49
Dinli / En Dinlinybörjare
« skrivet: 26 oktober 2008 kl. 16:06:58 »
Hej,
Köpte en 90cc till grabben och insåg att jag själv behövde en 4-hjuling och slog till på en PS-Moto 200cc och blev helt såld.
Helt såld på Kinaapparaten blev jag väl inte men väl på att köra 4-hjuling så nu får grabben ta över 200:an för jag inhandlade en Dinli 450cc Nitro Edition -07 i går och f**n vilken skillnad.
Har förstått att skall det vara helt enligt experterna så bör man väl ha en japps mellan knäskålarna, men för att hålla plånboken lite gladare så känns Dinlin fullt tillräcklig för en glad amatör som mig.
Jag valde detta forum eftersom min tyvärr avlidne bästa kompis(Roadkill) trivdes fint här.
Nu till mina funderingar:
Köpte en 90cc till grabben och insåg att jag själv behövde en 4-hjuling och slog till på en PS-Moto 200cc och blev helt såld.
Helt såld på Kinaapparaten blev jag väl inte men väl på att köra 4-hjuling så nu får grabben ta över 200:an för jag inhandlade en Dinli 450cc Nitro Edition -07 i går och f**n vilken skillnad.
Har förstått att skall det vara helt enligt experterna så bör man väl ha en japps mellan knäskålarna, men för att hålla plånboken lite gladare så känns Dinlin fullt tillräcklig för en glad amatör som mig.
Jag valde detta forum eftersom min tyvärr avlidne bästa kompis(Roadkill) trivdes fint här.
Nu till mina funderingar:
- Läste om avgaspuffar på höga varv och att detta berodde på för snålt munstycke, stämmer det?
- Är intresserad av att "koppla om" blomsledningarna så fot tar bak och hand fram finns det någon färdig lösning på det och är det att rekommendera?
- Det sitter en Yoshimura-dämpare på men inget gjort åt CDI-boxen, bör man göra det och i så fall ungefär hur mycket kostar det?