109
Can-Am/Bombardier / SV: HMF effektsystem erfarneheter????
« skrivet: 23 februari 2010 kl. 23:20:13 »
Vad jag har hittat så ligger effekt dämparen på runt 4700:- samt sportfilter samt efi box på runn 4-5000sek.
Jo det kan tyckas att man skulle köpt 800'an med en gång, men jag fick tipset att 650´n (den nya) skulle upplevas som rappare och mer varvvillig än 800'n samt att en del upplevde värmeutväcklingen från motorn vid lite tuffare körning som väldigt påtaglig på 800'an. Jag har kört in maskinen nu 12h. Jag blev lite besviken att den inte går upp på bakhjulen. Jag vet att man medvetet har tagit ner kickback effekten med den nya 50:1 lådan men jag vill ju ha upp maskinen på bakhjulen. Plus att det känns lite sent att ångra sig nu när maskinen är hemkommen och körd med. Säljaren jag pratade med sa att det inte skulle vara några problem att resa maskinen?. Rent logiskt för mig borde det inte vara det heller. Har kört Kawa Brute force som ligger på 46hk och den slår runt om man ger fullgas vid stillastående. Min 650 ger 60hk och borde därför vara bete sig ungefär likadant.
Jo det kan tyckas att man skulle köpt 800'an med en gång, men jag fick tipset att 650´n (den nya) skulle upplevas som rappare och mer varvvillig än 800'n samt att en del upplevde värmeutväcklingen från motorn vid lite tuffare körning som väldigt påtaglig på 800'an. Jag har kört in maskinen nu 12h. Jag blev lite besviken att den inte går upp på bakhjulen. Jag vet att man medvetet har tagit ner kickback effekten med den nya 50:1 lådan men jag vill ju ha upp maskinen på bakhjulen. Plus att det känns lite sent att ångra sig nu när maskinen är hemkommen och körd med. Säljaren jag pratade med sa att det inte skulle vara några problem att resa maskinen?. Rent logiskt för mig borde det inte vara det heller. Har kört Kawa Brute force som ligger på 46hk och den slår runt om man ger fullgas vid stillastående. Min 650 ger 60hk och borde därför vara bete sig ungefär likadant.