite efter CDI till Rotax, dock vet jag ju inte vilken Rotax det sitter i T3 men dom låg runt 500-700kr?
Det med kodningen, det var lite illa om CDI'n sitter ihop med det. Inget som går att koppla bort bara? Säkert inte för det är väl stöldskydd? Jo sitsen är het men jag måste kunna köra lagligt på vägen och det är gött att slippa bry sig om besiktning och sån skit, bara köra och se glad ut. 7
Can-Am/Bombardier / SV: Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 16 augusti 2011 kl. 19:43:33 »
Strypt i CDI-boxen, låter inte jättedyrt? Är väl iofs säkert skillnad mot en moped-CDI.
Dom är inte strypta på fler sätt än CDI och annat avgassystem? Inget alls i växellådan eller liknande? 8
Can-Am/Bombardier / Strypning på Outlander 400 T3?« skrivet: 15 augusti 2011 kl. 18:48:41 »
Jag undrar vad det är för strypning på en Outlander 400 T3?
Enligt Can-ams hemsida så finns det hög och lågväxel på den så där är tydligen inte spärren? 9
Övrigt / SV: Återförsäljare i Värmland?« skrivet: 14 augusti 2011 kl. 18:00:39 »
Okej, har inte läst något om den återförsäljaren så man vet ju inte hur dom är.
Silverstone Motor i Karlstad då? Någon som fått intryck därifrån? 10
Can-Am/Bombardier / SV: Hur är kvaliten på Can-am?« skrivet: 13 augusti 2011 kl. 23:50:39 »Ja det händer ju definitivt, framförallt på en vägreggad. Och jo jag ser det i alla fall som en av slitdelarna.Kikade lite på bromsarna på Can-am outlander. Är det inte väldigt dumt monterat fram? AtvHudik: Känns som en encylindrig är billigare vid reperationer av motorn och en enklare konstruktion. Utseendet på 400 duger för mig och kraften är väl mindre viktigt. Men om 400 har utgått som vägreggad har jag inget annat val än att välja en 500. För beg vill jag helst inte handla. 11
Can-Am/Bombardier / SV: Hur är kvaliten på Can-am?« skrivet: 13 augusti 2011 kl. 18:18:37 »
400 MAX XT MY2011 säljs ej i Sverige enligt Can-am Scandinavia's hemsida.
Kanske finns hopp om att vanliga 400 säljs som vägreggad.. hoppas det i alla fall. Kikade lite på bromsarna på Can-am outlander. Är det inte väldigt dumt monterat fram? Skivan sitter ju längst in, innanför drivaxel, knut och allt.. måste man inte bort med allt det för att få av bromsskivan vid byte? 12
Övrigt / SV: Återförsäljare i Värmland?« skrivet: 12 augusti 2011 kl. 21:09:28 »
Låter bra det Svezon™.
Någon som har erfarenhet av TT-Motor i Arvika och Sunne Motorsågsservice? Gnäll och dålig erfarenhet går lika bra att ta i PM till mig om ni inte vill ta det här i tråden! 616 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 724. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13) |
|