1
Goes / SV: Lång och kort Goes 520
« skrivet: 4 oktober 2012 kl. 09:49:30 »
Hej har en Goes 520 kort model, jag drar både en enkel skogsvagn samt en avestavagnen MS38 me den
Min erfarenhet är att kort model är mycket smidigare, har dragit med en lång model av olika märken och ekipaget blir mycket osmidigare. Min syn är att man skall sträva efter ett så litet dragfordon som möjligt vid enklare skogsarbeten, ved, röjning samt första gallring i mindre bestånd.
Det jag extra utrustat den med är:
Dr pulley koppling, starkare variator fjäder
Heltäckande alu hasplåt
Spacers som breddar hjulbasen med 20 cm,
Däck kör med orginal däck, mud tires etc minskar styr förmågan så pass mycket att det tar bort effekten av bättre bärighet. "smala" atv däck ger högre marktryck vilket ger bättre fäste.
Förlängd drag krok med bakaxelsköld som skyddar atv om släp mot förmodan skulle hoppa av.
Till sist allt hänger på hur man kör i skogen med last, planerar sin väg hela tiden så sparar man maskinen samt minmerar skadan i skogen.
Hoppas ovan hjälper dig
Min erfarenhet är att kort model är mycket smidigare, har dragit med en lång model av olika märken och ekipaget blir mycket osmidigare. Min syn är att man skall sträva efter ett så litet dragfordon som möjligt vid enklare skogsarbeten, ved, röjning samt första gallring i mindre bestånd.
Det jag extra utrustat den med är:
Dr pulley koppling, starkare variator fjäder
Heltäckande alu hasplåt
Spacers som breddar hjulbasen med 20 cm,
Däck kör med orginal däck, mud tires etc minskar styr förmågan så pass mycket att det tar bort effekten av bättre bärighet. "smala" atv däck ger högre marktryck vilket ger bättre fäste.
Förlängd drag krok med bakaxelsköld som skyddar atv om släp mot förmodan skulle hoppa av.
Till sist allt hänger på hur man kör i skogen med last, planerar sin väg hela tiden så sparar man maskinen samt minmerar skadan i skogen.
Hoppas ovan hjälper dig