1
Yamaha / ojle/oljefilter grizzly
« skrivet: 4 juli 2012 kl. 00:11:08 »
bör man byta oljefilter varje gång man byter motorolja? Eller duger typ vartannat eller var tredje oljebyte för att byta filter?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Yamaha / ojle/oljefilter grizzly« skrivet: 4 juli 2012 kl. 00:11:08 »
bör man byta oljefilter varje gång man byter motorolja? Eller duger typ vartannat eller var tredje oljebyte för att byta filter?
2
Yamaha / vinsch på grizzly 660« skrivet: 21 mars 2012 kl. 20:29:50 »
montera vinsch på min grizzly 660. Hur svårt är det att montera en framtill? Jag tänkte köpa en clas ohlsson vinsch, en kompis sa att den duger. Sen till min kombivagn ska jag köpa en likadan vinsch till den lilla kranen. Det är ett lättare projekt va?
3
Yamaha / vilken olja?« skrivet: 8 januari 2012 kl. 11:52:55 »
Sorry, jag är övertygad att om jag söker runt på forumet så hittar jag trådar i ämnet, men nu försöker jag lösa detta den enkla vägen. Jag har en Grizzly 660 -05a som går fint. Har haft den i 1.5 år och det enda problematiska som skett är att den slutade starta, jag postade lite frågor här och hade jag läst noggrannare hade jag inte behövt lämna in den och pröjsa massa pengar (ett svar föreslog det problemet som vad det egentliga: en säkring). Nu är det så att jag tänkte serva den lite, tex byta olja som jag förstår att man bör göra vartannat år ca. Vet inte hur länge han innan körde utan oljebyte. Så frågorna lyder:
Vilken 4-taktsolja ska jag köpa? Hur byter jag oljan (vart på maskinen, hur korka upp etc) Finns det något mer som kan vara vettigt att kika på? Jag har tyvärr inget garage eller liknande så den står ute i snön över vintern, det gör lite ont i ögat varje gång jag ser den stå där o rosta... men inte mkt att göra åt det. 4
Yamaha / Startprobpem/elproblem!« skrivet: 7 november 2011 kl. 01:21:01 »
Tjena, jag har skrivit om detta problem förut, men lyckades pilla lite och kom fram till att (-) polen på batteriet (svart sladd) inte satt tight nog. Efter att ha skrivat åt funkade det i ett par månader men nu är problmet tillbaka och verkar inte gå att lösa:
när man trycker på startknappen kommer ett stark elektriskt ljud istället för att kolven rör på sig. Det låter typ som att det blixtrar under sätet. Högt alltså, skrämmande högt. Det syns inte något när man avlägsnar sadeln och kollar på kablarna. Det är inget som bränns heller, ingen lukt. Som sagt, att rucka på svarta polen har löst problemet tidigare men nu är det kört. Ljudet är alltså elektiskt, surrande och högt. Typ som om man säger yyyyyyyyyyyy men med ljus röst, och ljudet komemr från kablar/batteriet! Elekrtisiteten når inte motorn, den står still och startar inte alls. Det handlar om en grizzly 660 -05. Vad ska jag göra? Är inte direkt kunnig i detta område. 5
Yamaha / Fullständig katastrof med min grizzly!!!« skrivet: 21 juli 2011 kl. 00:00:35 »
Den har gått perfekt i ett år, min grizzly 660 -05a. Inte hårt körd, bra skick etc. Bara gått och gått. Men helt plötsligt, efter att den 10 minuter tidigare startat och funkat perfekt - händer inte ett skit när man vrider om nyckeln. I vanliga fall så tänds instrumentbrädan, ni vet, men det sker inte när jag vrider!!!
Jag får panik, vad är felet? Något med elen? Battteriet kan detväl inte vara. Batteriet har funkat perfekt och jag laddade det till max med ctec för ngn månad sedan. det händer liksom inget!! när man vrider tillbaks nyckeln så blinkar instrumentbrädan till i 0.05 sekunder. Vad kan detta vara? 6
Yamaha / kolla tändstiftet på grizzly 660?« skrivet: 12 juli 2011 kl. 00:32:50 »
Lånade ut min grizzly till två kompisar i en vecka, och när jag fick tillbaka den igår så är den nu lite svårstartad - från att vara extremt lättstartad. Upptäckte att choken var lite i och dom har förmodligen kört med lite choke i en hel del. Kan tändstiftet blivit lite igensotat? Isf, går det at ta ut det och putsa lite?
Om det är väldigt enkelt skulle jag bli väldigt glad om någon förklarar hur. Om det är svårt så låter jag det vara och lämnar in den om problemet förvärras. tack 7
Yamaha / Min grizzly gnisslar och tjuret när julen snurrar« skrivet: 20 juni 2011 kl. 19:26:51 »
Inte helt ok, När jag åker framåt sakta så gnisslar det från hjulen (låter som att det kommer från framhjulen) och när jag svänger låter det ännu högre.
Jag har tyvärr ingen aning om vad jag ska göra. Ska jag spruta fett någonstans? Om vilken fett ska jag köpa, och var ska jag spruta/pensla på? En bild med pil (som pekar på exakt var) kanske är mycket begärt av er, men det vore hur bra som helst eftersom jag inte är inne med benämningar på saker och ting, men jag lär mig Tacksam för svar, vet inte ens om det är ok för atvn att åka när det gnisslar... 8
Yamaha / Någon behållare med vätska i på min grizzly är nästan tom?« skrivet: 7 juni 2011 kl. 00:27:28 »
Om jag sitter på sadeln, då, under vänster plast-"motorkåpa" finns en vit genomskinlig behållare med något i. Vätskenivån på den är för tillfället under "min". Det känns inte bra men jag vet inte vad jag ska hälla i. Det finns en liten plastkåpa längre bak i förhållande till den förra, dör finns en liten skruv med en sticka som jag starkt misstänker är olja. Den är nog inte tillräckligt påfylld heller.
Vad ska jag hälla i den som är ganska stor, vit och innehåller ngn vätska? 9
Yamaha / Topphastighet?« skrivet: 18 maj 2011 kl. 18:29:00 »
Jag har en grizzly 660 som jag "bara" får upp i 87 km/h. Har sett på youtube att folk åker snabbare än så med 660 och 700.
Mina däck är större än orginal, det är nog det enda som inte är orginal. 10
Yamaha / angående starten med en Grizzly 660« skrivet: 28 april 2011 kl. 08:04:30 »
Motorn startar direkt när man trycker på gröna knappen, men den går väldigt dåligt efter det tills motorn blir varm, ibland slocknar den om man inte hinner gasa på ordentligt. Jag är som sagt helt ny med motorer! Hur ska man använda choken, ska man låta den vara i en stund och bara vänta eller är det bättre att gasa själv utan choke?
11
Yamaha / variatorkit« skrivet: 26 april 2011 kl. 14:34:14 »
Hejsan alla!
Jag har köpt en begagnad 660 grizzly som är lite krockad fram, men enbart dom dom horisontella balkarna fram är lite deformerade, en kompis sa att det ntevar några större problem utan de går att byta för ca 2000kr. Jag är helt ny med ATV (och annat som har med motorer att göra) och undrar vad det där variatorkitt är för något som alla snackar om. Min grizzly är lite ringrostig tror jag, då den är lerig och ser rätt sliten ut innanför kåporna, så jag kommer att konsultera er senare så jag ska försöka göra ren den. Tack och fan va trevliga alla verkar vara på det här forumet. Andra forum om olika saker spårar alltid ut i olika slagord och bezzerwissermentalitet.
Sidor: [1]
348 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 385. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|