1
Linhai / Problem med Linhai 300 4X4 -06
« skrivet: 1 februari 2010 kl. 10:14:10 »
Hej på er
Jag har en 06:a 300 4X4 som jag köpte för 1 år sen. Den har gått bra ända till i höstas .
Den startar dålig i - grader, omöjlig att starta i kallare än -10. Startar och går bra i värmen i garaget. Direkt den kommer ut i kalluften börjar den skjuta på tomgån och lågavarv. På högre varv går den bra men då man släpper gasen stannar motorn oftast då den varvar ner i kombination med skjuning .
Vidare så beter den sig underligt då man kör lungt, gasar man ca 1/3 på gasen och håller den så sjunker vartalet så den stannar helt efter några sekunder........
Jag har bytt stift, justerat ventilerna, rensat förgasaren, kopplat bränsflödet förbi automatkranen, putsat vevhusventilations röret mm.
En sak jag funderat på är den slang som kommer från vacumkammaren på förgasaren går till ett T-stycke och därifårn går båda slangarna vidare under motorn, skall inte ena slangen från T-stycket fast någonstans?
Har ni information om vad problemet kan vara??
Jag har en 06:a 300 4X4 som jag köpte för 1 år sen. Den har gått bra ända till i höstas .
Den startar dålig i - grader, omöjlig att starta i kallare än -10. Startar och går bra i värmen i garaget. Direkt den kommer ut i kalluften börjar den skjuta på tomgån och lågavarv. På högre varv går den bra men då man släpper gasen stannar motorn oftast då den varvar ner i kombination med skjuning .
Vidare så beter den sig underligt då man kör lungt, gasar man ca 1/3 på gasen och håller den så sjunker vartalet så den stannar helt efter några sekunder........
Jag har bytt stift, justerat ventilerna, rensat förgasaren, kopplat bränsflödet förbi automatkranen, putsat vevhusventilations röret mm.
En sak jag funderat på är den slang som kommer från vacumkammaren på förgasaren går till ett T-stycke och därifårn går båda slangarna vidare under motorn, skall inte ena slangen från T-stycket fast någonstans?
Har ni information om vad problemet kan vara??