ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 2 [Alla]   Gå ned

Författare Ämne: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...  (läst 9369 gånger)

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« skrivet: 15 september 2019 kl. 00:52:00 »
Jag är på gång att köpa min första ATV men har reagerat på dåliga serviceintervall. Nu menar jag inte första servicen under inkörningsperioden utan alla servicar när ATVn är inkörd. Hur kan det vara så täta serviceintervall på ATVer? T ex TGB har 50h, 150 mil eller 12 månader, det som inträffar först. Det är först och främst tiden jag reagerar på, 50 timmar kan man ju köra på väldigt kort kalendertid. 150 mil i terräng tar längre tid att komma upp i men kör man på vägar med vägreggad ATV så blir det lite också, speciellt om man jämför med en motorcykel (100mil, 600 mil, 1200mil, 1800 mil eller 1 ggr /år). Är ATV-motorer sämre byggda jämfört med en MC? Eller har branschen bestämt sig för att tjäna mer pengar?
Alla ATV-kunder borde kräva mer av tillverkarna!!!
Hur gör alla ni som använder ATV t ex i skogsbruk och har dem i arbete dagligen? Servar ni dem varannan vecka? 50 h är lite i yrkesarbete.
T ex CF-moto är i detta fall dubbelt så bra som TGB, 100h, 300 mil och 12 timmar (det som inträffar först). Hur kan det vara på detta sätt? Eller kostar en service hos TGB bara hälften så mycket?

Som jag uppfattat det så har åtminstone de flesta ATV-tillverkare samma tidsintervall 50 eller 100h.
Dessutom: Jag skulle helst önska en vägreggad  ATV, då de har katalysator och måste uppfylla EURO4 avgaskrav, jag vill inte i dessa miljötider köpa en ny "miljöbomb", (få verkar vara medvetna om att som jag förstått att de flesta ATVer saknar katalysator (som tar bort cirka 80 - 95 % av de skadliga ämnena i avgaserna)) vilket innebär att en ATV utan katalysator släpper ut lika mycket som cirka 5 - 10 medelstora bilar. Därför avstår jag CF-Moto som har bäst serviceintervall men saknar katalysator medan TGB som har katalysator bara har 50h mellan servicar vilket är pest det också ...  pest eller kolera ...
Det är endast dessa jag kollat på ännu.
Alltså, jag upplever det svårt att hitta en bra ATV som uppfyller rimliga krav, antingen dåligt serviceintervall eller stora utsläpp, pest eller kolera. Jag har förstått också att dessa båda saker är lite känsliga.

Mina önskemål på en ATV är följande:
Bra kvalitét
Turfmode tiilgänglig
Bra avgasrening - katalysator - Euro4
Bra serviceintervall, bra driftsekonomi
Tvåsitsig med bra passagerarsits
Stark motor 600cc eller större

Har också stött på ett par säljare som skönmålar antalet timmar gällande serviceintervallen men sanningen kryper fram i instruktionsboken.

Tack snälla för bra råd och tips om en lämplig ATV!!!
 :help:

Bästa hälsningar från en tvekande ATV-köpare.
Edit: Förtydligat.
« Senast ändrad: 15 september 2019 kl. 10:07:42 av ATV-Lasse »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsbonne

  • If you don't like loggers, try to wipe your ass with plastic
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2888
  • Total likes: 625
  • Kön: Man
    • Visa profil
skogsbonne
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #1 skrivet: 15 september 2019 kl. 14:53:50 »
Vad ska du ha den till?
Anmäl till moderator   Loggat
Can-am Outlander 650 Pro -19
Polaris Rzr Xp 1000 Turbo -18
Can-am Renegade 1000R xmr -17

Avestavagnen 4.2 H


Sålda
Yamaha Grizzly 700 Le Pro -13
Can-am Renegade 1000 xxc -15
Yamaha Grizzly 700 Eps -11
Sprint 150 cc kina skit
Yamaha Raptor 700 - 07
Can-am Outlander 1000 Xtp - 13
Yamaha Yfz 450 - 04
Smc Wildcat 500 med 600 Yamaha motor -10
Polaris outlaw 500 -06
Yamaha Raptor 700 -08
Yamaha Yfz 450 - 07
Yamaha Grizzly 350 -08
Arctic cat 400 -07

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #2 skrivet: 15 september 2019 kl. 21:12:50 »
Ytterst få har turf, en som har (hade?) är Polaris och de har även elektriska varianter i sitt modellprogram.
Då slipper du oljebyte mm i tid och otid.
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #3 skrivet: 15 september 2019 kl. 21:13:28 »
Cf moto har kattalysator på alla nyare modeller. Sitter precis innan ljuddämparen. Tror inte det fins många fordon idag utan katt pga alla avgaskrav.  Cf 450 och 520 finns i de nya vägreggade reglerna som har ännu strängare avgaskrav. har för mig det är euro 4 reglerna

Körsjälv en traktor reggad 520 och den har katt som standard.

Om du inte köper ny maskin och bryr dig om garanti så behöver du inte följa intervallerna. jag servar min ca var 500 mil då jag kör mycket väg.
En atv får sämre intervaller då de motorerna alltid jobbar på högre varv sen så är intervallerna tänkta mer för de som jobbar med dom och kör hårdare eller lekkörning.

Dock finns bara 450 och 520 som vägreggad.

Cf 850 och 1000 finns som t3b (den har kattalysator och turf mode på diffen)

 denna 520 är vägreggad enligt de nya kraven och har bättre avgasrening än övriga traktorregade modeler. Har även Turf mode https://www.4speed.se/sv/artiklar/cf-moto-c-force-520-efi-eps-vag-lang-rod.html 
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #4 skrivet: 15 september 2019 kl. 23:52:17 »
Hej igen!

Tack för de första svaren!   :-)
Skall titta på Polaris (har inte kommit till dem ännu då återförsäljare finns längre bort).
Nej, enligt de besked jag fått har inte CF MOTO CForce 850 och 1000 katalysator då de bara finns som terräng och traktorregistrerade. Dessa registreringar har inga avgaskrav alls vad jag förstått och då monteras sällan någon katalysator, bara om modellen också går att få som vägregistrerad då Euro4 krav krävs. Men om jag fått fel besked vore det mycket trevligt om någon som vet 100% säkert kan bekräfta rätt besked.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #5 skrivet: 16 september 2019 kl. 10:06:56 »
Vet att folk har tagit ur katten ut traktorregade cf 520 och 850 för att bli av med en del av värmen. Därför kan jag säga att de garanterat har det. På tex 520 så syns det utifrån om den har katt eller ej (de som har katt har en extra ”korv” innan ljuddämparen dom är tjockare än avgasröret men tunnare än ljuddämparen)  har själv sett katten i en traktorregad 520

Även traktorreggat har avgaskrav och kattalysator numera (iallafall cf) möjligt att nya vägreggade maskiner har bättre avgasrening ändå men katt finns på båda.

Tillochmed mopeder har katalysator numera (enligt körkortslärare iallafall) 
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #6 skrivet: 18 september 2019 kl. 22:40:39 »
Hej igen!

Nej, CF Moto C-Force 1000 (och 850) har ingen katalysator enligt min säljare. Så det är en viss nackdel.
Dock så kan man börja fundera på hur stor betydelse en katalysator har på en ATV. En katalysator fungerar inte så bra vid motorvarvtal > 3000 ppm. Den hinner helt enkelt inte med att förbränna de skadliga ämnena i avgaserna. Vad jag förstår så sker en hel del körning över detta varvtal vid terrängkörning. Dessutom så fungerar katalysatorn heller inte när den är kall. Ofta kan det också bli så att man kör korta sträckor med en ATV, t ex när man använder den som arbetsredskap vid vissa typer av jobb då man stannar mycket. Så nyttan med en katalysator är inte riktigt så stor som man skulle hoppas.

Missade att svara på ett inlägg, kanske 80% nöjesåkning och 20 % jobb (skogsjobb, trädgårdsjobb, byggjobb, ploga snö etc ...)

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #7 skrivet: 19 september 2019 kl. 15:14:16 »
över 3 tusen varv hamnar du fort varatorn brukar vilja ha någera tusen varv innan den börjar växla ut något märkbart. på min 520 på hög växel så når jag 4000 varv i ca 20km/h sen börjar variatorn dra mer) En katalysator behöver nå en viss temp innan den börjar jobba (och utvecklar en jävla värme) så körs maskin aldrig längre stunder så vaknar aldrig katten. Men tex vid plogning så kommer en katt eller andra anledningar när du kör på låg och anstränger motorn lite så blir det en del värme och katten startar fortare än lugn körning på högväxel men tar fortfarande sin tid

Funderar över om din åf verkligen vet om det finns katt eller ej (åf har inte alltid superkoll på allt i maskinerna). Var ett inlägg för någon vecka sedan i cf moto kategorin om en som tog bort katten ur en 850 https://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=59041.0  så vissa har katt iallafall. Gamla cf 800 har katt med, så tycker det låter jäkligt konstigt att dom slutat med katt i de nyare modellerna helt plötsligt när reglerna blir strängare och strängare :hmmm: :hmmm:   Hade gamla euro 2 vägreggade maskiner katt för och möta avgaskraven så lär nyare maskiner ha det med om dem inte kommit på något magiskt sätt att sänka utsläppena så lär de nya garanterat ha katt för att klara avgaskraven.

Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #8 skrivet: 19 september 2019 kl. 21:12:42 »
Stort tack för tipsen! 
Spännande att reda ut vem som har rätt, om säljaren missat att det sitter en katalysator på 1000, då det verkar sitta en katalysator i 800 och 850, eller om det som verkar vara en katalysator bara är en mellanljuddämpare?
Men det låter ju som 1 - 0 till katalysator ... ()p
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #9 skrivet: 19 september 2019 kl. 21:45:24 »
märks att det är katt och inte bara för att dämpa ljudet. Tunn metall som inte ser ut som "vanlig" metall och farsan gjorde misstaget att försöka borra i en, startade reaktionen precis vid boret och smälte spetsen på det  :banghead:   bara metall skulle inte göra sån värme heller, märks en bra skillnad med eller utan katt hur varmt avgassystemet blir, Om det bara var vanlig metall för ljuddämpning skulle det inte göra sån värme.

En av anledningarna att det sitter lambasond är för att katten ska få avgaser med vissa värden så den inte tar onödig skada, insprut behöver inte lambasond men gör så bränsleblandningen anpassas till temp på luft o motor etc.   

Vanliga säljare brukar inte alltid ha koll fullt ut på hur alt funkar när det kommer till avgassystem motor mm de kan läsa vad det tår på specen men har inte alltid så mycket mer kunskap. Inte ens alltid mekanikerna vet hur sakerna är fören de plockat isär och kollat. detta har jag märkt på mer än fyrhjulingar.

Alla maskinerna ska möta avgaskraven på något sätt och katalysator brukar vara svaret.
 
Är i vissa delar av USA och Kanada de fortfarande finns vissa modeller utan katt pga deras helt annorlunda regler mot Europas. Vet från när jag kollat och läst om tester som gjorts på tex avgassystem i USA och Europa så nämns det då och då att det skiljer då Europa har katalysator och dom ej, å andra sidan har dom lite andra konstiga regler där om gör att maskinerna ofta ställs snålt och går väldigt varma för att bränna avgaserna rena (can am är ett bra exempel där)
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #10 skrivet: 19 september 2019 kl. 23:55:54 »
Hej igen!

Tack för svar och alla motiveringar. Det är märkligt att de som säljer ATV inte vet om detta, trots allt miljöfokus.
Tack att du informerade så mycket "Skogsvarelse"! Det känns roligare att köpa en ATV när det finns en katalysator, även om de inte kanske är lika optimerade för ATV som för bilar pga högre varvtal hos ATVer.
Så då får det nog bli en traktorregistrerad CFMOTO CForce 1000 ändå då den har bättre serviceintervall och är väldigt snygg att titta på! Den har mycket bra passagerarsits och Turf-mode! Hoppas kvalitén är bra också.
Det skall bli ett rent nöje att få åka ut och köra med den framöver samt ha den som arbetshäst dessutom! Den är stark så man får ta det lite lugnt, precis som med min 1000cc MC.

Tack för alla bra tips och svar i denna tråd, de var mycket värdefull information för mig som nybörjare.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #11 skrivet: 20 september 2019 kl. 10:04:00 »
Jag tycker cf håller hyfsad kvalité. Min 520 har jag kört över 2200 mil med och 770 timmar drygt och det allvarliga felet som var på den är att kammkedje spännarn gick sönder vid 250 mil. Sen bromsslangarna har jag bytt några (ett problem på cf 450 och 520 som ska vara åtgärdat på vissa 17 och 18 och nyare är det inte problemet kvar på)  de nya slangarna är tåligare och så ska de monteras i lite annan vinkel så är det problemet borta. har bytt oljetrycksgivare då den gav upp. Den jag har på nu var lite annan färg på och har hållit betydligt längre. Sen sy har jag bytt hjullager fram och bak samt styrleder och spindelleder, en anledning till detta är att jag kör på steniga och bergiga endurospår vilket slår och påfrestar maskinen enormt, Betydligt mer än vad normal körning i skog och väg gör. Så jag klandrar inte cf för det mer min körning. Har kört sönder en drivaxel fram med. Ska byta packboxarna för utgående drivaxlar i diffen fram då de börjar fukta ut lite olja. Bromsbelägg har jag bytt med men det räknar jag som slitage delar.
Jag kör året om sol regn snö, då jag pendlar med den, sen så några lekörningar på endurospår eller liknande lite då och då.

Visst en Yamaha Honda eller Suzuki har säkerligen bättre kvalité, dock så har dom inte supermycket effekt och kostar mycker förhållande till effekten. De är sällan värst eller best med något men de brukar göra en maskin som funkar.

Sköts servicen på maskinen (de menar jag inte alltid att du ska byta allt enligt manualen utan när det behövs, jag servar min efter behov inte manualen) kör med bra oljor så håller det bättre. "Maskin är sällen bättre än mekanikern som skruvar med den"

Jag servar min själv då jag inte tycker det är värt det att serva hos åf, kostar mycket och tycker inte de alltid gör det bästa jobbet. gör jag det själv väljer jag när hur jag servar den med vilka oljor jag vill ha, passar då på att inspektera maskin generelt, så jag kan upptäcka eventuella fel innan de orsakar mer problem. Jag rekommenderar att köra med bra kvalitets oljor även om det inte alltid krävs av manualen.
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #12 skrivet: 20 september 2019 kl. 21:50:00 »
Hej igen!

Bakslag, min återförsäljare säger att det finns ingen katalysator på CF MOTO 820 och 850 eller 1000. Han tittade och visade sprängskisser ...
Svårt att veta vad  man skall tro. En mellanljuddämpare kan förväxlas med att vara en katalysator ...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #13 skrivet: 20 september 2019 kl. 23:43:00 »
På cf 450 520 550 800 och 820 med denna "klump" (se bifogad bild) har katt (katten sitter i klumpen) har själv kapat upp systemet för att ta ur katt på cf 520 och 800. farsan som har jobbat inom bilbranschen i många år sa att det är en katalysator vilket stämmer med info jag fått på diverse ställen på nätet. Ljuddämparen är uppbyggd av "plåtväggar" med hål borrade i sig.

850 och 1000 avgasrör ser annorlunda och vet inte vart katten ska sitta på dom. Då sprängskisserna inte visar vart saker som är (inbyggda och ej löstagbara) sitter utan vart hela avgassystemet sitter.

Om det inte sitter katt i en 850 som exempel hur skulle då en kunna ta ut katten ur röret  :hmmm: och dessutom uppleva avgassystemet svalare som är extremt typiskt för när katalysatorn blir borttagen, då den producerar väldig mycket värma när reaktionen startat i den.

Visade din åf atv swedens sprängskisser ? dessa är inte uppdaterade så värst bra eller stämmer med alla modeller sen finns inte 850 och 1000 med än.

Sprängskisserna visar heller inte servon i delar utan bara komplett servo går att ta isär men inget sprängskisserna visar. det jag försöker säga är att sprängskisserna inte är bra till att kolla upp alla "funktioner" och hur sakerna är uppbyggda om det inte går att ta isär.

vad heter din åf ?

* ae9d159be1fba06c178bbb2898aa9734_LI.jpg (878.6 kB, 622x420 - visat 240 gånger.)
« Senast ändrad: 20 september 2019 kl. 23:46:54 av skogsvarelse »
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #14 skrivet: 21 september 2019 kl. 00:34:16 »
Bra med motiveringar!
Sprängskissen han visade var nog 820, kan ha varit samma du visade i föregående inlägg. Men måste inte en katalysator vara längre för att hinna förbränna avgaserna? Eller fortsätter den inne i ljuddämparen? Han sa att det inte var en katalysator. Jag hoppas han har fel, dock så vill jag inte röja vem det är för att inte misskreditera honom.
Jag håller med dig i ditt resonemang men det svåra är när ord står mot ord ...
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad skogsvarelse

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 290
  • Total likes: 18
  • Skicka Fullt!
    • Visa profil
skogsvarelse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #15 skrivet: 21 september 2019 kl. 21:54:53 »
katten är ca 10 cm har jag för mig.  Atv har säkert inte lika stränga krav som en bil och behöver nog inte ha så lång för att förbränna tillräckligt med skadliga avgaser.

Sprängskissen han visa var nog 800 (ser nästan identiskt ut med 820) då atv sweden inte har sprängskissen till 820 heller :( 

Har du någon annan cf åf nära dig som du kan fråga ?
Anmäl till moderator   Loggat
släppa gasen
- Vad är det ???

Utloggad ATV-Lasse

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 40
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
ATV-Lasse
SV: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
« Svar #16 skrivet: 21 september 2019 kl. 22:15:48 »
Nej, det är långt bort till nästa ÅF.
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 2 [Alla]   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Allmän diskussion »
  • Köpa en ATV »
  • Ämne: Mycket dåliga serviceintervall, hög servicekostnad, inte kul att bli mjölkad ...
 


Online just nu.

598 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 624. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info